PDA

Vis full versjon : Bakluke åpen i display



Kenneth D
24/01/17, 09:25
Hei

Fikk en merkelig melding på displayet om at bakluka er åpen, men det er det ikke så lurer på om det er en sensor som fusker og hvor den sitter? Og er det et vanlig problem? Lyset i taket i bagasjerommet ville ikke av når jeg låste bilen i en liten periode også.

Bilen det gjelder er en 2007 V70.

4x4vinge
24/01/17, 09:29
Mikrobrytern i låsekassen i luka

Svirre
24/01/17, 11:54
Enten mikrobryter eller i værstefall brudd i en kabel ved hengslet. Det kan skjøtes, men avhenger av skadeomfanget.

Hvis mikrobryteren er defekt, kan det hende den trenger bare en justering. Om den er defekt, tror jeg hele låsen må kjøpes komplett.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Alfs80
25/01/17, 16:24
Microbryter er i lokket mitt på S80 er gåen og da måtte kjøpe ny lås kasse så da ble det bruke fjernkontrollen videre hehe så negl tror nok du kan belage deg på ny låskasse

Kenneth D
26/01/17, 09:12
Har dukket opp to nye problem. Skiltlysene har sluttet å virke, de lyser når bakluka er halvveis åpen fant jeg ut. Så har jeg fått opp beskjed om å kontrollere bremselys. Alt av bremselys lyser når jeg trykker inn bremsen. Også den på bakluke spoileren. Satser på at det er kabelbrudd på de to første problemene. Men bremselys varslet er jeg mer usikker på.

mrstfu
26/01/17, 09:32
Bremselysene kan fort fungere som de skal, men overvåkninga av pærene kan få merkelig oppførsel om det er kabelbrudd i matta ut til luka. Plukk ut matta, bytt ut ledninge etter behov og prøv - tipper det løser saken.

Svirre
26/01/17, 09:33
Ville ha sjekket ut kabelmatten ved hengslet for å sjekke ut evt. skade på den. Høres slik ut.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Kenneth D
27/01/17, 13:50
Da har jeg fått sjekket og det er nok kabelbrudd som er problemet. Fant vel 5 brudd som må fikses på.

Svirre
27/01/17, 13:54
Hvis du får ordnet det, så er det billigst, men jeg mener å huske at kabelmatten for bakluka ikke kostet all verden ny heller.

Satser på at skjøtehylser gjør sitt :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Daniel V
27/01/17, 14:30
Microbryter er i lokket mitt på S80 er gåen og da måtte kjøpe ny lås kasse så da ble det bruke fjernkontrollen videre hehe så negl tror nok du kan belage deg på ny låskasse

Dette stemmer ikke.

Jeg har akkurat gjort dette på min S80, og du bytter hele håndtaket, men ikke låsekassa. ;)

Alfs80
27/01/17, 15:28
Hvor kjøpte du håndtak?Pris?

Daniel V
27/01/17, 17:21
Kjøpte nytt på Volvo. Den lakkerte biten på facelift kan flyttes over. Kostet 1900,-.

Gadd ikke kjøpe brukt, for så risikere å bli stående med samme problem rett etterpå. :)

På pre-facelift også må hele innmaten bortsett fra lånekassa byttes :)

mrstfu
27/01/17, 17:31
Kjøpte nytt på Volvo. Den lakkerte biten på facelift kan flyttes over. Kostet 1900,-.

Gadd ikke kjøpe brukt, for så risikere å bli stående med samme problem rett etterpå. :)

På pre-facelift også må hele innmaten bortsett fra lånekassa byttes :)

Forbanna lånekassa ass.

Daniel V
27/01/17, 17:37
Haha! Skulle selvfølgelig stå låsekassa. ;)