PDA

Vis full versjon : 2005 V70 Summum fjusker ved start



Svanemsli
21/01/17, 14:14
Hei,

Har en 2005 V70 Summum 2l benisn med automat som har gått drøy 250 000, den har begynt å småfjuske litt når jeg starter den, spesielt når den er kald. Har byttet plugger, men det hjalp ikke. Noen som har noen erfaringer med dette, eller tips til hva dette kan være.

Den fjusker, men starter fint og går fint etter "innledende" problemer, starter også fint når jeg skrur av tenningen når jeg meerker at den fjusker og prøver igjen umidellbart etterpå.

Synes også bensinforbruket har tatt seg opp etter at dette skjedde, men det kan være innbilning fra min side.


Takk for svar


Mvh,
Tore

Daniel V
21/01/17, 14:23
Jeg hadde samme symptomer i går. Hadde da en coil som var gåen, som gjorde at den tente innimellom.

Skiftet coil, og alt var bare velstand igjen. ;)

Svanemsli
21/01/17, 14:27
Jeg hadde samme symptomer i går. Hadde da en coil som var gåen, som gjorde at den tente innimellom.

Skiftet coil, og alt var bare velstand igjen. ;)

Ja, det var egentlig det jeg mistenkte, takk for svar :-)

Tore

locked
21/01/17, 18:00
Dersom du har feiltenning får du feilkode som forteller kva sylinder som feiltenner. Då er det berre å bytte om på den og ein annan coil og prøvekøyre og sjå om feilkoden endrar seg til den andre sylinderen. Normalt sett er det det som skjer...

Svanemsli
21/01/17, 18:09
Dersom du har feiltenning får du feilkode som forteller kva sylinder som feiltenner. Då er det berre å bytte om på den og ein annan coil og prøvekøyre og sjå om feilkoden endrar seg til den andre sylinderen. Normalt sett er det det som skjer...
Jeg får ikke opp noen feilkode, så det er en utfordring, jeg mistenker at den ikke er helt gåen, så den registeres ikke som defekt

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

locked
21/01/17, 20:04
Jeg får ikke opp noen feilkode, så det er en utfordring, jeg mistenker at den ikke er helt gåen, så den registeres ikke som defekt
Ingen feil med Volvo diagnose?

Svanemsli
21/01/17, 20:05
Det har jeg ikke testet, må kjøpe meg en sånn leser på mandag

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

TurboTor
22/01/17, 10:42
Garantert coil ja

TurboTor via Tapa Talk

Svirre
22/01/17, 12:55
Det har jeg ikke testet, må kjøpe meg en sånn leser på mandag

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
Bedre å koste på seg en time hos Volvo hvor du får lest ut alt på riktig måte. Universallesere kan av og til ha problemer med å vise alt korrekt på enkelt produsenter.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Daniel V
22/01/17, 14:33
Evnt så kan du nappe ut en og en coilledning og se hvilken coil det ikke er forskjell i gangen på når du tar av ledningen. Sånn jeg gjorde på min i og med at det skjedde på en fredag ettermiddag, på et sted hvor det var dårlig med tilgang til Volvodiagnose.