Vis full versjon : Er det mye å spare på å kjøpe ekstrautstyr i Sverige?
Jeg skal antakeligvis til Sveariket i neste uke, og jeg trenger et originalt gitter til XC60. Det skal senere fylles ut med en skillevegg og en hundedør. Jeg har fulgt med på Finn en stund, men har ikke funnet noe brukt. Er det mye å spare på å kjøpe sånne ting i Sverige, eller bør jeg vente en stund, til jeg skal til Tyskland i sommer? Og er det noen andre gitter som passer til XC60, eller er de unike for hver bil?
Erfaringsmessig er det ikke stort å spare, og i enkelte tilfeller er det også dyrere. Husk at mange steder får vi rabatter med medlemskortet i klubben.
Nå har jeg ikke sjekket prisen på det i Norge ennå, men jeg kan få det originale gitteret fra Tyskland for 1900 kroner levert til venner i Danmark og så hente det der i løpet av våren. Noe sier meg at en medlemsrabatt ikke kan få det så langt ned i Norge. Eller tar jeg feil?
Aner ikke hva prisen på akkurat den delen er i Norge. Jeg uttalte meg bare på generellt grunnlag. =) Aller første punkt da vil jo være en rask telefon til en forhandler i Norge og en i Sverige.
3000 med moms i Norge. Og når jeg likevel skal til Danmark, er det jo noen kroner å spare, særlig hvis vi antar at skilleveggen og hundedøra har omtrent samme prisforskjell. Jeg får få ringt til Sverige også. Regner med at det er Volvo i Strömstad, så mange nordmenn som drar dit.
Japp, Brandt bil i Strømstad.
Fant dem og ringte dem. Delemannen er syk (naturlig at svensker er syke etter et sånt VM...), en annen skulle ringe meg. Det blir sikkert ikke før stafetten er over! ;)
Jeg skal antakeligvis til Sveariket i neste uke, og jeg trenger et originalt gitter til XC60. Det skal senere fylles ut med en skillevegg og en hundedør. Jeg har fulgt med på Finn en stund, men har ikke funnet noe brukt. Er det mye å spare på å kjøpe sånne ting i Sverige, eller bør jeg vente en stund, til jeg skal til Tyskland i sommer? Og er det noen andre gitter som passer til XC60, eller er de unike for hver bil?
Jeg skal også handle et gitter og tror det blir herfra. Har tidligere bestilt takstativ derfra og det fungert smertefritt. Kjapt levert og med fraktkostnad som oppgitt på nettsiden.
Dette blir i allefall en del billigere enn kr 3000.
http://www.volvopartshop.com/protective-grille-steel-dog-guard-xc60-12839-p.asp
Det var noen kroners forskjell, i Sverige koster den ca. 2200 norske. Jeg skal dit på fredag, men trenger egentlig ikke gitteret nå. Forskjellen blir ca. 600 kroner fra Volvo-partshop, ser jeg (1600 kroner med frakt til Danmark). Men da blir det nok like greit å bestille full pakke når jeg trenger det, med skillevegg og dør til hundeburet. Det er neppe mye forskjell på frakten. Og jeg ser at den engelske butikken er billigere enn det jeg fant på eBay også. Ikke verst!
Når jeg tenker på det, er det jo nesten ikke noe vits i å bestille det til Danmark, forskjellen blir minimal, for Volvopartshop trekker av engelsk VAT på 20 %, og så legges det til norsk på 25, pluss et lite gebyr. Så forskjellen på å få det til Norge og til Danmark for lastegitter, skillevegg og hundedør blir på 400 kroner. Rundt 6000 for hele pakken.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.