PDA

Vis full versjon : USB uleselig - iPhone og 2011 XC70



Vegard__
27/01/17, 13:46
Plutselig vil ikke stereo i bilen lese iPhonen min, og all musikken min er ikke lenger tilgjengelig...

"USB uleselig" er meldingen i displayet.

Er dette noe dere har vært borti?

Er dette iOS-relatert, sånn at når tlf er oppdatert med nyeste OS så leser ikke stereoen i bilen telefonen lenger...?

Argh..... :( Ser også at alle NRK-DAB kanaler er borte. Har bare Radio Norge og P4.

Hjelp

Svirre
27/01/17, 13:56
Helt riktig at DAB-kanalene er borte. Snart blir de to siste borte også, da NRK har funnet på at vi skal bruke DAB+ i stedet, så det er ingen feil på bilen din.

Ang. kommunikasjonsfeilen med tlf. din, har du prøvd å restarte den?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Vegard__
27/01/17, 14:10
Helt riktig at DAB-kanalene er borte. Snart blir de to siste borte også, da NRK har funnet på at vi skal bruke DAB+ i stedet, så det er ingen feil på bilen din.

Ang. kommunikasjonsfeilen med tlf. din, har du prøvd å restarte den?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

DAB pluss ja... må vel bite i det sure eple og bruke 2.500,- på en sånn DAB pluss-modul fra Bilia.

Har slått tlf av og på flere ganger.
Uten hell desverre... :/

MadAss
27/01/17, 18:03
Last ned en sang via iTunes. Du MÅ ha en sang lagret på telefonen for at bilen skal lese telefonen, selv om du skal streame fra Spotify.
Gjelder forøvrig de fleste spillere som streamer via USB på Iphone.

Sent frå S7 Edge

SagaPer
27/01/17, 18:47
DAB pluss ja... må vel bite i det sure eple og bruke 2.500,- på en sånn DAB pluss-modul fra Bilia.

Har slått tlf av og på flere ganger.
Uten hell desverre... :/

Har du hatt DAB-modul og trenger versjon DAB+ så er det bare å bytte modulen og antakelig oppdatere programvare.

Det er mulig at Volvo fortsatt har kampanje på dette komplett levert på verksted inkl arbeid. Gi oss andre beskjed om dette stemmer.

Vegard__
27/01/17, 19:53
Last ned en sang via iTunes. Du MÅ ha en sang lagret på telefonen for at bilen skal lese telefonen, selv om du skal streame fra Spotify.
Gjelder forøvrig de fleste spillere som streamer via USB på Iphone.

Sent frå S7 Edge

Kanskje det er der problemet ligger... Jeg sletta nemlig appen "Music", altså iTunes musikk-appen da jeg bare bruker Spotify. Kanskje den ikke leser telefonen som en iPod av den grunn...?!
-good call buddy [thumbsup]

Skal ut å sjekke asap :)

Takk!

Vegard__
27/01/17, 19:56
Har du hatt DAB-modul og trenger versjon DAB+ så er det bare å bytte modulen og antakelig oppdatere programvare.

Det er mulig at Volvo fortsatt har kampanje på dette komplett levert på verksted inkl arbeid. Gi oss andre beskjed om dette stemmer.

Nei har ikke hatt noe annet enn originalt HP Stereo system, men DAB fraværet skyldes vel bortfall av "vanlig" DAB grunnet overgangen til DAB Pluss som nevnt over.

Får jeg spotify til å funke så gjør jeg nok ingen ting, må selge bilen dessverre da jeg skal over på firmabil.

Vegard__
28/01/17, 00:51
Last ned en sang via iTunes. Du MÅ ha en sang lagret på telefonen for at bilen skal lese telefonen, selv om du skal streame fra Spotify.
Gjelder forøvrig de fleste spillere som streamer via USB på Iphone.

Sent frå S7 Edge

Yes my man, du hadde helt rett!

Takk skal du ha MadAss :)