PDA

Vis full versjon : 2003 V70 D5 AWD feilkoder. Brake assist og Anti skid.



Tor Arne
23/03/17, 13:19
Hei. Jeg har en V70 som ABS-lampa lyser på. I displayet får jeg beskjed om: Brake assist service required, og Anti skid service required.
Har lest av koder med leser fra Biltema, og fikk opp BCM-0021 (Right Front Wheel Sensor)
Jeg har sjekka ringen, og den er ikke sprekt, men endel rust rundtomkring. Sensoren er demontert og rengjort. Sletter feilkoder, men disse kommer opp igjen etter få meters kjøring.

Kommer anti skid meldingen opp automatisk ved feil på abs-sensor?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg for 14 dager siden fikk opp feilkoder BCM-0115 og BCM-0148, som antyder feil på SAS. Disse har ikke kommet tilbake etter sletting.
Volumjusteringen fra rattet fungerer ikke. Har også feilkode ECM-9210 Cruise control/electronic throttle unit, potentiometer. Cruisecontrol fungerer som den skal...


Noen med VIDA i nærheten av HAMAR som kunne hjulpet meg å få lest av koder for en billig penge?

Tom K
23/03/17, 15:55
Volvo på Hamar har nok VIDA ;)

Alfs80
23/03/17, 19:51
Er ikke alltid like lett se at ringen er sprukket.jeg trodde også min var ok men det var den ikke.koster ga 80 kr på Biltema min har holdt nå i 4 år så noe bra har biltema