PDA

Vis full versjon : Støtdempere 2003 XC70



Rabagast
18/02/17, 20:54
Jeg må ha nye støtdempere rundt hele bilen. I forbindelse med dette lurte jeg på om frontdemperne skruvat selger er noe å satse på eller om man bør se seg om etter noe annet? Jeg er ute etter helt sett.

Angående bakdempere, kan noen fortelle meg hvilken type jeg har? Såvidt jeg skjønner har jeg den vanlige typen, Volvo er usikre og Meca tror kanskje jeg har Nivomat... De kunne sett ut som nivomat, men disse har gummikappen på øversiden, nivomat har vel denne nedover? Volvo mente jeg måtte svare på om jeg hadde nivomat eller ikke.. Hvilke bakdempere er å anbefale? Må ha helt sett der også vil jeg tro.

http://i.imgur.com/0MQQWqE.jpg?1
http://i.imgur.com/kEi5vnt.jpg?1

4x4vinge
18/02/17, 23:42
Du har nivomat dempere bak

dag otto
19/02/17, 22:54
Jeg har kjøpt støtdempere på skruvat før. Da av den typen hvor det ikke står hvem som er produsent. Endte opp med en ubrukelig støtdemper og etter drøye 2 uker byttet jeg de med et skikkelig sett. Jeg vil anbefale deg og gå etter kjente merker som kyb, sachs, monroe etc. Generelt er dette produsenter som leverer kvalitetsdeler. Men de ulike merkene har unike egenskaper som stivhet osv. Vanskelig å anbefalle noe konkret, men jeg har hatt Kyb og syntes disse var litt for stive og harde. Sachs derimot passer meg og mine preferanser når det kommer til en komfort-demper.
Men generelt ville jeg holdt meg unna disse "no name" demperene på skruvat og andre steder. Er ikke mer en noen få hundrelapper som skiller de billigste og kvalitetsdempere.
Kan anbefalle å handle fra eurodel, hvor man kan se hvilke merker man kjøper, i tilegg til at prisene er bra.

Per Turbo
20/02/17, 11:50
Er vel der eller fcpgroton.com som de fleste her har handlet nivomat dempere fra, da disse gjerne koster 4-5000kr/stk her i landet fra Volvo.

Rabagast
20/02/17, 12:35
Tja. Volvo skulle ha 7000,- pr. stykk da kun for delen, og jeg finner ikke noen som passer min modell hor hverken Eurodel eller FCP.

Per Turbo
20/02/17, 14:43
Dyre er de uansett hvor man kjøper men ser i hvert fall Vparts fører de


http://vparts.se/no/xc70/volvo-xc70-2000-2007/reservdelar/chassidelar/stotdampare/stotdampare-bak-volvoxc70-00-07-nivareglering.html

Svirre
20/02/17, 18:35
Tror du kommer best ut ved å kjøpe alt komplett på skadix.de. Der får du orginal vare som ikke koster så mye som det gjør her i Norge.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

4x4vinge
20/02/17, 21:41
Biligere og kjøpe komplett nivåregulerings sats på volvo,da får du 2 dempere og 2 fjerer og stabstag og skruer og monterings anvisning. Koster 9500kr med gode rabatter. Full pris ca 14000kr

Svirre
20/02/17, 23:38
Dempere foran og bak kommer på 13500kr ish fra Skandix ferdig med mva. inn til landet. Så prismessig tror jeg du kommer nesten like langt på å handle hos Volvo her i Norge. Minner om at VCCN-medlemmer får 15% hos de aller fleste Volvo-forhandlerene her i landet, så det hjelper på en del :)

Ang. valg av fjøring bak, så ville jeg definitivt gått for nivåmat igjen. Det er ikke sammenlignbart mot vanlig demping.

Rabagast
21/02/17, 00:14
Får ingenting her gitt, og de ligger en del dyrere enn det. 7000 og noen kroner pr nivomat demper, og det er kun demperen.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

dag otto
21/02/17, 11:38
Hvis det går på økonomi da disse er dyre, kan du jo vurdere og kjøpe brukt. På http://no.bildelsbasen.se i Sverige feks. De sender stort sett hvis man bor langt unna.
Bør være mulighet for å få noe som kan brukes og som ikke er for dyrt. Nivomat er vel kanskje det eneste av støtdempere osv jeg hadde kjøpt brukt.

Per Turbo
21/02/17, 18:00
Hadde aldri kjøpt disse brukt! Oh no..


| Per Turbo |
| '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Recue |
| Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
| Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
Instagram: perturbo

Rabagast
21/02/17, 18:05
Jeg blir nok å kjøpe nytt. Skulle bare høre om noen kunne anbefale steder å kjøpe siden det er så forbanna dyrt hos volvo. Ser at Volvo lokalt tilsynelatende ligger på rundt 150+% pris av andre steder så er de helt utelukket.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

konso
21/02/17, 18:29
Bcb har disse. 5750 pr stk.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Runis
21/02/17, 20:16
Jeg hadde ikke kostet på en 2003 modell over 10 tusen for nye bakdempere.Hadde satt på vanlige dempere å fjærer for en brøkdel av prisen.Men folk får gjøre hva de vil.

Per Turbo
21/02/17, 21:43
Den er jeg mer enig i sånn sett, jeg hadde kjøpt coilovers og slept den helt ned men det er meg da [emoji23][emoji23]

Men om man ikke er avhengig av nivomat ved mye tung last eller hengertrekk så går det å sette på vanlige dempere, og ja man må også bytte fjærer


| Per Turbo |
| '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Recue |
| Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
| Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
Instagram: perturbo

Rabagast
21/02/17, 23:05
Nå må ikke jeg ha nivomat. Har nok av utgifter på den fordømte bilen, så et rimeligere alternativ er alltid fint. Den er så sigen i ræva allerede at det ville vel ikke blitt noe reell endring med senk...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Per Turbo
22/02/17, 08:47
Men om du kjøper standard dempere og ett sett med standard fjører så får du en fullt brukbar bil. Bare at den ikke holder høyden om du laster tungt eller har på henger. Det er jo dempere og fjører du kan kjøpe på Volvo, Mekonomen osv.

Per Turbo
22/02/17, 08:48
Bare pass på at det er til AWD, det er det eneste som skiller sånn sett fra vanlig V70 FWD.

xcrookie
02/03/17, 16:27
Jeg har en 2002 modell og mener jeg betalte ca 3000 for 2 nye dempere foran. Husker ikke om det var Bilstein eller Sacks.
Jeg kjøpte på Jacob's autosupply med litt rabatt.

Rabagast
02/03/17, 16:43
Kun dempere eller med fjører og pakninger?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

xcrookie
02/03/17, 21:41
Kun dempere eller med fjører og pakninger?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Bare dempere. Måtte skifte fjærer senere, men husker ikke hva jeg betalte for dem. Var ikke veldig dyre.