PDA

Vis full versjon : Volvo S70 starter men stopper igjen.



GRStudios
05/03/17, 13:26
Hei.
Lurer på om det er noen som har peiling på hva som kan være galt med min kjære Volvo.
Har en 1997 S70 2L med automat som har litt startproblemer. Prøver og starte men den stopper etter 1 til 2 sek. Noen ganger starter den etter 2. forsøk og noen ganger må jeg bruke 5 til 6 forsøk før den starter. Har byttet bensinpumpe, fordelerlokk + rotor og bensinpumpe relé til ingen nytte. Ingen feilkode.
Noen som kan ha en idé om hva det kan være?

henrik940
05/03/17, 17:37
Følger denne :)

turb00le
05/03/17, 19:58
Det høres veldig startsperre ut. Da vil deg fyre og stoppe med en gang, helt død hvis en fortsetter å kinne.

Sent fra min S30 via Tapatalk

GRStudios
05/03/17, 22:00
Det høres veldig startsperre ut. Da vil deg fyre og stoppe med en gang, helt død hvis en fortsetter å kinne.

Sent fra min S30 via Tapatalk

Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke om det er startsperre som er problemet her?
1997 mod. har den startsperre relé?

Svirre
05/03/17, 22:08
Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke om det er startsperre som er problemet her?
1997 mod. har den startsperre relé?
Ja, det har den. Verdt å prøve en annen antennering. Hvis det er dårlig forbindelse i ringen, så vil dette være en periodisk feil.

Fort gjort å bytte denne, og koster ikke mange kronene ny, og enda billigere som brukt.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

henrik940
06/03/17, 14:59
Ja, det har den. Verdt å prøve en annen antennering. Hvis det er dårlig forbindelse i ringen, så vil dette være en periodisk feil.

Fort gjort å bytte denne, og koster ikke mange kronene ny, og enda billigere som brukt.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Har du delenr på den?

Svirre
06/03/17, 15:09
Har du delenr på den?
Kan finne når jeg får satt meg bak en
PC igjen.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

GRStudios
06/03/17, 17:02
Ja, det har den. Verdt å prøve en annen antennering. Hvis det er dårlig forbindelse i ringen, så vil dette være en periodisk feil.

Fort gjort å bytte denne, og koster ikke mange kronene ny, og enda billigere som brukt.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Alright. Skal se om jeg ikke får tak i en antennering. Håper bare at det er kun det som er feil. Vi krysser fingre og tær.
Takk.

Thorvaldsen
06/03/17, 18:13
6186

4
ANTENNA
Electronic starter inhibitor (Immobilizer)

Tror dette skal være riktig delenummer: 9442961
Correct me if i'm wrong;)

hammerpaal
13/03/17, 13:17
For to år siden hadde jeg symptomer med ikke-start fra tid til annen. Antenneringen var nok en del av problematikken, men det var selve kontakten til strømkabelen som måtte settes inn igjen på nytt. Siden da har jeg ikke hatt noe trøbbel med start. Prøv dette først før du går for en brukt. :)

GRStudios
13/03/17, 15:42
For to år siden hadde jeg symptomer med ikke-start fra tid til annen. Antenneringen var nok en del av problematikken, men det var selve kontakten til strømkabelen som måtte settes inn igjen på nytt. Siden da har jeg ikke hatt noe trøbbel med start. Prøv dette først før du går for en brukt. :)

Takk for tipset. Skal sjekke det ut.

Rcar
13/03/17, 18:15
Alright. Skal se om jeg ikke får tak i en antennering. Håper bare at det er kun det som er feil. Vi krysser fingre og tær.
Takk.


Jeg har i så fall antenne ring liggende.

* Send PM ved interesse.

Mvh
Rcar

GRStudios
13/03/17, 19:47
Jeg har i så fall antenne ring liggende.

* Send PM ved interesse.

Mvh
Rcar

Jeg er interessert i den antenne ringen, men jeg får ikke sendt deg PM. Får beskjed om at innboksen din er full.

GRStudios
19/03/17, 12:24
Update.
Bytta antenne ring. Ingen forbedring. Hva kan det være da?

Svirre
19/03/17, 12:48
Kan være noe med immobilizeren. Hvis motoren stopper opp etter 1 sek akkurat som om tenningen slås av, så er jeg rimelige sikker på at dette har noe med startsperren å gjøre.

GRStudios
19/03/17, 14:30
Kan være noe med immobilizeren. Hvis motoren stopper opp etter 1 sek akkurat som om tenningen slås av, så er jeg rimelige sikker på at dette har noe med startsperren å gjøre.

Kan se ut som om det er immobilizeren/startsperre reléet som er problemet. Kan jeg bytte dette selv, eller må jeg inn på et verksted for å få det evt. programert?

Svirre
19/03/17, 14:46
Du må ha nøkkelen som tilhører donorbilen for å få start på motor. Donornøkkel kan tapes fast til antenneringen som er tilkoblet systemet.

Fungerer dette, så er det bare å nøkkel være tapet til ringen som kan ligge løst under rattstammen. Hvis du ønsker å ha en fungerende startsperre, så tar du tenningslpsen i tillegg :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

FrederikR
19/03/17, 14:51
Har hatt lignende problem med min 99 V70, startet men kuttet tvert etter 1 sekund som du beskriver. Da var det bensinpumpereleet som var gått.
Før jeg fant ut det hadde jeg prøvd å bytte ut antenneringen med en brukt, banke på startsperrereleet (etter tips), og "tjuvkoble"/laske bensinpumpereleet som er beskrevet her på forumet et sted. Fikk ikke start med tjuvkoblingen, men kan godt være jeg lasket feil, for den startet med en gang og har fortsatt med det med nytt rele montert.
Frederik

Edit: ser nå at du har byttet releet allerede, leste litt fort

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

GRStudios
18/01/18, 16:04
Har enda problem med denne bilen. Starter og stopper. Noen gang så starter den ikke får 9.-10. forsøk:(
Har prøvd å få tak i startsperre rele, men det var ikke så lett. Har nå byttet bensinpumpe, bensinpumpe rele, tennplugger, pluggledning, antenne ring, fordelerlokk og rotor.

Svirre
18/01/18, 18:37
Kom til å tenke på noe elementært; der han bensin nok? Selv om måleren viser et visst volum, så skal man ikke stole 100% på den fordet.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

GRStudios
20/01/18, 10:59
Kom til å tenke på noe elementært; der han bensin nok? Selv om måleren viser et visst volum, så skal man ikke stole 100% på den fordet.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Full tank:)

850GLTsilver
22/01/18, 17:49
Har du sjekka om du får tilstrekkelig bensintrykk?

sitter en trykkregulator på innsuget som skal sørge for høyt nok trykk.
Har opplevd at den svikter fra tid til annen.

GRStudios
30/01/18, 20:13
Takk for tipset. Skal sjekke.

GRStudios
25/06/18, 15:47
Oppdatering.

Da har kjerra vært i dårlig humør den siste tiden. Starter, men stopper igjen oftere og oftere. Svingte innom butikken på vei hjem fra jobb da ville den ikke starte. Startet etter 16-17 forsøk, men med en gang jeg toucher gasspedalen så dør motoren. Bergingsbil neste. God stemning :(

GRStudios
29/06/18, 16:04
Siste oppdatering.
Gidda ikke mer, så jeg skrota Volvoen og kjøpte meg ny bil.
Det er lykke å endelig ha en bil som starter ;)