PDA

Vis full versjon : Kjørekomputer V70



Tommytea
05/02/17, 19:50
Hei

Har hatt en del problemer med kjørekomputerskjermen i instrumentpanelet.

Noen ganger virker den, men så etter noen minutter kjøring, begynner skriften å bli mindre tydelig og gå sidelengs fram og tilbake, tilslutt så virker ikke skjermen lengre. "Bakgrunns" Lyset virker når jeg vrir på hjulet, og skrur seg av når jeg vrir tilbake, men kommer ikke opp noe tekst.

Har også merket at som oftest trenger jeg ikke å trykke fjernlysspaken helt inn for å få på fulltlyset konstant, trenger bare å dytte den inn til det første hakket så står det på. Får også kun fjernlys-lyset i dashen noen ganger når det står på.

Begynner instrumentpanelet å takke for seg? Er det noe som kan fikses selv uten å legge ut flesk for å få tak i nytt instrumentpanel?

Takker for svar!



Sent from my iPhone using Tapatalk

Terje Ek
05/02/17, 20:02
Min å drev å tullet. Virket enkelte ganger, kunne tulle neste gang jeg startet. Fikk det fikset hos en kar på Fjellhamar.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Terje Ek
05/02/17, 20:03
BTW. Det var på en 02 v70.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Tommytea
05/02/17, 20:43
Dette er også -02 modell, glemte å skrive det..
Dyrt å ordne opp i? Eventuelt navnet på karen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Terje Ek
05/02/17, 20:46
2800 betalte jeg. Får ikke linket til finn via tlf men søk på finnkode nr 68056570.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

FroBe
05/02/17, 21:52
De fleste pleier å sende dem til Tunheim Auto for reparasjon:
http://forum.vccn.no/showthread.php?14177-Volvo-01-og-nyere-med-DIM-feil

Hvis man kan lodde overflatemonterte komponenter er det mulig å fikse DIM selv:
http://forum.vccn.no/showthread.php?66271-DIM-reflowing-noen-som-vet-n%C3%B8yaktig-hvor-det-bruker-%C3%A5-g%C3%A5-galt

Tommytea
06/02/17, 05:45
Takker for raske svar, kan få tak i nytt brukt, men har det noe å si hvilken motor osv. Det andre instrumentpanelet er ifra?
(Den jeg kan få tak i, er fra en 2,0 bensin, mens jeg har D5)


Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
06/02/17, 07:31
Takker for raske svar, kan få tak i nytt brukt, men har det noe å si hvilken motor osv. Det andre instrumentpanelet er ifra?
(Den jeg kan få tak i, er fra en 2,0 bensin, mens jeg har D5)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja. Bensinturboen har rødlinje på 6.5k RPM, du har på 4.5k. Vet ikke, men kan godt tenkes det er andre forskjeller og.

Svirre
06/02/17, 08:27
Takker for raske svar, kan få tak i nytt brukt, men har det noe å si hvilken motor osv. Det andre instrumentpanelet er ifra?
(Den jeg kan få tak i, er fra en 2,0 bensin, mens jeg har D5)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ville heller satset på å få ordnet det du har. Både mtp tilstand på det brukte, endring av km-stand og evt. omprogrammeringsproblemer som kan oppstå ved bytte av DIM.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Tommytea
06/02/17, 11:26
Ja. Bensinturboen har rødlinje på 6.5k RPM, du har på 4.5k. Vet ikke, men kan godt tenkes det er andre forskjeller og.

Ja, selvfølgelig, tenkte jeg ikke over[emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk