PDA

Vis full versjon : Pakningsstoff mellom over og underdel 16v topp?



24516vtic
12/07/10, 17:48
Hva brukes der imellom?

ArneR
12/07/10, 20:21
Brukte vanlig høytemperatur pakningsstoff kjøpt på biltema. Hadde ingen lakkrull tilgjengelig, så jeg stakk på statoil og kjøpte en såpefri svamp og påførte det med i tynt lag. (sånn dytting, blir litt snodig tekstur på laget men det går seg til når det monteres).

Funker fint, er tett som f..

tor
12/07/10, 22:21
Brukte vanlig høytemperatur pakningsstoff kjøpt på biltema. Hadde ingen lakkrull tilgjengelig, så jeg stakk på statoil og kjøpte en såpefri svamp og påførte det med i tynt lag. (sånn dytting, blir litt snodig tekstur på laget men det går seg til når det monteres).

Funker fint, er tett som f..

rtv fugemasse silicon skal ikke legges mellom camcarriern men
volvos anearobe sealer skal brukes
http://www.ipdusa.com/uploads/images_skus/13027.jpg

ArneR
12/07/10, 22:33
Og den har hvilke egenskaper den fra biltema ikke har?

Eldste Haugerud
13/07/10, 12:50
Den har den deilige egenskapen at den tømmer lommeboka di!:p Husker ikke hva jeg ga for en sånn på volvo, 4-500kr?
Men den er veldig god å bruke da..

Den har også en veldig fin rosa farge!;)

ArneR
13/07/10, 13:15
Oioi, verdt hver krone da.. :p

tor
13/07/10, 23:05
Og den har hvilke egenskaper den fra biltema ikke har?

det finner du ut når du har silicon på vandring rundt i oljekanalene i camcarriern

volvo sin sement herder først når man klemmer sammen delene så man har god tid til å påføre den anearobe sealern

nå vet jeg ikke hvilken biltema masse det er snakk om men det kan arner poste en link om,

de som har skrudd en del hvitblokk kan jo kansje skrive litt om hvorfor volvos sin sealer er så bra.