PDA

Vis full versjon : Problemer med Four C



AlfPetter
31/03/17, 19:45
Hei.
Har en V70 -05 med Four C, får opp feilmelding på de, "service erfodras" eller noe slikt.... Er ikke min bil, så jeg har ikke sett det selv.
Det jeg lurer på er om man monterer vanlige dempere på den, får man da fortsatt feilkode, eller går det å få bort den?
Sjekka pris på mekonomen for morroskyll, å det er jo 6k å 5k paret for demperne :O

MvH Petter

mathiasa96
31/03/17, 21:46
hvis du har funnet pris på 6k og 5k for et PAR 4c dempere så høres det latterlig billig ut. en ny bakdemper fra volvo kostet sist jeg sjekket for et par måneders tid siden mellom 4500-5000+ moms PER STYKK.
Feilmeldingen vil ikke forsvinne hvis man monterer vanlige dempere. Ligger masse diskusjoner på flere forum i USA der de som kjører R-biler prøver å bli kvitt feilmeldinga etter å ha montert andre støtdempere enn de originale. Vil anbefale å få lest ut feilkoder på bilen det gjelder, det er ikke nødvendigvis støtdemperne som gjør at feilmeldinga kommer opp.

jerognal
01/04/17, 05:18
Du får de Monroe-demperne på ebay for 18-1900 norske pr. stk. + frakt og moms..... Fra Tyskland
Var på nippet til å kjøpe nye sjøl da min bil ble levert med samme feilmelding....
Men etter to timers kjøring forsvant den og har ikke kommet tilbake..... :-)

mathiasa96
01/04/17, 05:21
Har sett det men trodde ikke mekonomen opererte med ebay-prier?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Jimbojama
01/04/17, 07:14
Biligste jeg har funnet på ebay er 2,5k pr. demper, fra Polen. Det er inkl. frakt levert i Sverige. Riktignok til XC70, men om man nå får til 1900 hadde jeg ikke vært i tvil, kjøp og bytt. Det her er tross alt slitedeler.. =p Forutsatt at det er dempere som er problemet da såklart.

jerognal
01/04/17, 12:55
Ahh så nå at dette gjaldt en V70. Var til XC70 jeg hadde sett på e-bay....

lars otto skiftesvik
01/04/17, 13:41
På min var det en liten boks som sitter på fjærbeinet som Volvo kalte for en accellerator som burde skiftes kostet kr 2500 har ikke skiftet den enda lurer på å gå over til vanlige dempere.
Prøv å få lest ut feilkoder før du setter igang med demperskifte.

AlfPetter
10/04/17, 18:36
Oj, her er jeg ikke innom ofte.... :P
Takk for svar, får se om jeg får rota meg til å sette meg ned med vidaen da, har ikke helt fått taket på den enda :P
Ellers får jeg stikke på volvo å lese av feilkoder :)

Har ikke hørt noe om feilkoden er der på noen dager nå.... Men det har visst kommet å gått litt etter det jeg har skjønt.

Nero
10/04/17, 19:12
Jeg bytta alle 4 demperne på min bil, kjøpte 4C dempere rett fra Monroe UK til ca 2000kr pr demper. Ble montert men fikk fortsatt feilmelding.
Lettere oppgitt så kjørte jeg med det i et halvt års tid. Fikk så en feilsøker på Bilia til å gå over og finne finne den egentlig feilen, ledningsbrudd venstre demper foran. Ledningen hadde gnissa eller ble klemt når man svingte max mot høyre. Kappe og skjøte ledningen og alt i orden.