PDA

Vis full versjon : Display virker ikke



jerognal
08/01/17, 15:24
XC70 D5 2003/2004.

Display nede til venstre som hører til meny-kontroll har tatt kvelden. Vrir menyhjul og av og til kommer det liv noen sekunder, men får ikke forandret kommando. Er låst på "Direktestart tillegsvarmer". (Det dumme er at den er låst i "på"-modus. Får ikke slått av igjen).

Spørsmål: Hva er gale? Defekt display eller kommandoratt/bryter?
Hva har det å si at "direktestart tillegsvarmer" er låst i på-modus? Går dieselvarmer hele tiden eller kun når tenning kommer på? Ser at det oransje varselllyset slukker når bilen låses....

mrstfu
08/01/17, 15:44
Start bilen og åpne opp døra - kommer det varsel? Isåfall, om det er pålitelig og uten hikke, kan fu regne med at displayet funker.

jerognal
08/01/17, 16:08
Skulle ut å sjekke det du sa og nå virket plutselig alt som det skulle. Fikk da slått av dieselbrenner. Den stod og durte sef....

Tydelig et problem som kommer og går....

jerognal
08/01/17, 16:10
Kom til å tenke på at vi har fått montert nytt dab-anlegg i bilen i romjulen med can-bus adapter til rattfunksjoner. Kan dette fukke til ting?

FroBe
08/01/17, 16:11
Hvis pærene (2 stk) ryker så vil eventuell tekst i displayet bli usynlig.
Lyser man på displayet med lommelykt kan man sannsynligvis se om det det er tekst eller helt blankt.

For å ta løs DIM må man trekke vekk et deksel og løsne 4 skruer.

Edit:
Kommandoer på CAN-bussen kan blanke det ut. Når jeg betjener ratt-knappene for original bilstereo så blir displayet sort et par sekunder, dette er en kjent bug med uoriginal CFE.

jerognal
08/01/17, 16:19
Når tekst er vekke i displayet så ER det lys inni der men ingen tekst. Og svarer ikke på kommandohjulet.... dvs ser når display er avslått med kommandohjulet. Så NOE reagerer...
Men som sagt det funket igjen nå, så da er vel pærer OK?

FroBe
08/01/17, 16:40
Da kan det høres ut som at uoriginalt utstyr forstyrrer CAN-bussen.
Jeg har som sagt samme problem etter montering av Volvotech CFE, men kun et par sekunder for hver gang jeg betjener knappene på rattet.

mrstfu
08/01/17, 17:08
Kom til å tenke på at vi har fått montert nytt dab-anlegg i bilen i romjulen med can-bus adapter til rattfunksjoner. Kan dette fukke til ting?

DEFINITIVT. Jeg hadde et Bluetoothadapter stående i OBD2-porten for å gi verdier til Torque Pro-appen. Etter et par dagers bruk begynte jeg å få merkelige feilkoder, blant annet Feil utveksling på bakre differensial, som selvfølgelig førte til nødmodus. Prøv uten det adapteret en stund, se om det gjør saken bedre.

jerognal
08/01/17, 21:50
Da skal eg følge med framover om det er rattbetjening som forårsaker det, evt koble det vekk.

mrstfu
08/01/17, 22:02
Feilen kan dukke opp av at Canbusadapteret sitter i loopen i det hele tatt, ikke nødvendigvis av at du bruker den.

locked
09/01/17, 21:37
Det er mest truleg instrumentpanelet ditt som er defekt.

Det er heilt vanleg på dei første årsmodellane, som regel berre nokre loddingar som er dårlege. Kan loddast om igjen, eller sendast til tunheim auto for reparasjon for rundt 1500kr.

jerognal
10/01/17, 13:11
Ok locked. Da får vi ser det an. Får koblet fra can-bus adapter fra stereo og om det da fortsetter så er det sikkert panelet.

jerognal
11/01/17, 13:10
Da er canbus fra stereo koblet fra og display er framdeles dødt, så det var innertier til Locked.

jerognal
13/01/17, 13:44
Tunheim auto tar 2500 for fix av panel. Noen som er billigere?
Finnes det noen i Bergensområdet som fikser?