PDA

Vis full versjon : Bytte lykteglass på S60 2006 mod



TrondA
14/01/17, 18:11
Hei.
Jeg har en S60 2006 mod med xenon lykter(orginale) Glasset er blitt veldig matt innvendig, har hørt at det går an å ta av glasset og skifte bare glasset. Er det noen som vet hvordan dette gjøres, og ev. hvor man kan få kjøpt nye glass. Koster 14000,- pr. lykt dersom jeg må skifte hele lykten.

ksandseter
14/01/17, 20:13
Hei.
Jeg har en S60 2006 mod med xenon lykter(orginale) Glasset er blitt veldig matt innvendig, har hørt at det går an å ta av glasset og skifte bare glasset. Er det noen som vet hvordan dette gjøres, og ev. hvor man kan få kjøpt nye glass. Koster 14000,- pr. lykt dersom jeg må skifte hele lykten.

Er det s60R eller vanlig s60? Tror det er kun R du kan bytte på for der er det glass, men på vanlige etter 2004 så er det plast. Litt usikker med tror ikke de kan byttes. Det jeg vet veldig mange gjør er å slipe og polere opp plastlyktene, blir veldig bra det [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

TrondA
14/01/17, 21:07
De er i plast. Har polert de utvendig, men de er og blitt matte på innsiden og, så derfor kunne jeg tenkt meg å bytte, dersom det går an å ta plastglasset av, og få ev satt på nye.???

ksandseter
14/01/17, 21:28
Tror det bare er å tørke vekk, teip en klut eller lignende på en lang skrutrekker, ta ut xenonpæra eller fjernlyspæra å stikk den inn der.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TrondA
14/01/17, 22:00
Takk for svar. Skal prøve det

Svirre
15/01/17, 11:30
Matt reflektor kan ikke tørkes ren ;) Den må behandles mekanisk på andre måter, noe som ikke går på lyktene på facelift da lykta er hel.

Ville satset på nye hvis jeg var deg, evt. kjøpt brukte. 14 000kr er på Volvo for en komplett lampe, men du får nok tak i disse mye billigere andre steder :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk