PDA

Vis full versjon : Stereo til Volvo 240

Nilsson
14/02/17, 10:00
Etter 27års tro tjeneste har originalhøyttalerene mine takket for seg og begynnt å skurre, så tenkte da og oppgradere litt mens jeg først holder på.

Noen som har noen gode tips til å få grei lyd i bilen, og samtidig ser mest mulig originalt/retro ut?
Tenkte på og montere 5.25" (eller større hvis det er plass) nederst i framdørene bak kartlomma som bass, kanskje 4" i org hullene til mellomtone og diskant, evnt felle inn diskant på dashbordet

Er lite gira på å skjære i hatthylla, så hvor store går det der? Evt kasser med 6x9 kanskje?

Spiller og sub har jeg som jeg er fornøyd med.

Kan nevne at jeg har vært fornøyd med org høyttalerene foran og 400år gammelt 31w blaupunkt sett i hatthylla, med ny spiller og 12" sub, så er ikke ute etter super dunk så rustskya står ut av hjulhusa og stappe inni det største som går, men noe som ser pent ut som spiller helt ok.

turb00le
14/02/17, 10:25
Ang hattehylle så har jeg pleid å lage ny i sponplate, denne har jeg heva så den nesten flukter med toppen av seteryggen. Da får du plass til greie elementer uten at du må skjære stålet.

Du kan evt vurdere 6,5" komp sett i hattehylle?

Sent fra min S30 via Tapatalk

Benjamin
17/02/17, 15:19
Etter 27års tro tjeneste har originalhøyttalerene mine takket for seg og begynnt å skurre, så tenkte da og oppgradere litt mens jeg først holder på.

Noen som har noen gode tips til å få grei lyd i bilen, og samtidig ser mest mulig originalt/retro ut?
Tenkte på og montere 5.25" (eller større hvis det er plass) nederst i framdørene bak kartlomma som bass, kanskje 4" i org hullene til mellomtone og diskant, evnt felle inn diskant på dashbordet

Er lite gira på å skjære i hatthylla, så hvor store går det der? Evt kasser med 6x9 kanskje?

Spiller og sub har jeg som jeg er fornøyd med.

Kan nevne at jeg har vært fornøyd med org høyttalerene foran og 400år gammelt 31w blaupunkt sett i hatthylla, med ny spiller og 12" sub, så er ikke ute etter super dunk så rustskya står ut av hjulhusa og stappe inni det største som går, men noe som ser pent ut som spiller helt ok.

Jeg ville i hvert fall tatt jobben med å skjære i hattehylla fremfor å bruke kasser. Da jeg synes det ser mye bedre ut. Det som kan være litt kinkig med 4" i dørene fremme er at du må finne et par høyttalere hvor gitteret passer i døra uten at det tar borti dør trekket over høyttaleren.

Men 5.25" fremme (eventuelt 4" komponentsett), og 6x9 i hattehylla med en 4 kanals forsterker må jo spille bra! :)

Her er det jo litt å velge i mellom. https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/filter/10-cm-4-tommer

TurboTor
23/02/17, 22:20
Evt pro serien til biltema

TurboTor via Tapa Talk