PDA

Vis full versjon : 2005 V70 2.0L T



Chow
13/02/17, 19:24
Heisann

Jeg er på jakt etter ny bil, og har en bekjent som snart skal selge sin V70 som snart runder 250K kilometer.
Bilen er godt vedlikehold og har jevnlig service så sant sett skal den være i god stand. Har også lest meg rundt på forskjellige sider om diverse feil og alle nevner det samme. Endeledd og Stag/foringer.

Men denne bilen har hatt byttet motor pga kamaksel som røyk, ny motor har da gått 40k mindre. Er det da sånn at jeg bør være obs på at dette kan skje igjen?
Er det en kjent svakehet på femmern? Noen som har erfart lignende selv?

Jobber som mekaniker for et annet merke så har forsåvidt tilgang til verktøy og plass å skru, så om en sånn jobb er nødvendig skal det ikke være store biffen.

Daniel V
13/02/17, 22:22
Jeg har hatt tre sånne motorer, og har en nå. Aldri opplevd noe med slitte kamaksler, og har aldri hørt om noen som har det problemet heller :)

mrstfu
13/02/17, 23:52
Om en kamaksel har røket er det nok en freak accident, eller grovt mangel på vedlikehold, typ oljeskift. Ikke hørt om ødelagte eller i det hele tatt særlig slitte kamaksler på hvitblokkene, altså fra tidlig 90-tall og til og med plattformen du vurderer. Om den er godt vedlikeholdt som du sier, er det nok et relativt trygt kjøp. Både motorene og karrosseriet pleier å være i god stand, og leve lenge, så lenge du fortsetter å vedlikeholde som normalt.

lars otto skiftesvik
14/02/17, 10:42
Du kan ikke få bedre bruktbil. Har selv hatt tre s80 har to nå. Hadde en som drosje 2.0 t kjørte denne i 460000 km uten store motorproblemer. Skiftet bare det vanlige med stag og foringer.
S80 og V70 fra den tiden er konstruksjonsmessig de samme. Volvo fra den tiden hadde meget god kvalitet i detaljene i motsetning til mange andre biler som ramlet fra hverandre i alle ender og ikke var verd å satse på når de hadde gått et stykke.
Vi skal imidlertid huske at S80 og V70 den gang var kostbare biler som mange ikke hadde råd til å kjøpe.
Dersom denne bilen fremstår uten vesentlige feil og prisen er riktig så skal du kjøpe. Du sier også at du kan skru på biler det er et stort pluss.