PDA

Vis full versjon : B21 turbo



devilsix
16/02/17, 16:07
Hvordan er det å bygge turbo på en b21? har ett ønske om 150-200 hjulhester. Noen som har oppskrift på hva jeg bør gjøre for å oppnå det?
er helt ny innen volvo så kan lite om disse motorene. Har en b200k stående men denne har for høyt komp forhold for å begynne med turbo bygging.

motor skal inn i en bil som veier ca 800kg så derfor er jeg ikke ute etter så veldig mye effekt.

HansOla
16/02/17, 16:17
B21 er helt knall å bygge turbo på. Tenker du forgasserturbo, mekanisk innsprut eller elektronisk innsprut? :)
Om du senker kompresjon til ca.8.0:1, benytter a-kam, en god turbo med kompressorhjul i størrelsen 46-50mm, aluminiumscooler og et billig datasprut, så tar du fort ut 250-300 hk uten problem :)
200hjul-hk er også fint oppnåelig med forgasserturbo :)

devilsix
16/02/17, 16:33
B21 er helt knall å bygge turbo på. Tenker du forgasserturbo, mekanisk innsprut eller elektronisk innsprut? :)
Om du senker kompresjon til ca.8.0:1, benytter a-kam, en god turbo med kompressorhjul i størrelsen 46-50mm, aluminiumscooler og et billig datasprut, så tar du fort ut 250-300 hk uten problem :)
200hjul-hk er også fint oppnåelig med forgasserturbo :)

Det høres jo veldig bra ut. Er forgasser turbo og stiftetenning jeg tenkte på i første omgang i værtfall. Går jo Ann å oppgradere senere om det er vært bryet å bygga forgasser turbo.

Er det forresten mulig å få tak i deler så man kan få oljesil og lave del på bunnpanna lenger fram? Slik bunnpannen er originalt så passer det dårlig. Den skulle vært andre veien, atså oljesil foran :)

HansOla
17/02/17, 18:24
Batland er det korrekte mann å kontakte for forgasserturbo :)