PDA

Vis full versjon : Parkeringssensor V70 -02mod



Tommytea
05/03/17, 16:44
Hei.

Da jeg kjøpte bilen for noen måneder siden ble jeg fortalt av forrige eier at parkeringssensorene på bilen ikke fungerer. Har ikke tenkt så mye over dette i etterkant, men hadde vært litt morro å fått det til å fungere igjen.

Har ikke snøring på dette systemet i det hele tatt, men tok av sidepanelet i bagasjerommet og fant en boks med en bryter på som kunne vært til parkeringssensorene. Denne bryteren sto i on, men det piper fortsatt ikke når jeg rygger...

Hørt at den kan tulle litt og pipe konstant i revers, men denne lager ikke en lyd.

Noen som har litt kunnskap om dette og vet hvor jeg evt. kan begynne? :)

Svirre
05/03/17, 17:11
Dette er standard feil på disse bilene. Mest sannsynligvis så har 1 eller flere tatt inn fuktighet og kortsluttet -> defekt. Det beste er å få lest ut feilkoder med VIDA, og det betyr en tur på Volvo. Da får du gjerne et overblikk over hva som har skjedd. Om du bytter alle sammen, så kan det nok hende at systemet fungerer som det skal, med forbehold om at det ikke er noe annet som ligger og forstyrrer funksjonaliteten til systemet.

Tommytea
05/03/17, 18:35
Okei, så dersom en feiler, vil alle feile?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jimbojama
05/03/17, 18:37
Systemet skrur seg av om det er feil på 1 sensor eller fler ja.

Tommytea
05/03/17, 18:42
Får sjekke etter nye først og bytte de, da er hvertfall de eliminert[emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
05/03/17, 20:18
Får sjekke etter nye først og bytte de, da er hvertfall de eliminert[emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
En feilkodeutlesning er å anbefale som en start. Du kan spare mye penger og irritasjon på det før man går til å kjøpe nye deler.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk