Vis full versjon : Goodyear Eagle F1 Assymetric 3 vs Michelin Pilot Sport 4
Må ha nye såler til sommeren, i 225/40-18, og valget står mellom de to. Iflg Byttdekk.no er de noenlunde identiske i egenskaper med unntak av dekkstøy, hvor Eagle F1 ligger betydelig lavere i desibel, i tillegg koster de en del mindre. Noen som har direkte erfaring med begge to? Dekkstøy og drivstofforbruk kommer litt i andre rekke, kontra seinslitasje (levetid), vanndrenering og pris.
Audifolket sverger tilsynelatende til Michelin: http://www.audi-sport.net/xf/threads/s3-goodyear-eagle-f1-vs-michelin-pilot-sport-4.280845/
Erfaringer settes pris på.
Per Turbo har erfaring med F1-dekkene.
Jeg selv har Vredestein som ligger midt på treet ++ og er svært gode på tørt og vått underlag. Meget gode mot vannplaning og støyer lavt. Kan finne typen om det skulle være interessant.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Vredestein styrer jeg unna, ellers takk. I utgangspunktet disse to som er interessante.
Har en kompis som jobber med bl.a testing av dekk,han er selv ihuga Pirelli entusiast,men innrømmer at Michelin lager de beste dekkene mtp egenskaper og rundhet med Pirelli like bak. (Er vel designet og navnet Pirelli som ofte er "kulere" en Michelin)
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Meget fornøyd med både F1 Assymetric og F1 Assymetric 2. Stille, god slitestyrke og veldig bra på vått.
Michelin er generelt sett veldig gode dekk å kjøre på, og er ofte anbefalt til volvoer som sliter med sporing og skeivslitasje.
Kjører Primacy 3 i dag på XC70'en, men vurderer sterkt Goodyear til sommeren pga litt bedre slitestyrke og mindre støy.
Sent frå S7 Edge
Hadde Goodyear Eagle F1 på R`n når jeg kjøpte den. Bytta dekka til Continental sport contact 5 (eller noe sånt?) og jeg fikk en helt ny bil! Aldri i livet om jeg hadde kjøpt Goodyear eagle igjen. Mye sporing og støy av de dekka.
Vil i denne duellen anbefale Michelin, helt klart. Har hatt Michelin Pilot Sport tidligere, meget fornøyd.
F1 eller F1 Assymetric?
Sent frå S7 Edge
Jeg kjørte med F1 ifjor, har fått PS4 dekk nå som jeg har trua på.
F1 dekkene var meget gode å kjøre på, men gikk rett fra dønn harde Sunny dekk som støya noe hinsides.
Prismessig er forskjellen liten, og det er nok brukererfaringen også. Er to veldig gode dekkvarianter.
Bestilte fra dekkonline tirsdag og de ble levert på jobben fredag samme uke.
| Per Turbo |
| '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Recue |
| Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
| Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
Instagram: perturbo
Asymmetric 2 du kjørte på, Per Turbo? Ser folk har bedre erfaring med A2 enn med A3.
Heller mot PS4, ja.
Tror det var 3 faktisk, skal se om jeg finner ut av det
5.400,- for 4stk PS4 i 225/40-18" levert på dør er innafor spør du meg
| Per Turbo |
Tror det var 3 faktisk, skal se om jeg finner ut av det
5.400,- for 4stk PS4 i 225/40-18" levert på dør er innafor spør du meg
| Per Turbo |
Fin pris det, er vel ganske solgt nå på Michelin.
even.varhaug
15/02/17, 09:50
Kjører Eagle F1 på V70....kommer aldri til å ha noe annet
Sa jeg og [emoji6]
| Per Turbo |
Holder en god knapp på mitchelin.
Var fint å kjøre på Eagle F1 men med alle lovordene om Michelin gledes det til å få prøve de nå [emoji1362]
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/740.jpg
| Per Turbo |
Under ett døgn fra jeg betalte på byttdekk.com til de var henteklare på DHL på Skedsmokorset.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/914.jpg (http://smg.photobucket.com/user/satanexp/media/Dunfrid/IMG_20170221_155255_zpsabwldhr2.jpg.html)
Det er overkommelig leveringstid!
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Veldig fornøyd med den, ja. En drøy måned til nå, så ser vi om jeg blir fornøyd med dekka;)
Det var raskt ja, syns ikke 4-5 dager fra dekkonline var så gæli hell
| Per Turbo |
Nei, noe sånt jeg forventa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.