PDA

Vis full versjon : 2002 V70 2,4l 140HK Starter ikke



SveinB
20/01/17, 20:56
motoren går i 2sekund og dør ut.

Jeg har Renset ETM type Magneti Marelli
Byttet Bensinfilter, plugger

Km stand 164000km Kjøpt av pensjonist i november

bruk av cruise controllen har død ut inimellom men har kunnet satt den på igjen med en gang

Kjøpte Biltema feilkodeleser odb2 for Volvo
Ingen koder funnet

Er det noen som kan ha en ide om hva som kan være feil?

lars otto skiftesvik
20/01/17, 21:04
Har du bensin fram til motoren? Sjekk plugger og luftmengde måler.

SveinB
20/01/17, 23:00
Plugger er nye...

Den stoppa plutselig opp fungerte helt fint før det kjørte siste turen 28 desember. null feilslag men skulle på jobb igjen 2 januar og ville ikke starte.
monterte DEFA 10A lader i kveld...

Hører pumpen går men den trenger jo ikke pumpe noe for det... noen som vet hva trykket skal være på fuelrailen? har lest noe om autoshutdown rele på andre fora.. hvor er det evt plassert

lars otto skiftesvik
20/01/17, 23:59
Du har vel noe som ligner en dekkventil, ved innsuget trykk inn nålen når pumpen går da skal det komme en ganske kraftig stråle.

SveinB
22/01/17, 20:43
Bensintrykk har jeg.. men oppdaga Batteriet mitt tar ikke lading i dag
Med 10A DEFA lader på batteriet burde jo batteriet vært fullada etter en natt
og det bare klikka i starteren da jeg skulle prøve i dag...
Så begynner lure på om dynamo/regulator er kaputt..
Og da er spørsmålet sitter det noen form for spenning/ladeovervåkning som detekterer ladestrøm, slik at Bilen rett å slett nekter å starte? (den går ca 2sekund før den dør)

locked
22/01/17, 21:17
(den går ca 2sekund før den dør)
Sånn oppførte dei eldre modellane seg når startsperra tulla. Eg trudde det var anleis på P2 plattformen, men det kan vere mykje forskjell frå år til år. Prøv med den andre nøkkelen, viss ikkje det hjelpe må du låne deg ein antennering (lyset rundt tenningslåsen) eller forsøke diagnose. Er det forresten lys i ringen rundt tenningslåsen?

SveinB
22/01/17, 21:59
hmm det har jeg ikke tenkt over.. kan aldri huske å ha sett lys rundt tenningslåsen, så det må jeg skjekke.
Er den evt komplisert å bytte?

SveinB
23/01/17, 23:26
Ikke noe Lys ved Tenningslåsen når jeg setter inn nøkkel og prøve vri på den

locked
24/01/17, 09:22
hmm det har jeg ikke tenkt over.. kan aldri huske å ha sett lys rundt tenningslåsen, så det må jeg skjekke.
Er den evt komplisert å bytte?
Lett å skifte. Ta vekk deksel under rattstammen så ser du det enkelt.


Ikke noe Lys ved Tenningslåsen når jeg setter inn nøkkel og prøve vri på den
På mine bilar kjem det lys rundt tenningslåsen når eg låse opp bilen. I alle fall i mørket. Når du har satt inn nøkkelen kan det tenkast at lyset går av, for då trengst det jo ikkje lenger.

Daniel V
24/01/17, 12:47
Det er lys i tenningslåsen fra du låser opp til du vrir om nøkkelen ja :)

SveinB
24/01/17, 13:21
Ikke noe lys i låsen før eller etter..

FroBe
24/01/17, 19:25
Jeg har aldri lagt merke til lys i tenningslås på min 2001-modell, men så det med en gang på min 2004-modell.
Antar derfor at dette kom før 2004.
Med VIDA kan man bestemme hvor lenge dette lyset skal lyse.

Daniel V
25/01/17, 15:51
Jeg har hatt dette lyset på alle mine P2 som inkluderer en 99 S80, 03 V70 og 05 S80 :)

SveinB
26/01/17, 12:42
Har bestlit ny antennering... brukt på huggeri koster 400,- ny del fra volvo 625,-

SveinB
28/01/17, 10:32
Ny Antennering og nytt startbatteri er montert så nå er det lys i rundt nøkkel. Men den Starter fortsatt ikke
hva nå?

locked
28/01/17, 12:00
Du må få bekrefta med diagnoseutstyr (Volvo) om det er startsperra som slår inn eller om det er noko anna.

Sidan det var mykje endringar dei første produksjonsåra og mangen forskjellige motorar, med forskjellige motorstyringssystem så er det vanskeleg å seie om det er startsperra som oppfører seg slik eller om det er noko anna. På min 2007 modell så kjem følgande melding i køyrecomputeren: "Start avbruten, försök igen" og startmotoren går ikkje ein gong rundt.

Dei bilane som har fjernkontroll med integrert nøkkel (KIR, med hengsla nøkkel) er det lett å sjekke startsperra, det er berre å knekke nøkkelen i 90grader så blir startsperra aktivert (blir for stor avstand mellom chip og antenne).

SveinB
21/02/17, 21:38
Hadde bilen på Volvo Lillehammer i dag
Bilen ble frakta dit i går med viking og startet ikke da heller..
Mekanikker skulle kikke på den i dag og skulle kople opp maskina, men da fyra den... (kan det ha noe med jeg truet bilen med bilopphuggeri dagen før)
han fant heller ingen Feilkoder i sitt Datasystem...

men da lurer jeg på. kan det da ha vært en Magnetventil ol som hadde hengt seg opp eller kan det være noe anna årsak på at den ikke startet? Mystiske saker


men etter hva jeg har gjort selv Byttet bensinfilter(mahle), Coiler (biltema), Plugger(bosch) syns jeg faktisk motoren har nå fått en penere gange også så helt bortkastet var det sikkert ikke.. TOM nytt Banner 100Ah batteri har den fått istedet for 55Ah biltema