PDA

Vis full versjon : Nær og fjernlys sluttet plutselig å virke



Pathor
02/02/17, 14:38
Hadde en lite hyggelig opplevelse med min 03' xc70 nylig. I bekkmørket og med fjernlys på en øde vei på tur i Nordland klokka 06 sluttet plutselig alt utvendig lys å virke i ca 100 km/t. Skled litt ut av veien, men alt gikk bra. Måtte bare ha hjelp for å komme opp på veien igjen. Noen som har peiling på hva som kan være feil. Etter å slått motor av/ på igjen var alt ok. Fikk et forvarsel da lyset ved beina slo seg på ca 10 min før. Volvo kunne ikke gi meg et svar, så håper noen her kan vite litt. Har nå lagt opp nærlys med eget rele og bryter rett fra batteriet. Tar ikke sjansen å kjøre i bekkmørket ellers.

locked
02/02/17, 17:07
Hadde en lite hyggelig opplevelse med min 03' xc70 nylig. I bekkmørket og med fjernlys på en øde vei på tur i Nordland klokka 06 sluttet plutselig alt utvendig lys å virke i ca 100 km/t. Skled litt ut av veien, men alt gikk bra. Måtte bare ha hjelp for å komme opp på veien igjen. Noen som har peiling på hva som kan være feil. Etter å slått motor av/ på igjen var alt ok. Fikk et forvarsel da lyset ved beina slo seg på ca 10 min før. Volvo kunne ikke gi meg et svar, så håper noen her kan vite litt. Har nå lagt opp nærlys med eget rele og bryter rett fra batteriet. Tar ikke sjansen å kjøre i bekkmørket ellers.
Dette skulle i utgangspunktet ikkje kunne skje trur eg, men som med alt anna så er ingen ting umulig.

Mest truleg har du feil i CEM eller lysbrytaren eller kommunikasjonen mellom dei.

jerognal
02/02/17, 18:40
Skjedde akkurat det samme med vår 03/04 XC. Hovedlysbryter. Har lest det samme på USA forum.
På vår tullet instrumentene seg samtidig.

TurboTor
05/02/17, 11:29
Bytt lysbryter modulen

TurboTor via Tapa Talk

MadAss
05/02/17, 11:49
CEM skal kjøre rett på nærlys om den mister kontakten med LSM (lysbryter).
Her bør det feilsøkes. Kan selvsagt ligge en feil i LSM, men kan like gjerne ligge i CEM.

Sent frå S7 Edge

TurboTor
05/02/17, 12:57
Billigst å bytte lsm. Den får man brukt for en billig penge

TurboTor via Tapa Talk