PDA

Vis full versjon : bytte instrumentskiver i Xc70 01 til 07 mulig?



SirKim
01/03/17, 22:09
Har fått has på en XC70 bensin, 2001. Lurer på hvordan disse instrumentpanela er bygd opp!?
Er det løse instrumentskiver? Tenkte på om det er mye greier å få bygd om til 2007 look. Tenkte mest bare på bytte av skiver så man har den orginale km-standen osv. Alt skal være som orginalt, men liker 07 looken best.
Grei/kurant jobb å bytte over? Eller masse styr så det er likegreit å bare la hver? Om så, så blir jeg heller bare å få satt inn chrome ringer tenker jeg..

Svirre
01/03/17, 23:50
mrstfu?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

mrstfu
02/03/17, 00:13
Her blir det prøv og evt feil, tror jeg. DIM frem til ca 04 har utbyttbare T10 wedge-pærer, etter det er det fastloddede SMD. Kan hende selve skivene passer overens, men lysspredninga kan bli funky, langt flere SMD enn wedge-pærer. Som sagt, jeg vet ikke, men spekulerer.

Oppbygging er ganske enkel, er et bakdeksel man skrur av for p komme til printkortet, man kan skru printkortet løst derfra, samt skru skivene løs fra prinkortet. Viserene trekkes av akselen til steppermotorene med medium kraft (tynn flattrekker og noe mykt mot tallskiva for å unngå riper).

Du kan ikke bytte til et 07-instrument pga Canbus, har jrg blitt fortalt. Dog er det mye lettere for deg å endre farge på lyset. Jeg ville latt instrumenter være og kjørt kromringer fra Vparts, ser like bra ut i mine øyne.