PDA

Vis full versjon : XC70 04 4WD virker?



jerognal
15/01/17, 16:27
Lurer på om firehjulstrekken virker skikkelig. Rygget meg ut i løssnøen og bilen spant seg fast. Høyre forhjul snurret for seg sjøl... hehe. Ikke dyp snø, så bilen var ikke nedpå. Er ikke systemet bedre eller? Har testet før opp bakken til huset og den ser da ut til å gripe supert....
Elektronikken på Haldex er skiftet av forrige eier. Jeg har fått skiftet hylsen ut fra kasse .....
Får man ikke feilmelding om systemet fusker?

geirfrod
15/01/17, 16:33
Har samme problem på min 04 XC 70.spinner bare på fremmhjul.kommer ikke opp bakken til huset ..


Sent from my iPhone using Tapatalk

4x4vinge
15/01/17, 17:22
Da har dere noe feil

jerognal
15/01/17, 19:22
Testet litt mer i kveld opp bakken her. Merkbar forskjell med DTSC utkoblet. Da jager den og spinner. Med innkoblet bare et nøkk så drar den ivei. Så er nok bare i den dype løssnøen den sliter litt... Konkluderer med at det virker.

locked
16/01/17, 11:08
Det er jo berre tohjulstrekk dersom du har ulikt grep på hjula. Men står du fast skal det alltid spinne på eit framhjul og eit bakhjul. Med jevnt fordelt marktrykk så tar dei seg godt fram desse bilane.

Fra og med 2006 så kom ei oppgradert utgåve av den same Haldex som er endå kvassare med overføring av krefter frå stilleståande. Dei treng ikkje slepp på framhjula for å overføre krefter bakover.

geirfrod
16/01/17, 11:12
Min trekker bare på forhjulene, så er noe galt. Ser det snakkes om hylse og pumpe.. hva er det som er vanligste feil på disse?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
16/01/17, 12:38
Min trekker bare på forhjulene, så er noe galt. Ser det snakkes om hylse og pumpe.. hva er det som er vanligste feil på disse?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Begge deler egentlig. Hvis bilen heises opp i luften, så kan du se om mellomakselen er med eller ikke. Hvis ikke, så er det stor fare for at hylsa er ferdig.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Per Turbo
16/01/17, 13:38
Høres ut som hylsebytte og en liten service på pumpa er tingen å gjøre.

geirfrod
16/01/17, 14:49
Noen som vet ca pris på hylse?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Per Turbo
16/01/17, 14:49
Snaut 14-1500kr er det vel.




| Per Turbo |
| '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Recue |
| Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
| Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
Instagram: perturbo

Rabagast
26/01/17, 01:19
Volvo her leverer bare forsterket hylse, og den koster ca 2200 for bare hylsa. Skandix.De har inne hylse med repsett. Det kommer på ca. 1800 inkl frakt, uten eventuelle avgifter til han stat.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk