PDA

Vis full versjon : JCT- bil og motor



Karl
12/07/10, 10:11
Er det noen som har erfaring med å handle fra JCT-bil og motor, http://www.jctbilogmotor.no/ ? Jeg prøvde å bestille r-sportdempere fra dem men bestillingen min ble kansellert da de hadde solgt ut hele partiet som de fikk inn. Kontaktet dem på nytt for å bestille en gang til da de ventet inn et nytt parti. Fikk da beskjed om at hele beløpet måtte forhåndsbetales og at man måtte sette seg på en bestillingsliste.

Demperene de selger er av to varianter:

Variant 1: Helt orginale, produsert i 1983, helt nye og aldri brukt.
Variant 2': Helt orginale, produsert i 2008, helt nye og aldri brukt. ( 100% lik orginalen, ingen forskjeller utennom produseringsår ).

Jeg var gira på å få tak i et sett med nye dempere og selv om jeg synes det er litt uvanlig så tenkte jeg til slutt å bare betale inn beløpet og se hva som skjedde. Jeg ba om kontonummeret jeg skulle overføre pengene til i en mail men fikk aldri noe svar. Det var i Januar.

Er det noen her som har handlet dempere fra dem? De hadde visst solgt masse så noen må det jo være. Er fremdeles interessert i nye r-sportdempere

Kodja
13/07/10, 15:26
Hvorfor ikke Clubsport som vanlig? for r-sporten er vell til 240? hva gjør r-sport demperne spesielle Karl? :) just wondering!

Karl
13/07/10, 18:02
Fordi det er R-sport;) Nei, har en liten plan med ene gt`n min om classic rally en gang i framtiden. Da må det være originalt.

A.Finstad
13/07/10, 18:39
bilstein er da godkjent i voc så da burde det vell vere godkjent i classic rally? eller er jeg helt på jordet nå ?

Karl
13/07/10, 19:48
Har finlest litt i Appendix K nå og det kan se ut som om støtdemperens fabrikat er fritt. Men jeg har nå litt lyst på r-sport da og liker at det er originalt. Tror også det er en fordel om bilen blir kontrollert. Om Bilsteindemperene har samme mål som de originale er det sikkert mulig å bruke dem også.

http://bilsport.no/uploads/app_k_2009_norsk.pdf

Men er det virkelig ingen her inne som har handlet r-sportdempere fra JCT?

Evolve
14/07/10, 20:14
jg har kjøpt tre sett med r-sport dempere hos jct bil og motor. det var i januar\februar i år.
ingen ting å si på demperne, de er som nye. men har hørt at de sliter med å skaffe flere.
( veldig ettertraktet blant mange, så at de ble utsolgt fort er ikke så rart )
har et par bekjente som også har kjøpt r sport dempere derifra og de er fornøyde.
Selv har jg bare positive erfaringer med de, ringer de som oftest når jeg skal bestille.
God service og kjapp levering på det meste.
Ikke alltid de svarer med en gang på telefon men, sånn er det jo flere plasser.

Karl
15/07/10, 07:01
Høres veldig bra ut Evolve. Når du sier demperene er "som nye" så mener du vel at det ER nye dempere? Skal forsøke å kontakte dem igjen å høre om de får tak i flere sett.

Evolve
15/07/10, 18:08
Ja mener at de er nye, hehe, det jg mente er at de ikke er laget i 2010 liksom.

Karl
15/07/10, 20:43
Sendte dem en ny mail i dag og fikk svar etter noen timer. De visste ikke sikkert om de fikk tak i flere sett med det første. De anbefalte å ta kontakt igjen ved en senere anledning.

Næssen
10/08/10, 15:43
Snakka med han ene i JCT i tønsberg på lørdag, og han sa dem sleit en del med å få inn nye, og at det var veldig stor etterspørsel..

ChrML
10/08/10, 15:47
Dette er jo dempere med 30 år gammelt design da :p. Mye har skjedd siden da (Bilstein).

Joakim-G_R
10/08/10, 16:06
Dette er jo dempere med 30 år gammelt design da :p. Mye har skjedd siden da (Bilstein).

Hva er så veldig mye annerledes fra disse og til Bilstein da? Invertert stempel? Det er det på R-sport også, bl.annet.


Forøvrig, så har de R-sport til 700/900, 200 serien gikk visst alle demperne med en gang.

Det var noe R-sport International (RSI) i US fikk tak i, så JCT kjøpte igjennom de. (Hadde en lengre samtale til karen før jeg handla meg Bilstein)
Så det kunne HENDE de fikk tak i fler, men det var ikke sikkert. Var bare å sette seg på venteliste..

Joakim-G_R
31/03/11, 16:27
Kanksje litt drøyt å ha en slik linje i signaturen sin?

Har du tatt kontakt med JCT? Hva ble greia ut av der?

Joakim-G_R
31/03/11, 20:53
Når man selger deler som er i en annen stand enn forespeilet/beskrevet, er du blitt solgt en vare i dårligere stand enn du ble fortalt, så har du vel rett på å få igjen penger. Det er trossalt en bedrift som selger, og ikke en lurvete privatperson.