PDA

Vis full versjon : 2009 v70, problem med låseknapp i dørhåndtak (keyless)



eab
30/03/17, 22:03
I lengre tid har låseknappen i venstre bakdør vært ute av funksjon, og nå nylig sluttet også knappen i førerdøren å fungere. Det går fint å låse opp bilen med å dra i dørhåndtakene (på alle dørene), men å låse bilen fungerer nå bare fra dørene på passasjersiden. Fungerer knirkefritt å trykke på fjernkontrollen for å låse, men poenget med keyless er jo å slippe å rote fram den fra lomma :)

Er det noen kjente feil som forårsaker dette? Kan man bytte til et hvilket som helst dørhåndtak med fungerende låseknapp, eller må dette programmeres opp i mot bil/nøkkel?

MadAss
30/03/17, 22:11
Ta ut håndtakene og sjekk kablene på håndtaket. Mest trolig er der skade og irr på en kabel

Sent frå S7 Edge

eab
30/03/17, 22:17
Tusen takk for svar!

eab
05/04/17, 22:10
DINGDING! We have a winner!

http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/195.jpg

Håndtaket på førerdøra. Håndtaket på venstre bakdør hadde også kabelbrudd, helt inne ved kontakten. Heldigvis har alle dørhåndtak samme delenr., så jeg byttet plass på dørhåndtaket på førerdøra og bakdøra på passasjersiden, så nå fungerer ihvertfall framdørene på begge sider:)

Volper
06/04/17, 21:41
Jeg har en v60 my12 med samme problem, er det enkelt å demontere håndtakene?

MadAss
07/04/17, 15:19
Annet håndtak på V60. Her skal det skiftes håndtak og kontstykke, evt kabelmatte om der er korrosjon i kabelmatten.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk