PDA

Vis full versjon : Oppgradere original telefonmodul PHM med bluetooth.



MadAss
14/01/17, 13:48
En hendig sak jeg kom over på engelsk forum.

Her ser det ut til at en bygger om PHM til en mer moderne telefon som nytter bluetooth. I tillegg kan en også streame musikk via cd-veksler inngang (CDC/MDC/SAT)

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=261575

Sent frå S7 Edge

6219
Produkterfaringstråd for produktet:
http://forum.vccn.no/showthread.php?75670-Bluetooth-module-BT-Volvo-P2v2-Oppgradere-original-telefonmodul-PHM-med-bluetooth

hgnubel
14/01/17, 15:09
Til 1238 NOK (med dagens kurs, excl mva+frakt) virker dette som en veldig attraktiv løsning om den leverer som lovet :)

locked
14/01/17, 16:19
Har sendt forespørsel ang. fraktkostnad. Kanskje eit gruppekjøp kunne vore noko?

Christer9førr
14/01/17, 19:20
Jeg er helt enig! Dette høres veldig interessant ut. Kom med en shout hvis det blir snakk om evt et gruppekjøp

Jimbojama
14/01/17, 22:52
Defintivt med på gruppekjøp!! =D

Svirre
15/01/17, 00:34
Er med her!

EDIT: Så fremst man ikke må ha PHM (kjøre SAT f.eks) så er jeg med.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

mrstfu
15/01/17, 00:38
Med den originale mikrofonen er jeg ikke like entusiastisk. Holder meg her på gjerdet en stund til.

Jimbojama
15/01/17, 03:58
Er med her!

EDIT: Så fremst man ikke må ha PHM (kjøre SAT f.eks) så er jeg med.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Litt usikkee på hva du mener nå. Phm må du jo ha, det er jo hardware. Sat, md eller cd er vel bare software og et spørsmål om hvilken innkilde du velger på stereo?

hgnubel
15/01/17, 08:43
Med den originale mikrofonen er jeg ikke like entusiastisk. Holder meg her på gjerdet en stund til.
Er den dårlig?

Svirre
15/01/17, 10:54
Litt usikkee på hva du mener nå. Phm må du jo ha, det er jo hardware. Sat, md eller cd er vel bare software og et spørsmål om hvilken innkilde du velger på stereo?
Jeg har ikke PHM, men hvis enheten kunne kjørt alene som Grom og Yatour gjør, så blir som sagt med :) Har ikke begov for handsfreeløsningen da jeg har øreplugg ;)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

mrstfu
15/01/17, 10:59
Er den dårlig?

Njajo, ikke dårlig - men ikke direkte awesome heller. Fremstår som en løsning på et problem som egentlig ikke finnes for min del, nå som jeg har Grom og.

Jimbojama
15/01/17, 20:03
Jeg har ikke PHM, men hvis enheten kunne kjørt alene som Grom og Yatour gjør, så blir som sagt med :) Har ikke begov for handsfreeløsningen da jeg har øreplugg ;)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Du må ha telefondelen ja, man nytter ut gsmkortet med et bluetoothkort.

Svirre
15/01/17, 20:58
Du må ha telefondelen ja, man nytter ut gsmkortet med et bluetoothkort.

Ettermontere da :p Inntil videre får jeg se fra sidelinjen.

Jimbojama
15/01/17, 22:55
Ble så ivrig, så har sendt inn en bestilling. Ikke fått noe tilbakemelding ennå, får bare smøre meg med tålmodighet. Bestilte til Sverige, så blir jo prisen litt hyggeligere. =p

Daniel V
15/01/17, 23:05
Blir spennende å høre. Pr. Nå har jeg eget nummer i S80en, men hadde vært deilig å kunne hatt telefonen koblet til :)

Jimbojama
18/01/17, 04:38
Har sendt forespørsel ang. fraktkostnad. Kanskje eit gruppekjøp kunne vore noko?

Har du fått noe tilbakemelding ennå? Jeg sendte inn for et par dager siden, men ikke fått noe svar så langt.

locked
18/01/17, 07:14
Har du fått noe tilbakemelding ennå? Jeg sendte inn for et par dager siden, men ikke fått noe svar så langt.
Ikkje ein lyd! :-(

locked
18/01/17, 16:59
No har eg fått svar (utan å mase), dog så har han ikkje kome med pris på frakt. Han var usikker på korleis han skulle sende noko til Norge sidan vi ikkje var medlem av EU så eg forklarte han litt om kva som skulle til.

Eg sa og at eg kunne vere intressert i å kjøpe fleire, ex. 10stk. Sjølv om vi ikkje får nevneverdig avslag på prisen så vil det nok uansett lønne seg å sleppe å betale så mykje fortollingsgebyr og frakt kvar for oss. Innenlands er jo dette for brevpost å rekne så kostnaden for vidaresending innenlands er liten. Eg vil dog be han sende en først, for dette burde jo prøvast før ein kjøper opp ein heil haug...

Skal holde det oppdatert her.

Edit: send meg gjerne en mail/sms/messenger/pm om du er intressert og evt. antall så har eg litt oversikt. Vi greie gjerne fleire enn 10?

Jimbojama
18/01/17, 19:50
Har bestilt alt, fikk svar tidligere idag. Sender til en kollega i Sverige, så fikk pris inkl. porto på 4000 tjekkiske gærningær.. Forventa levering i slutten av januar, starten av februar. Ikke betalt ennå, forstod det sånn at jeg får en paypal link etterhvert.

locked
18/01/17, 20:21
Har bestilt alt, fikk svar tidligere idag. Sender til en kollega i Sverige, så fikk pris inkl. porto på 4000 tjekkiske gærningær.. Forventa levering i slutten av januar, starten av februar. Ikke betalt ennå, forstod det sånn at jeg får en paypal link etterhvert.
Same har eg kome til. Har bestilt 1stk til den nette sum av sånn ca 1350kr inkl.frakt. Mva og evt. fortollingsgebyr kjem i tillegg.

Har ikkje fått svar på evt. rabatt ved kjøp av fleire.

Daniel V
18/01/17, 21:23
Følger denne :) Hadde vært knall å fått det til sånn at man slipper tvillingsim og alt det der.

Morgis
18/01/17, 22:14
Kan se ut til at han er utsolgt nå.


Hi,
Thanks for order. Unfortunately I have not any free PCBs to assembly the board so it will be available in March. I have to check how to send a package into Norway and what is required. Because Norway is not part of EU.
Regarding address, You have filled in just partly but I hope I have found it. Is it correct?....

Jimbojama
18/01/17, 22:48
La ut post på forumet det er linka til. Han hadde kun 3 pcb, så måtte bestille flere.

Jimbojama
03/02/17, 14:43
Da er min betalt, sendes på mandag, så satser på montering neste helg! =D

locked
13/02/17, 11:41
Eg har ein slik på veg i posten, vert spennande å sjå om det er noko å satse på. Skal oppdatere etterkvart.

Jimbojama
13/02/17, 14:20
Henta pakka igår, montert inn kretskortet nå, og er på vei ut i garasjen for å koble til alt igjen. Oppdatering følger! =D
Forøvrig ble prisen 1373,39 NOK sendt til Sverige.

Jimbojama
13/02/17, 14:50
Kan ikke annet enn å si meg strålende fornøyd her!! Alt funker som det skal. Ser det har kommet et par nye FW, så skal se om jeg kan få lasta inn det etterhvert, men siden bilen står på bukker bør jeg vel prioritere å få på plass bremsene og de andre feila fra PKK. =p

Jimbojama
19/02/17, 10:21
Liten notis; ser ut til at det er dumt å oppdatere FW med Samsung Galaxy S7. Hele saken låste seg og må demonteres for å få kobla til pc og laste inn alt på nytt via usb. Han hadde hatt ett annet tilfelle av det samme, så han skulle oppdatere med informasjon om å ikke bruke den telefonen for å ordne FW oppdateringer. Foreløpig usikkert hva som gjør at det feiler.

aarnes
19/02/17, 11:38
Liten notis; ser ut til at det er dumt å oppdatere FW med Samsung Galaxy S7. Hele saken låste seg og må demonteres for å få kobla til pc og laste inn alt på nytt via usb. Han hadde hatt ett annet tilfelle av det samme, så han skulle oppdatere med informasjon om å ikke bruke den telefonen for å ordne FW oppdateringer. Foreløpig usikkert hva som gjør at det feiler.

Er det sånn at du streamer musikk til denne fra telefonen også?
At den erstartter f.eks. GROM og tilsvarende? Isåfall hvordan er lydkvaliteten?

Morgis
19/02/17, 11:43
Den streamer musikk ja, A2DP. IDtag i HUdisplay, og anropsdelen vises i DIMdisplay

aarnes
19/02/17, 11:47
Den streamer musikk ja, A2DP. IDtag i HUdisplay, og anropsdelen vises i DIMdisplay

Kult. Hva med lyden over telefon? forbedres den eller fortsatt like ræva som ved org. oppsett?

Morgis
19/02/17, 11:48
den bruker den originale mikrofonen hvertfall. Hari kke fått min enda, så kan ikke uttale meg om lydkvaliteten :)

Jimbojama
19/02/17, 13:16
Er også autostart av musikken når den kobles til, så den fortsetter der den slapp da du parkerte sist. Deilig. =)

Lydkvaliteten på samtale er vel helt ok for min del, med mikrofonen i speilet og høyttaleren i nakkestøtta. Har ikke prøvd den originalt da, så har ikke noe å sammenligne med.

locked
28/02/17, 23:07
Montert i dag, enkel jobb. Imponert over finishen på printkortet og ryddig dokumentasjon.

Litt bugs er det, men det er jo eit veldig nytt produkt, ser han har produsert 1-2 programvareoppdateringar i veka så det vil nok bedre seg. Alt i alt så er eg godt fornøgd, eg har fått det til å fungere sånn nogenlunde som eg ville. Litt klønete i bruk, men sånn er det berre når ein skal lage innstillingsmuligheter m.m. og bruke dei mulighetane som er.

Lydkvalitet, varierar litt. Frå telefonen (S5) er lyden veldig bra, frå nettbrettet derimot er det åpenbart dårlegare kvalitet. Kan ha med innstillingar i spotify, nettbrettet har max kvalitet,, kan tenkast at det er noko nedskalering som ikkje er heilt bra.

Skal prøve nokre veker no, for å sjå om eg kan anbefale det til andre.

FroBe
16/03/17, 08:03
Hei locked
Blir det noe gruppekjøp, eller må man bestille direkte hver for seg?

Morgis
20/03/17, 23:08
Laget en liten produkterfaring for produktet her for å gjøre det litt ryddigere:
http://forum.vccn.no/showthread.php?75670-Bluetooth-module-BT-Volvo-P2v2-Oppgradere-original-telefonmodul-PHM-med-bluetooth

Terje Ek
21/03/17, 03:29
Jeg har HU-803 radioen, er vel premium anlegget jeg har uten tlf.
Hva må til for at jeg kan bruke dette systemet?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Morgis
21/03/17, 08:45
Jeg har HU-803 radioen, er vel premium anlegget jeg har uten tlf.
Hva må til for at jeg kan bruke dette systemet?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Du må ha originalt telefonsystem, noe jobb å ettermontere og programmere.

2005+
http://accessories.volvocars.com/no-no/V70(00-08)/Accessories/Document/VCC-425447/2006
Installasjonsmanual for ettermontering:
https://www.jottacloud.com/p/morgis/ab77d7235fe2484495dc30f9df1c6634

Petter_J
01/11/17, 21:20
Er denne fremdeles å få kjøpt noe sted ?

mrstfu
01/11/17, 21:26
Er denne fremdeles å få kjøpt noe sted ?

http://forum.vccn.no/showthread.php?75670-Bluetooth-module-BT-Volvo-P2v2-Oppgradere-original-telefonmodul-PHM-med-bluetooth

jerognal
02/11/17, 14:01
Noen som trenger en hu-850 og evt. tlf så har eg liggende....(850 mangler lys i knapper men ellers virker alt på den)

svima
12/12/17, 14:41
Hei locked
Blir det noe gruppekjøp, eller må man bestille direkte hver for seg?

Henger meg på her.
Kunne tenkt å kjøpe 2 eller 3 sånne i så fall.

Jimbojama
12/12/17, 16:49
Han har kun 1 igjen selv (mulig den er solgt nå da det er en liten stund siden han sa det). Fremover må de kjøpes fra et par utenlanske nettsider som jeg ikke husker i farta. Har ikke funnet produktet på hjemmesidene dems da, så usikker på hvordan man får kjøpt de sånn helt egentlig. =p

locked
13/12/17, 18:16
Henger meg på her.
Kunne tenkt å kjøpe 2 eller 3 sånne i så fall.
Nei, det blei aldri noko av. Eg har egentlig vurdert å selge min, då eg savnar den gode dekninga frå orginaltelefonen..

larswey
14/12/17, 08:54
Nei, det blei aldri noko av. Eg har egentlig vurdert å selge min, då eg savnar den gode dekninga frå orginaltelefonen..

Hva vil du ha for den? :cool:

Hassel
15/12/17, 09:49
Nei, det blei aldri noko av. Eg har egentlig vurdert å selge min, då eg savnar den gode dekninga frå orginaltelefonen..

Er det så dårlig dekning at det ikke er verdt det?
Hvordan syns du lydkvalitetet var? Har hørt ifra de jeg snakker med sier at det er dobbellyd på originaltelefonen. :/

Jimbojama
15/12/17, 15:32
Dekninga er det jo mobiltelefonen din som står for. Om du er fornøyd med det den leverer eller ikke, vet du forsåvidt allerede. =)
Har aldri brukt den originale telefonen, så jeg har ingenting å sammenligne med, men jeg er godt fornøyd med hele byttet. Har et par kontakter i lista som jeg har en liten bug med, men satser på at det er fikset i nyere FW.

locked
17/12/17, 21:46
Hva vil du ha for den? :cool:
Omtrent det eg betalte, minus litt..

Er det så dårlig dekning at det ikke er verdt det?
Hvordan syns du lydkvalitetet var? Har hørt ifra de jeg snakker med sier at det er dobbellyd på originaltelefonen. :/
Lydkvaliteten er ikkje noko å skryte av, uansett om det er bluetooth eller orginalt. Snakkar du derimot i telefonrøret er lyden god. Og dekninga på den orginale antenna er mildt sagt mykje bedre enn på ein smarttelefon som er inne i bilen. Ein del plassar her i området der det alltid bryte, gjennom tunellar og forbi eit og anna nes/fjelltopp. Den orginale bryte aldri :-)