PDA

Vis full versjon : Problemer med original anlegg i 855



Biggs
17/03/17, 11:04
Hei..

Byttet til meg en T5R for en tid tilbake. Da stod det et stort anlegg med subber og dørhøytalere koblet til eksterne forsterkere.

Problemet jeg har nå er når jeg har tatt utav dette anlegget og kobla tilbake til vanlig cd spiller for å drive dørhøytalerne får jeg ingen lyd. Det kommer kun lyd i noen pitte små tweetere som er fremme.. Noen som vet om det ligger en original forsterker eller noe slikt en plass som kan være koblet vekk ? Eller kan tenke seg hva som har blitt gjort her en gang....?

Takker for alle tips!

Svirre
17/03/17, 12:12
Kan være at dørhøytalerene ikke er tilkoblet det orginale ledningsnettet, og at diskantene du hører lyd fra har blitt direktekoblet til spilleren.

Orginal forsterker var ekstrautstyr den gang og derav er det koblet opp direkte mot spiller i 90% av tilfellene.

Beste er å ta vekk en av sparkeplatene og kikke under spilleren oppå tunellen. Hvis det er orginalt montert forsterker, så skal den stå der.

Men uansett heller jeg litt til min første antagelse.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Biggs
17/03/17, 23:13
Når jeg kobla vekk det andre anlegget, var det bare klemt ledninger igjennom dørsidene.. Jeg fjerna allt dette og kobla tilbake original ledningene som heldigvis fremdeles var inni dørene. De disksntene som er frammi der er ikke originalt så det kan stemme det du sier for jeg har sett flere lodda ledninger under dashen som jeg ikke har funnet ut hva er.. Men igjen viss det stemmer er det rart det er Inge av dørene som spiller, eller de små helt baki bagasjerommet.. Jeg har røske ut cd spiller askebeger og det er ingen forsterker der. Så da må det være noe annet lurt....

Biggs
19/03/17, 21:06
ok.. då har jeg fått lyd tilbake i anlegget. Men jeg er ikke helt sikker på hva som var gjort frammi der. åpnet en orginal kobling som var koblet sammen og satte den i cd spilleren å da virka allt.. men hva det er som nå er kobla vekk det aner jeg ikke for det er ingenting på bilen som ikke virker :)