PDA

Vis full versjon : Problem med låsekasse V70n 2000



Stonesx40
07/02/17, 15:40
Hei. Jeg har i lang tid hatt problemer med låsen på førerdøren. Jeg må låse den for hånd, så kan jeg låse alle de andre dørene med kontrollen. Når jeg låser døren for hånd så lager den en plagsom dure lyd, det skjer så og si hver gang jeg låser.
Kan det være hele lånekassen som må byttes eller kan det være noen ledninger etc?

Daniel V
07/02/17, 16:40
Helt vanlig feil på disse bilene. Låsekassa må byttes ja. Tror vi byttet på tre av dørene i løpet av de 3,5 årene vi hadde vår 07 mod V70. :) Du kan fint kjøpe brukt, men da er jo faren der for at feilen kommer tilbake etter kort tid. :)

Stonesx40
09/02/17, 22:18
Men hvor lett er det å bytte den for en person med grei nok kunnskap til å utføre det? Evt. har du en forklaring, med evt. bilder på hvordan man gjør det? :) Og hvordan er det igjen med nøkkelen, vil den passe i ny låsekasse da?

Daniel V
10/02/17, 11:36
Du bytter ikke låsesylinderen. Kun den elektriske boksen som låser døra. Har aldri skifta det selv, fordi det gikk på nybilgarantien den gang.

Ser ifølge kvittrringsbunken at det har vært byttet to stk på min 03 V70 også :)

Har holdt på mye med disse bilene, og mener å huske det var greit å komme til.

Stonesx40
10/02/17, 14:30
Har du ett bilde av den boksen? evt navn så jeg kan søke det opp. Takk for hjelpen :)

mathiasa96
12/02/17, 23:49
Byttet låsekassen på en slik her om dagen. er noe knotete å hekte løs og få fast igjen stagene som går til nøkkellåsen og det utvendige dørhåndtaket, samt å få låsekassen ned og ut fra døra. Ellers er det greit, ta av dørtrekket, fjern noe skumgummi som tetter åpningen i jernet i døra, skru løs et plast deksel som ligger inni døra/rundt låsekassen, og de 3 skruene som holder låset i bakkant av døra. resten sier seg egentlig selv.

Stonesx40
12/03/17, 16:16
Vil nøkkelen passe i den nye låsen da?

mathiasa96
12/03/17, 16:20
Ja for du bytter ikke låsesylinderen (den delen du stikker nøkkelen i), bare den elektriske delen som nevnt tidligere

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Stonesx40
27/03/17, 21:27
Hei igjen, Kanskje noen har en forklaring med bilder ang dette problemet? vet det er ett kjent problem. Er det noe som kan ha hoppet utav siden det lage så j#vli med lyd når eg åpner og lukker døra? :?