PDA

Vis full versjon : Volvo 240 motorfester



OlavS.
12/07/10, 21:36
har det problemet som mange andre har, men mitt er litt ekstremt. jeg kjører med forsterkede fester fra pedersen, men likevell ryker de hele tiden.
høyre motorfeste siger seg ned, så det river av det venstre, samme om jeg bytter begge to, så varer det kun ei lita stund, så er det like galt igjen.
er det noen som veit om ei løsning som er litt mer holdbar, men som ikke skjelver bilen istykker?

Luigi
12/07/10, 21:40
hockey puck og en 10mm bolt

ArneR
12/07/10, 22:22
Ikke glem å bytte girkassefestet samtidig, det har mye å si for holdbarheten på motorfestene. Jeg kjøpte også forsterkede fester fra pedersens (scan-tech piss), rev av det på venstre siden, hadde ikke tid til å vente på nytt forsterket så jeg kjøpte et vanlig feste på biltema, som ikke uventet røk akkurat like fort. Fikk så tak i nytt girkassefeste, samt nytt feste fra biltema, og vips: har holdt siden..

Nilsson
12/07/10, 22:22
bytta gummiputa på girkasse trversen?
veit motorfesten får kortere levetid hvis det er ddårlig...

OlavS.
12/07/10, 22:54
den hockeypuckgreia er heller dårlig, skelver jo som et helvett i bila da, men får bytte girkassefeste da, å se om det blir bedre.

OlavS.
12/07/10, 23:12
fant disse nå:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-RX-7-RX7-FB-Polyurethane-Motor-Engine-Mounts-/110451807199?cmd=ViewItem&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19b770d3df
lurer på hvordan dette hadde vært på en 240?
polyfester må jo holde litt mere, og en RX7 er jo ikke av de daueste bilene.

gaupe
13/07/10, 14:55
http://yhst-26451710505916.stores.yahoo.net/240poenmo.html

volvo
13/07/10, 16:36
http://yhst-26451710505916.stores.yahoo.net/240poenmo.html

Om noen skulle finne på å bestille slike, og vil ta med noen ekstra, vil jeg gjerne prøve ett par sett...

gaupe
13/07/10, 17:12
Om noen skulle finne på å bestille slike, og vil ta med noen ekstra, vil jeg gjerne prøve ett par sett...

Er visst ganske vanskeleg å handle frå han, men eg har liggande eit sett, som eg tenkte eg skulle ha på bilen når innmaten vart balansert.

OlavS.
13/07/10, 17:18
jeg kunne også tenke meg ett slikt sett, har du bilde av dem gaupe?
eventuelt hvordan er de satt ihop?
om noen handler, så må det ropes ut!

gaupe
13/07/10, 17:19
jeg kunne også tenke meg ett slikt sett, har du bilde av dem gaupe?
eventuelt hvordan er de satt ihop?
om noen handler, så må det ropes ut!

Skal ta å grave dei fram og ta nokre bileter litt seinare.

Beachee
13/07/10, 22:35
har det problemet som mange andre har, men mitt er litt ekstremt. jeg kjører med forsterkede fester fra pedersen, men likevell ryker de hele tiden.
høyre motorfeste siger seg ned, så det river av det venstre, samme om jeg bytter begge to, så varer det kun ei lita stund, så er det like galt igjen.
er det noen som veit om ei løsning som er litt mer holdbar, men som ikke skjelver bilen istykker?

Lurt å skifte alle, når man først holder på. Antar at dette er en turbomotor? Har du skåla over høyre motorfeste? Delenr.. 1273735
Jeg bruker volvo orginal diselfester....

OlavS.
14/07/10, 13:30
skål?? har ikke sett noen skål over høyrefestet nei. har bare brakettene på hver side. har du bilde av skåla? har skifta begge festa, mange ganger, da holder dem pittelitt lengre. men har bestilt og skal skifte alle, inkludert girkassefestet, så får vi se hvordan det holder seg.
er nok ikke en turbomotor du. en mildt opphora F med effektanlegg og powerfilter, så er ikke ville effekter.
Ser det at den skåla er for turbomotorer, så den er uaktuell