PDA

Vis full versjon : Dte tuning til 2.0d volvo c30



Gerry1
18/01/17, 22:57
Hei folkens.

Jeg vurderer å tune min 2007 2.0d volvo c30. Har originalt 136 hk og 320 nm.

Vurderer å tune, men ønsker å gjøre det lovlig. Har sett på power boks fra dte systems. Får da effekt på 160 hk og 375 nm. Får med tuv papirer så jeg får dette godkjent i vognkortet.

Hva tenker dere om effekt? Noen erfaring med denne typen tuning?

Har tenkt på remapping av ecu, men ønsker å gjøre det lovlig.

Gerry1
22/01/17, 12:32
Hei folkens.

Jeg vurderer å tune min 2007 2.0d volvo c30. Har originalt 136 hk og 320 nm.

Vurderer å tune, men ønsker å gjøre det lovlig. Har sett på power boks fra dte systems. Får da effekt på 160 hk og 375 nm. Får med tuv papirer så jeg får dette godkjent i vognkortet.

Hva tenker dere om effekt? Noen erfaring med denne typen tuning?

Har tenkt på remapping av ecu, men ønsker å gjøre det lovlig.

Ingen?

Lurer også på å få godkjent remapping av ecu og få det godkjent, noen som vet et sted som kan ordne det?

Svirre
22/01/17, 12:52
Powerboks kan jeg neppe tenke meg blir godkjent. Effektøkning bør skje ved ny innlastning til ECM via obd-kontankten. Da jobber alle parameterene sammen istedet for en boks som lurer ECM til å dytte inn mer diesel.
RICA er å anbefale, men nå har Polestar begynt salget i Norge. Mulig de kan tilby chip til bilen din?

Hvis effektøkningen er fra 136hk til 160hk, så er det ikke vits å vise bilen. Det er en teoretisk økning, og hvis din bil blir tatt på rulle, viser den kanskje 145hk på hjula pga. div effekttap pga. alder, slitasje og tap gjennom drivverk.

Med en +/- margin som er fastsatt på bilers effekt, ville jeg ikke kosta på meg en kalori på å blande inn SVV.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Gerry1
22/01/17, 17:26
Powerboks kan jeg neppe tenke meg blir godkjent. Effektøkning bør skje ved ny innlastning til ECM via obd-kontankten. Da jobber alle parameterene sammen istedet for en boks som lurer ECM til å dytte inn mer diesel.
RICA er å anbefale, men nå har Polestar begynt salget i Norge. Mulig de kan tilby chip til bilen din?

Hvis effektøkningen er fra 136hk til 160hk, så er det ikke vits å vise bilen. Det er en teoretisk økning, og hvis din bil blir tatt på rulle, viser den kanskje 145hk på hjula pga. div effekttap pga. alder, slitasje og tap gjennom drivverk.

Med en +/- margin som er fastsatt på bilers effekt, ville jeg ikke kosta på meg en kalori på å blande inn SVV.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Takk for svar. Har sett vognkort hvor powerboksen var registrert. Ser den at det er best med programmering av ecu.

Ser ut som polestar i alle fall i Sverige kun har de største motorene d5 og t5. Håper de får til min bil også.