PDA

Vis full versjon : Bluepower BLP-840 ARM



Morgis
03/01/17, 20:54
Lager en egen tråd for å slippe egen radioprat i prosjekttråden min for bilen..

Min erfaring med Bluepower BLP-840 ARM.
Spiller montert i 2007 V70 sammen med "universalryggekamera" med "sony wide angle sensor".

6032

Så langt veldig fornøyd. Ingen treghet i systemet på spiller og kjapp enkle menyvalg.
Montering er nokså greit, helt 100% plug'n'play er ikke ARM spilleren, men en stor forbedring fra tidligere modeller med løsadaptere for canbus og ryggesensor.
Her er alt innebygd.


Rattkontroller og alt fungerer, musikk kan streames fra bluetooth i bakrunnen av andre programmer og det er ingen lyd"hikk" ved skjermtrykk slik noen av de tidligere radioene slet med.

Et par punkter som trekker ned:
-Laber lydkvalitet sammenliknet med Premium Sound pakken
-Ingen egen 12volt amp-kabel fra spiller til biler med original ekstern forsterker (premium sound)
-Ingen egen 9volt powerfeed fra spiller til bilens originale FM antenneforsterker i bakrute
-Automatisk lysdimming fungerer ikke via can-bus, uterminert orange kabel til lysregulering fra spiller
-Måtte også kutte 1cm på innsiden av stereorammen for å få den i spor. Burde også være unødvendig.
-Ikke ID3 tag (låt tittelvisning i LCD display via bluetooth musikkstreming A2DP)
-For biler med original ryggesensor, så er lyden i denne spilleren ubehagelig sammenliknet med originalspilleren.
-Systemlyder, ryggesensorlyder, gps og musikk burde hatt individuelle volumkontrollere
-Y-adapter til FM antenne burde fulgt med for å få litt utnytte av Diversity antennesystemet.


6033
6034
6035
6038
6039
6040

marhaugen91
06/01/17, 21:47
den ser jo veldig bra ut :)
fikk du koblet den til pa-300en eller er det umulig å få den koblet opp mot den?
og hvordan kobles den til can-bus, via icelink eller er den innebygd?
venter nemlig på min som jeg har bestilt, bare blp890 :)

Morgis
07/01/17, 02:50
følger med adapter for tikobling av PA300 forsterkeren om du hukker av for aktivt anlegg ved bestilling
6051.

Canbus er innebygd så det er ingen tilkoblinger som trengs

TimT5
07/01/17, 20:11
Hvordan har du gjort det med DAB til denne? Vurderer å kjøpe en slik en selv, men litt usikker mtp DAB..

Morgis
07/01/17, 20:46
DAB modulen kommer for salg 1.kvartal i år sier dem.. Så jeg har ikke fått den selv enda.

TimT5
07/01/17, 20:52
DAB modulen kommer for salg 1.kvartal i år sier dem.. Så jeg har ikke fått den selv enda.

Okay. Har egentlig kjøpt en Kenwood 2DIN spiller med DAB+. Men syns liksom ikke den passa så godt inn i bilen. Derfor tenkte jeg på denne BLP-840'n. Er du fornøyd så langt? Kommet over noen (fler) bugs eller andre ting som kan være verdt å merke seg?

Morgis
07/01/17, 21:23
Ingen spesielle bugs på spilleren. Det er en ting bluepower har glemt, og det er 12volt utgang til forsterker, og 10volt utgang til antenneforsterker. Begge er enkle å koble selv, men burde absolutt være unødvendig.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

marhaugen91
08/01/17, 00:45
følger med adapter for tikobling av PA300 forsterkeren om du hukker av for aktivt anlegg ved bestilling

Canbus er innebygd så det er ingen tilkoblinger som trengs

Bestilt med forsterker om canbus.[emoji106]

Sent from my SAMSUNG-SM-G890A using Tapatalk

Morgis
08/01/17, 00:49
Bestill denne zenerdiode:

https://www.elfadistrelec.no/no/komponenter/aktive-komponenter/diskrete-halvledere-ror/dioder/zenerdioder/c/cat-21279?q=*&filter_Category3=Diskrete+halvledere%2Fr%26oslash% 3Br&filter_Zener-spenning~~V=3.3&filter_Category5=Zenerdioder&filter_Category4=Dioder&filter_Buyable=1&filter_Effekttap~~W=5

Da får du 10volt til antenneforsterker om du kobler den i "feil vei" i serie med kabelen til antenneforsterkeren.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

marhaugen91
08/01/17, 01:37
Bestill denne zenerdiode:

https://www.elfadistrelec.no/no/komponenter/aktive-komponenter/diskrete-halvledere-ror/dioder/zenerdioder/c/cat-21279?q=*&filter_Category3=Diskrete+halvledere%2Fr%26oslash% 3Br&filter_Zener-spenning~~V=3.3&filter_Category5=Zenerdioder&filter_Category4=Dioder&filter_Buyable=1&filter_Effekttap~~W=5

Da får du 10volt til antenneforsterker om du kobler den i "feil vei" i serie med kabelen til antenneforsterkeren.

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Og den gjør at jeg får brukt antenneforsterkeren som om det skulle vært orginalspilleren da?
Er det noe mer jeg trenger ?
Vet du om orginal rti vil fungere som normalt?

Sent from my SAMSUNG-SM-G890A using Tapatalk

Morgis
08/01/17, 01:59
30656648 er delnummer på flatstift med ledning hos volvo som kan plugges rett inn i "ISO" adapteret..
170-06-465 er delnummer på zenerdiode hos Elfa distelect som loddes på flatstiftledningen.

vedr RTI, så innbilte jeg meg at man trengte et Y-ledd mellom forsterker og spiller..
Kanskje noen andre vet mer om RTI ?
http://acb.no/Details.asp?ProductID=3037

marhaugen91
09/01/17, 21:51
Den oransje kabelen går på rød kabel fra spiller? Har ikke lysdimming, men lys i knapper.
Hvor skal den blå kabelen kobles til?

Sent from my SAMSUNG-SM-G890A using Tapatalk

Morgis
09/01/17, 23:26
Den orange er det ingenting å koble til da "rheostat" kabelen ikke eksisterer lengre til spilleren.
Den blå kabelen fra 8pins->RCA adapteret du sikter til?
Den skal kobles sammen med rød ACC kabel fra spiller, det samme skal strømtilførsel til antenneforsterker, men den må ha en zenerdiode eller motstand i serie.

Kanskje denne er forståelig
6059

Ola Hagen
12/01/17, 19:39
Hvordan har du montert rygge kameraet på bilen? Var jo bra oversikt bak der.

Og du nevner rygge sensor, er det kun lyd du får inn, eller får du slik bilde av bil som den ene bildet du har lagt ut?

Morgis
13/01/17, 16:48
Det er mine biler som er lagt ut, så ja du får bilde av enten ryggekamera, eller sensorstyrke med bil, eller kombinert med begge to.
Det er lyd om den aktiveres.

Kamera er montert i høyre side på bakluken hvor nøkkellås kan monteres (du ser utsparing i glassfiberen hvor den er tiltenkt)

6065

Terje Ek
13/01/17, 17:47
Må være den fineste installasjon av uoriginal radio jeg har sett. Ser ut som noe Volvo har levert orginalt.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Morgis
18/01/17, 00:14
Da er Desnav installert og kart for Skandinavia og store deler av Europa lagt inn.
Fotoboksvarsling.

Fungerer så langt bra. Radio og Bluetooth musikk spilles i bakgrunn og rattkontroller fungerer fortsatt til dette når GPS kjøres.
.http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/736.jpg

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Morgis
24/01/17, 13:56
Hvordan får man deaktivert varsellyd ved satelittbortfall?
nRpoa_VefhA

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Hassel
20/02/17, 13:31
Hørt noe mer angående DAB? :)

Morgis
20/02/17, 13:45
ingenting, har ikke etterlyst heller men ;)

simon walden
02/04/17, 15:00
Hej ni säger att man får ljud i back sensorer om man aktiverar dem. Hur gör man det?
Allt fungerar för utom ljud i sensorerna.

Morgis
02/04/17, 21:13
instillinger for sensorer, scroll ned på skjerm

simon walden
07/04/17, 09:39
Tack så mycket.

kan man ha olika ljud inställningar på sensorerna? Jag gillar inte ljudet jag har nu.

Tänkte senare installera camera. Det finns en GND kabel en ACC kabel och sedan en som det står BACK på. Var skall den kabeln kopplas?

Morgis
07/04/17, 10:16
Nei, og lyden er justert med volumhjulet :confused:

Ryggekamera trenger powerfeed fra GND og ACC. Bildesignal kobles inn på RCA for ryggekamera

simon walden
07/04/17, 10:54
den gula RCA skall inte den kopplas?

simon walden
07/04/17, 11:06
den gula RCA skall inte den kopplas?

Morgis
07/04/17, 11:26
Det skal være en RCA til ryggekamera ja..
er BACK en signalkabel? da tenker jeg den kobles til backuplight/ryggelys for å aktivere ryggekamera, men på ARM2016 aktiveres ryggekamera signal via CANBUS så den trenger du ikke å bruke

Daruu
07/04/17, 12:45
Litt sånn semi off topic, men en kamerat som har slik spiller ser etter ryggekamera.
Vet at det til bla BMW finnes kameraer som erstatter skiltlyset(og dermed trenger man ikke ta noen hull) - har noen funnet noe slikt til v70?

Daruu
07/04/17, 12:48
Noe lignende det her : http://www.ebay.com/itm/Car-Rear-View-Camera-for-BMW-E46-E38-E39-E90-E91-X3-Reverse-Backup-Parking-Cam-/272206310626?hash=item3f60c2ace2:g:qTwAAOSw0QFXCSK 6

Morgis
07/04/17, 12:55
Mange løsninger her
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170407035519&SearchText=volvo+backup

Daruu
07/04/17, 13:35
Ja der var det no ja, takker!

simon walden
19/04/17, 10:48
got it! Tack.

Sigvus
23/05/17, 14:19
ser Bluepower har fått DAB mottaker nå! :) https://www.bluepower.se/en/product/audio-video/acce/dab-digital-radio-receiver-box-for-blp-xxx-headunits.html

Erlend
11/06/17, 20:51
Mange løsninger her
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170407035519&SearchText=volvo+backup

hvordan er lyden kontra hu850n du hadde i bilen før?

Morgis
16/06/17, 08:53
hvordan er lyden kontra hu850n du hadde i bilen før?

Kan ikke sammenliknes med originalspiller

Erlend
16/06/17, 10:51
Kan ikke sammenliknes med originalspiller
Det regna jeg med. Men er den grei nok?eller kaster jeg bort pengene ved å bestille meg en? Nå kom dab også på den

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Daruu
16/06/17, 10:56
Er det Android os på den? Isåfall funker det muligens med universal DAB adapter fra feks eBay?

Morgis
16/06/17, 11:14
Helt grei lyd ja, så om du har en HU650 spiller eller lavere, vil du nok ikke merke så veldig mye.

Det er Windows OS på den i bunn.

DAB adapter er å kjøpe som tilbehør hos bluepower nå

TurboTor
17/06/17, 17:08
Kan ikke sammenliknes med originalspiller
DÃ¥rlige eller bedre? [emoji1]

Sent fra min F8331 via Tapatalk

Morgis
19/06/17, 08:01
dårligere. flat kaldere lyd

Erlend
05/07/17, 21:48
Den orange er det ingenting å koble til da "rheostat" kabelen ikke eksisterer lengre til spilleren.
Den blå kabelen fra 8pins->RCA adapteret du sikter til?
Den skal kobles sammen med rød ACC kabel fra spiller, det samme skal strømtilførsel til antenneforsterker, men den må ha en zenerdiode eller motstand i serie.

Kanskje denne er forståelig
6059
Har koblet opp min nå, stemmer det at den røde er den som gir strøm til spilleren? Hentet strøm fra denne til grom enheten min og det funka greit.

Jeg får en smellelyd i høytalerne når forsterkeren får strøm, hadde du også det?

Den ene grå ISO adapteret fikk jeg ikke bruk for. Så det henger ubrukt bak, er dette riktig? Og så fikk jeg en rar summelyd i hele bilen etter jeg skrudde av og åpna venstre passasjerdør bak. Ga seg ikke før jeg tok sikringen..

Ellers syns jeg lyden var bra igrunn

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Reppemarkus
26/10/17, 19:03
Noen som har bestilt DAB adpteren? :)

Erlend
27/10/17, 09:37
Noen som har bestilt DAB adpteren? :)Ja, bestilte i begynnelsen av juni. Fortsatt ikke fått den.. ELENDIGE til å svare på epost!... Alle problemene mine har løst seg nå, satt remote til en annen pinne da jeg fikk svar på dette fra de tilslutt...

Sent fra min G8141 via Tapatalk

uroViono
01/12/17, 16:27
Hei -Er ny her på forumet så om jeg poster feil så, ta det som det er :-).....

Skal monter BLP-840 i min XC70.
Jeg undres litt over denne orange ledningen.
Ser i forumet her at den ikke skal kobles osv ....

Men i et annet forum på http://forums.swedespeed.com nevnes det.
Sitat: The orange is for back lights and should tap into a 12v. Sitat slutt.

Noen som har komentarer til den Orange ledningen?

TurboTor
01/12/17, 17:20
Det er bakbelysning for knapper, så det er greit å koble til stytestrøm

______________________________
1999 S80 T6 rullende prosjekt

uroViono
01/12/17, 18:02
For prøve meg fram litt.

Fikk nettopp melding fra BluePower Suppoert.
Sitat: orange kabel ska inte kopplas :Sitat slutt.

Men om det er for bakgrunnsbelysning for kanpper er det jo greit å koble den til styrestrøm.

TurboTor
01/12/17, 18:31
Send Bluepower en mer spesifikk melding, med detaljert spørsmål

______________________________
1999 S80 T6 rullende prosjekt

Erlend
01/12/17, 22:13
For prøve meg fram litt.

Fikk nettopp melding fra BluePower Suppoert.
Sitat: orange kabel ska inte kopplas :Sitat slutt.

Men om det er for bakgrunnsbelysning for kanpper er det jo greit å koble den til styrestrøm.Jeg har ikke kobla den. I første posten ser du at morgis har skrivd at den er til rheostat. Jeg har belysning i spilleren hele tiden. Den dimmer ikke på dagtid. Det er det heller ikke støtte for pr. Nå. Burde være mulig via canbus da.

Fått beskjed om at dab adapter er sendt nå da.. Så blir spennende å se hvordan denne blir

Sent fra min G8141 via Tapatalk

uroViono
02/12/17, 14:12
Da har jeg koblet spilleren og kun blendet den orange altså ikke koblet den til strøm.
Alt funker som det skal, lys i knapper er som det skal osv ....

Så kanskje det kommer ann på modell når det gjelder kobling av en orange ledningen til strøm for og få lys i knappene.

Dab+ og rygge cam blir sendt på Mandag har jeg fått beskjed om fra Bluepower.

Erlend
07/12/17, 15:49
Da var dab modulen kommet... Bestilte den i mai, med ca 8 uler levering... Fikk den nå.. Har heldigvis fått software på mail, så blir montert en av de nærmeste dagene

Sent fra min G8141 via Tapatalk

uroViono
07/12/17, 20:15
Montert DAB i dag, funker men noen alvorlig bugs.
Har man spilleren i DAB modus og slår av tenningen kommer det en feilmelding når tennigen slås på igjen og spilleren starter. Smeller i høytalerne og det blir svart skjerm!
Når man er i DAB modus må jeg sette den til SDcard eller CD modus for så og slå av tenningen. Da kommer det ikke feilmelding når man slår på tenningen igjen.
Når den er i DAB modus virker ikke krysse opp til høyre, får ikke slått av DAB, må da sette den i SDcard eller CD modus får og slå av DAB.
Når den er i DAB modus og man slår den av med å holde Volum knappen inne, går det greit å stare den igjen uten feilmelding.

SÃ¥ her er det en del bugs.

Har sendt meldign til Support med bilder og video ang problemen så får vente å se hva de kommer med ......

uroViono
07/12/17, 20:26
Da var svar kommet fra Support!

De skal komme med en softwear oppdatering inne noen dager for og løse problmet.

Hyggelig og raske svar fra Support!

Wemart
08/04/18, 20:58
Fikk du den softwaren oppdateringen og løste det problemet? Har samme problem, men support svarer jo ikke!!

Erlend
08/04/18, 21:23
Fikk du den softwaren oppdateringen og løste det problemet? Har samme problem, men support svarer jo ikke!!Du må bare mase nok, så får du svar. Hadde samme bugen og fikk update. Da løste det seg.. Men nå har daben dødd da... Alt annet funker flott. Bare litt stille og kjedelig i bilen. Hadde litt bugs da det hendte at radiokanalene jeg lagra ble forandra på osv.. Men men

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Wemart
08/04/18, 21:35
Du må bare mase nok, så får du svar. Hadde samme bugen og fikk update. Da løste det seg.. Men nå har daben dødd da... Alt annet funker flott. Bare litt stille og kjedelig i bilen. Hadde litt bugs da det hendte at radiokanalene jeg lagra ble forandra på osv.. Men men

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Ok..jeg prøvde spilleren litt før DAB enheten ble koblet til og da virket alt perfekt. Når jeg koblet til DABen klikka deg helt. Jeg får bare fortsette å mase. Du har tilfeldigvis ikke den updaten på en fil fortsatt?

Erlend
08/04/18, 21:44
Ok..jeg prøvde spilleren litt før DAB enheten ble koblet til og da virket alt perfekt. Når jeg koblet til DABen klikka deg helt. Jeg får bare fortsette å mase. Du har tilfeldigvis ikke den updaten på en fil fortsatt?Mulig, tror den ligger på en minnepenn eller pc. Sjekker imorgen [emoji106]

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Wemart
08/04/18, 21:56
Kjempe fint. Takk skal du ha

heggset90
21/04/18, 15:19
Har også problem med DAB på min, fungerte helt fint i ca 1mnd. Men nå er det bare signalstøy, får til å «bla» i kannalene, å de komer fre på skjermen hva eg hører på. Men når eg skrur opp lyden høres bare signalstøy. Å hvist eg lagrer kannaler, så er di borte neste gang eg slår på spilleren

splinten
27/06/18, 23:14
Har også problem med DAB på min, fungerte helt fint i ca 1mnd. Men nå er det bare signalstøy, får til å «bla» i kannalene, å de komer fre på skjermen hva eg hører på. Men når eg skrur opp lyden høres bare signalstøy. Å hvist eg lagrer kannaler, så er di borte neste gang eg slår på spilleren

Hei Heggset!

Fant du ut av dette? Har fått akkurat samme problem selv, men her tok det i overkant av 2 mnd..

Erlend
28/06/18, 05:23
Hei Heggset!

Fant du ut av dette? Har fått akkurat samme problem selv, men her tok det i overkant av 2 mnd..Jeg hadde samme problemene bortsett fra signalstøyet, prøvd å skru av serviceband? På dab innstillingene? Mitt dab adapter døde helt etter 2-3 mnd. Har ikke giddi å tatt den ut og sende tilbake enda, har fått rma skjema osv da.. [emoji23]
Savner virkelig lyden i min hu850.. Eneste positive er ryggekameraet jeg har satt inn [emoji106]

Sent fra min G8141 via Tapatalk

splinten
28/06/18, 15:54
Jeg hadde samme problemene bortsett fra signalstøyet, prøvd å skru av serviceband? På dab innstillingene? Mitt dab adapter døde helt etter 2-3 mnd. Har ikke giddi å tatt den ut og sende tilbake enda, har fått rma skjema osv da.. [emoji23]
Savner virkelig lyden i min hu850.. Eneste positive er ryggekameraet jeg har satt inn [emoji106]

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Skal forsøke det, takk for tipset. Spesielt at jeg finner alle kanaler etc. men ikke hører noen lyd.
Kanskje du kunne tenke deg å selge det RMA-skjemaet ditt? Det er jo ikke bare, bare å få tak i support heller.

Erlend
28/06/18, 16:28
Skal forsøke det, takk for tipset. Spesielt at jeg finner alle kanaler etc. men ikke hører noen lyd.
Kanskje du kunne tenke deg å selge det RMA-skjemaet ditt? Det er jo ikke bare, bare å få tak i support heller.Haha, ja. Hvis prisen er god nok så [emoji6][emoji38]du må bare sende nok mail og være litt krass, så svarer de tilslutt.

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Morgis
28/06/18, 23:03
Støtter den DAB+ da?
Har en NAD radio i garasjen med DAB (ikke pluss)...Finner alle kanalene, men kun P4 (tror jeg det var...) gir lyd fra seg. Mulig P4 går på standard DAB nett

Erlend
29/06/18, 05:09
Støtter den DAB+ da?
Har en NAD radio i garasjen med DAB (ikke pluss)...Finner alle kanalene, men kun P4 (tror jeg det var...) gir lyd fra seg. Mulig P4 går på standard DAB nettJa, den støtter dab+. Fant alle kanalene frem til min bare ikke ville mere. Mye småbugs riktignok da, og ikke den beste lyden..

Sent fra min G8141 via Tapatalk

splinten
30/06/18, 18:13
Ja, den støtter dab+. Fant alle kanalene frem til min bare ikke ville mere. Mye småbugs riktignok da, og ikke den beste lyden..

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Da fikk jeg min RMA til syvende og sist. Sender tilbake modulen til mandag, så får man se hva som skjer.. til info så virker det som order@bluesweden.se er raskere til å svare enn support..

Polestarer
25/08/18, 21:03
Heia. Er dere fornøyd med denne spilleren? Er lyden like god ut av den som originalspiller? Er interessert i DAB og virker som en interegert løsning hvis det fungerer 100%.
Jeg har lydanlegg uten forsterker under setet osv. På min V70. Noen som vet om det er lett å oppgradere til premium sound om man finner delebil med det? Ligger kabler klart til sub og forsterker?
Takker for hjelp [emoji4]

Sent fra min HTC U11 via Tapatalk

Erlend
25/08/18, 21:26
Jeg anbefaler ikke denne. Lyden er milevis unna originalt, og hvertfall hvis du har premium sound som jeg har. Kan ikke bruke ryggesensor lenger, blir en svæært ubehagelig lyd i anlegget da. Men jeg har ettermontert ryggekamera da, så det gjør ikke såå mye.
Jeg har riktignok fått gps da. Og den fungerer egentlig helt greit [emoji846] kosta meg 200kr for lisens til det. Programmet jeg valgte (desnav) og da er gratis livstidsoppdatering.

Helt grei i opplevelse, daben min døde ganske fort, utrolig treige til å svare på kundeservice. Har ikke giddi å tatt ut daben, har fått rma skjema og alt. Men lyden var så som så igrunn.. Jeg er nesten frista til å kjøpe brukt HU -850 og sette denne inn igjen og montere dab adapter altså..

Eller velge en vanlig spiller. Er skuffet over den til den prisen de forlanger.

Ellers er lydkvaliteten på tlfsamtaler grei. Men du får ikke id tag på lyd du streamer via Bluetooth og det er en grei forsinkelse på sporendring via Bluetooth..

Og en siste ting, når du bruker navi og endrer volum så skjønner ikke spilleren at du er i navi og vil gå til skjermsparer etter kort tid (maks innstilt er "30 sek", mere som 10-15)

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Alfs80
02/09/18, 15:56
Erlend prøvde sende deg pm du må slette😀

uroViono
02/03/19, 11:07
Skulle selvsagt svart for lenge siden men men
Ja jeg fikke en oppdatering som virket -men nå har det oppstått flere feil og DAB radioen virker ikke i det hele tatt.

uroViono
02/03/19, 11:19
Da har det oppstått nye problemer med DAB radio på BLP-840 og ikke minst Bluepower.se!
Det begynte med at radio kanalen ikke holdt på lagringer av stasjoner, sendte en reklamasjon med video og bilder til Bluepower, men fikke ikke noe svar etter ca 2 mnd. Jeg purret de men uten å få noen tilbakemelding. Så prøvde jeg å send email reklamasjon på nytt men oppdaget at de da hadde sperret mi emailadresse så nå får jeg ikke noe som helst support.
Det som nå har skjedd er at DAB radioen ikke virker i det hele tatt, den bare skurrrer.
Jeg sendte ny reklamasjon og video med en anne emailadresse, fikk sendt og fikk en medlig på at den var mottat. Men nå er og den emiladressen OGSÅ sperret!

Bluepower er helt utrolig når det gjelder service.

Jeg ga en negativ anmeldelse på Trustpilot.no så det er nok derfor de har sperret meg.
Noen som har noen idee på hvor i Sverige man kan henvende seg ang slik oppførsel av et firma.
Man har da en reklamsjonsrett!
Finnes det noe forbruker råd i sverige mon tro?
Noen andre som opplever Bluepower.se på denne måten, eller hvordan er erfraingen med dem?

Erlend
02/03/19, 11:58
De har blokkert meg og annullert ordrene mine, jeg har lagt igjen dårlig reviews overalt jeg kan. Har prøvd alle kanaler. De er dritt dårlige på service. Dab modulen min har tatt kvelden selv og jeg får ikke tak i de og heller ikke bestilt ny, da de har fjernet dab enheten fra nettbutikken..
Skal ALDRI handle fra de igjen.. Dritt firma...

Sent fra min G8141 via Tapatalk

uroViono
04/03/19, 19:39
Sendte melding til salgsavdelingen og ba de indelig om svar!
Fikk et svar på at lagring av radio stasjoner er ikke inkluder i denne DAB spilleren og at det ikke går ann og lagre radio kanaler.
Helt urolig! Jeg har lagret men etter en noen omstarter blir det borte ..... SÃ¥ bare viss vass dette svaret!
Jeg svarte med en ny video av at DAB radioen er helt dø, kun en masse skurring. Så får se om de svare på den da!
Skal melde fra her når og om jeg får noen tilbakemelding.

Erlend
04/03/19, 19:53
Si ifra hvis du får kontakt eller ett tlf nummer.. Jeg skal faen meg ringe å klage isåfall... De er så forbanna ubrukelige.. Jeg har solgt bilen og daben er død... Får ikke tak i ny heller...

Sent fra min G8141 via Tapatalk

uroViono
04/03/19, 20:04
BluePower.se
Bleckvarugatan 5, 417 07 Göteborg, Sverige
Telefonnummer: +46 31 47 61 04

Erlend
04/03/19, 20:11
BluePower.se
Bleckvarugatan 5, 417 07 Göteborg, Sverige
Telefonnummer: +46 31 47 61 04Takk. Jeg har prøvd å finne det, de skal få en interessant tlf i morgen!

Sent fra min G8141 via Tapatalk

uroViono
04/03/19, 20:18
Ja kjør på!
Jeg har snakket med de en gang for en lang tid tilbake, fikk da en dame på tråden.
Jeg ringte da i 11 -12 tiden.
Få hør hva de sier om du får tak i de.

uroViono
08/03/19, 18:46
Fikk du tak på de Erlend?
Jeg har vær i kontakt med de og de aviste meg ved å si at reklamsjonsretten var gått ut.
Kjøpte den i slutten av 2017 så det vil si 1 års reklamsjonsrett i følge bluepower.
Jeg hadde på forhånd søkt opp litt og vært i kontakt med ECC og fått svenske salgsrettigheter.
Se denne linken: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/sweden/index_sv.htm
Jeg sendte utsnitt av innholde til bluepower, da kom de tilbake med et reklamamasjonskjema og skrev at jeg måtte sende dem alt for at de skulle sjekke spilleren.
Jeg vet ikke helt om jeg sender den enda for man ikke stole på de, skal sjekke opp en del ting først så for jeg se hva jeg gjør.
Har sendt et omfattende skriv til ECC om det hele og stilt spørsmål på hvordan man skal gå fram, så for vente på svar derfra.

stein erik olsen
14/09/19, 18:08
Heia. Kanskje noen som kan hjelpe meg hær..... Har en Blp-840 Trur den er fra 2016. Denne mangler Gps/Navi kart

Hvor kan jeg finne dette?