PDA

Vis full versjon : olje lekkasje v70 d5(D5244T4) 2006



Notorisk
01/04/17, 12:32
hei allihopa! er helt fersk på dette forumet og kan svært lite om bil bare så det er sagt.

jeg oppdaga her om dagen at det var olje nederst på motoren min, ca rundt "veivhuset" om det er det det heter... den delen i mellom bunnpanna og blokka,virker som at det er rundt hele motoren i front, tror ikke det kommer fra selve blokka. prøvde å kjenne etter for å se om jeg klarte å finne noe fersk olje og fikk en dråpe olje mitt på hånden min da jeg var med den litt til høyre nedenfor startmotoren, klarte ikke lokalisere hvor det kom i fra. så mitt spm, noen som vet hva det kan være?

litt små bekymret for at dette kan bli svært dyrt.

sandal
01/04/17, 12:33
Har du sett nøye mellom motor og girkassen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Notorisk
01/04/17, 12:38
Skal prøve å komme meg under motoren i dag, men er det mulig at olja lekker bak og trekker seg fram og rundt motoren?

sandal
01/04/17, 12:39
Ja for når du kjører så havner det olje over alt i motene, vask med bremse rens, og prøv å se då når bilen står på tomgang [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Notorisk
01/04/17, 12:40
glemte å skrive, ingen olje søl på bakken etter meg så langt.. har beskyttelsesplate under motor da.. regner med jeg finner litt dær.. har heller ikke sett at oljenivået har blitt noe spesielt lavere

Notorisk
01/04/17, 12:41
Skal prøve det!
Tusen takk for svar:D

sandal
01/04/17, 12:42
Okeeei :) då vet eg ikkje [emoji2] eg hadde olje lekkasje mellom motor og gir, er vist en svakhet på de, men då såg eg det på bakken etter meg [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk

SagaPer
01/04/17, 12:52
Riktig forum for diskusjon om V70n (2000-2007) er vel dette forumet: http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?16-S60-V70N-S80-XC-serien

Forøvrig håper jeg at du finner ut av problemet. Ha en riktig fin Volvo-helg. :cool:

Notorisk
01/04/17, 14:06
oh, beklager så meget!, tusen takk, god helg!

4x4vinge
01/04/17, 14:19
Det er produksjonsfeil på noen av di motorene og det er kommet en sats på volvo som er får og smørre på mellom blokka og bunnpanna ,du må ta av motorfeste og gjære skikkelig rent og bruk det volvo selger

Er vel mangel på tettemasse fra fabrikken på et punkt mellom blokk og bunnpanne som er problemet etter det jeg har hørt

Notorisk
01/04/17, 17:43
Tusen takk for svar, skal sjekke dette opp!:)

jerognal
02/04/17, 06:54
Har nettopp hatt en major lekkasje på konas 2004 xc D5. Der var det en plugg i blokka bakom svinghjul som var røket. Orginal i plast, erstatning i stål. Da rant det olje i et lite inspeksjonshull mellom kasse og blokk. Ifølge han som fiksa dette var det ikke gjeldende fra 2006 dette da de skal være utbedret fra fabrikk.