PDA

Vis full versjon : Girling eller Bendix bremser bak på 92mod 940stv?



KillerFly
12/07/10, 19:59
Noen som vet dette? Må bytte på venstre bak på grunn av at ene stempelet sitter skamfast :S

Hvordan ser man egentlig forkjell på disse?

Luigi
12/07/10, 20:03
står vel Bendix eller Girling på kalipterne..

nitrouz
12/07/10, 20:58
Det er ATE bak på 240,740 og 940 er vanlige bremseskive på dem

Få en kompis til å trø veldig hardt på bremsepedalen å bruk en vannpumpetang til å presse stempele inn med grease før å smøre opp systemet trur du ikke har byttet bremsevæske på lenge

KillerFly
12/07/10, 21:10
står vel Bendix eller Girling på kalipterne..

aa, vet du hvor på caliperen det står? Kunne ikke se noe på mine :( Men mulig di hva litt vel rusta :P hehe

KillerFly
12/07/10, 21:17
Det er ATE bak på 240,740 og 940 er vanlige bremseskive på dem

Få en kompis til å trø veldig hardt på bremsepedalen å bruk en vannpumpetang til å presse stempele inn med grease før å smøre opp systemet trur du ikke har byttet bremsevæske på lenge

aa, så da er ikke fare for det er bendix bak? :)

Ja, tror jeg må gjøre noe sånt :) Men da må jeg vel sikre andre stempeler så ikke det popper ut :P Men skulle muligens ha tatt av den gummi pakningen og da? Får å smøre det tenker jeg på? Er vel bare å ta av den ringen rundt? Så er vel den pakningen ganske løs?

Men skulle muligens ha byttet den caliperen uansett, får vel feil på eu kontrollen i oktober :S

nitrouz
12/07/10, 22:41
Hvor det står om det er ATE veit jeg ikke. Men til anbefal ikke ta av den gummi pakninga rundt stemple snikk grease i mellom stemple godt sånn at den får ordentlig med glide jeg hadde feil på mine men det ble fikset med grease rundt stemplene foran og bak fikk ingen feil på EU kontroll alle klossene ble byttet etter jeg fikk ordnet stemplene i caliperne siden forrige klossene gitt meg antydning til skeiv slitte klosser både foran og bak. Hva du mener med sikre andre stemplerer du trenger ikke å sikre det er å ta en og en omgangen sånn at det blir riktig og jeg anbefaler ikke å trykke så mye på bremsepedalen til stemple blir presset før mye ut før da blir det luft i systemet og blir fort en tusen lapp bære før å få luftet systemet hos merkeverksted. Og det anbefal etter smøre jobben på alle caliperne skift bremsevæske å da er systemet fint ordnet:) Håper svarer mitt hjelper

KillerFly
12/07/10, 22:57
Hvor det står om det er ATE veit jeg ikke. Men til anbefal ikke ta av den gummi pakninga rundt stemple snikk grease i mellom stemple godt sånn at den får ordentlig med glide jeg hadde feil på mine men det ble fikset med grease rundt stemplene foran og bak fikk ingen feil på EU kontroll alle klossene ble byttet etter jeg fikk ordnet stemplene i caliperne siden forrige klossene gitt meg antydning til skeiv slitte klosser både foran og bak. Hva du mener med sikre andre stemplerer du trenger ikke å sikre det er å ta en og en omgangen sånn at det blir riktig og jeg anbefaler ikke å trykke så mye på bremsepedalen til stemple blir presset før mye ut før da blir det luft i systemet og blir fort en tusen lapp bære før å få luftet systemet hos merkeverksted. Og det anbefal etter smøre jobben på alle caliperne skift bremsevæske å da er systemet fint ordnet:) Håper svarer mitt hjelper


Tror det vil hjelpe utrolig mye :) Tenkte jeg skulle prøve litt i morgen eller i helgen :) Men det høres ganske greit ut :) Og, bytte bremse veske hadde sikkert ikke vært så dumt heller. Har aldri byttet tidligere det året jeg har hatt bilen. Og vet ikke hva det har blitt gjort tidligere. Så hadde sikkert ikke vært så dumt :) Men tusen takk for hjelpen :)

nitrouz
12/07/10, 23:04
Ingen årsak;-)...Si ifra om hvordan bremsene oppfører seg etter jobben:)