PDA

Vis full versjon : Feil på ABS V70 -98



jornendresen
06/02/17, 18:56
Etter Eu-kontroll sist har jeg vært innom verkstedet flere ganger for å ordne med ABS systemet. Først viste det feil på høyre føler foran, og den ble skiftet. Deretter måtte jeg tilbake, og etter ny diagnose skifte føler venstre side foran og høyre bak. Da skulle alt være i orden, sa verkstedet. Da jeg startet bilen lyste ABS-lampen fortsatt, men slukket etter noen minutter. Etter en liten kjøretur merket jeg at ting ikke var iorden likevel. I krapp venstresving begynte ABS-systemet å jobbe uten at jeg hadde bremset, det durte/brummet og med vibrasjoner i bremsepedalen. Det samme skjedde med vanlig innbremsing til et lyskryss, uten at det var isete eller glatt. Like etter ABS-en har bråket ferdig, kommer lyset i dashbordet på igjen.
Verkstedet mente problemet nok var ABS-pumpen. Jeg har ikke sett hvilke feilkoder de har lest av, så jeg vet ikke. Har veldig begrenset kunnskap om biler, så prøver å spørre her. Har sett på andre tråder at ABS-ringene kan gi trøbbel hvis de er slitt/ødelagt.

MadAss
06/02/17, 19:04
Dersom abs kobler inn av seg selv kan dette tyde på sprekk i abs ring.

Disse er også kjent for problemer med loddingene i styreenheten, men da får du stort sett kun feillampe og feilkode på høyre bakhjul (noen gangen begge hjul)

Sent frå S7 Edge

volvoRsport
06/02/17, 19:05
ABS-modulen er en gjenganger på disse, men det skal det komme feilkode på bakre føler på høyre(?) side.

jornendresen
06/02/17, 23:21
Takk for svar.

EvenP
07/02/17, 22:13
Hei! Har samme feil som beskrevet i post 2 der det er feil på høyre abs føler bak. Denne er forsøkt byttet uten hell. Noen tips?

konso
08/02/17, 17:53
Loddepunkter i ABS modulen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Sagen
13/02/17, 18:40
Mest sannsynlig loddepunkter i ABS-modulen som nevnt over. Er du loddekyndig fikser du det selv eller henvender det til en sådann. Alternativet er ny/overhalt modul. Jeg har forsøkt begge deler, men endte opp med en overhalt en fra BCB. Den har holdt fint i flere år nå.