PDA

Vis full versjon : Kjøpt ny bil: S80 1999 2,5 TDI



EncoreSpaceless
26/02/17, 13:32
Hei!

Kjøpte meg "ny"bil i helga nå - en Volvo S80 1999 modell 2,5 TDI. Hel og fin bil uten noe rust!
Bilen er relativt godt utstyrt med STC, automat, og telefon.

Men er et par småting som må gjøres med bilen:

- Mangler ett svart lokk bak hovedlykten på ene siden. Noen som vet hvor man kan få tak i dette?

- Dieselvarmer ser ikke ut til å fungere. Når man prøver å skru på direkte start så blinker det "PÅ" i noen sekunder før den går over til "AV" igjen.
Noen som vet hva som pleier å ryke på disse?

- Varsellampen for lambdasonde lyser. Etter det jeg har forstått så har ikke denne motoren noen lambda, men lampen står feil i elektronikk?
Ser ikke å finne noe særlig informasjon om dette på nett.. Den forrige eieren fortalte at denne lampen har lyst siden det ble skiftet motor i bilen. Og at ingen verksteder har klart å finne noe ut av dette.

- Får opp teksten "Växellåda service erfordras" i kjørecomputeren. Automatgiret girer fint, og oljen er rød og fin og lukter ikke brent.

Alfs80
26/02/17, 15:17
Lese ut feilkoden med vida er tingen������finnerlønn.no finner du vel lokk til lykta

EncoreSpaceless
26/02/17, 18:38
Lese ut feilkoden med vida er tingen������finnerlønn.no finner du vel lokk til lykta

Finnerlønn.no? kommer bare til en rar nettside..

Daniel V
26/02/17, 18:41
Skal nok stå Finn.no ;)

Jazzy
26/02/17, 20:32
Eller så var det finndel.no han mente:)

Sjakalen
26/02/17, 20:43
Er nok nødt til å kjøre'n en tur i VIDA for å kunne svare på noe som helst. Feilkoder :)

Samme er det med dieselvarmer'n min. Min VIDA feilkodeleser gir feilkode at den har forsøkt 3 ganger å tenne uten å lykkes. Det kan jo være pumpa til dieselen. Den skal tikke under passasjersetet før den forsøker å tenne. Min tikker i alle fall. Er nok full av sot i mitt tilfelle eller flammevakten funker ikke.