PDA

Vis full versjon : Et par sprøsmål om V70n -03 D5



Kjelly&line
07/01/17, 16:50
Hei,

Spørsmål 1: skiftet nettop begge motorfestene (de vacumstyrte) og det feste fra girkasse til ramme. men etter byttet så vibrerer det veldigt på tomgang :O bilen sviver jevnt på 700 rpm og med en gang jeg trør litt på gassen så forsvinner vibrasjonene. noen som har noe tips om hva det kan være? :)

Spørsmål 2: Det kommer olje ut fra påfyllingslokke, ikke mye men nok til at det blir mye graps. lokket er helt nytt :) noen tips?

Spørsmål 3: får en feilkode P0401 "Resirkulasjon av avgass "A" utilstrekkelig flyt" noen tips her? :)

Takker for all Hjelp og svar på forhånd :D

Kjelly&line
09/01/17, 01:02
Vibrasjonen er fikset :) var det nye opphenget med poly foringer som ble for stivt, tok på det gamle feste og alt var fint :) men er det noen tips til spm 2&3? :)

Jazzy
09/01/17, 09:26
På spørsmål 2 så mistenker jeg at det kan være veivhusventilasjonen som er tett og på spørsmål 3 så skulle det kunne være EGR-ventilen som begynner å bli tett.

Kjelly&line
09/01/17, 17:07
Hvordan renske veivhusventilasjonen? Hvor ligger denne på D5? :)

Svirre
09/01/17, 17:50
Spm. 2:
Veivhusventilasjonen sitter på undersiden av innsuget foran på motoren. Litt trælete å se, men det er en liten svart boks montert rett på blokka. Toppen av ventilasjonen sitter med 2xT30 bolter, hvos du kan fiske opp oljeutskilleren. Hvis denne er ren, så bør du ta ut hele boksen. Dette kan kreve litt demontering. Vær også forbredt på å bytte olje samtidig, da det kan lønne seg å gjøre det nå du beveger på deler som kan gi fra seg en del oljegroms.

Spm.3:
Rens EGR-ventilen og 90-graders røret som går inn til innsuget. Ta gjerne dette sammen med veivhusventilasjonen. Vær også forbredt på å grave ut en del møkk, så bruk hansker ;) EGR røret som går langs med blokka kan blåses ren, hvis du får til dette.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Kjelly&line
09/01/17, 18:26
Takk for gode svar :) servicesett har jeg liggende så tar det i samme slengen som egr og veivhusventen da :D