PDA

Vis full versjon : Webasto & kupevifte



lhsolvaag
01/01/17, 21:40
Hei. Har Webasto med mobil fjernstyring TC3. Webastoen starter og går og alt virker tilsynelatende greit.
Problemet er at kupeviften i bilen ikkje starter og kupeen blir derfor ikkje varm. Starter eg bilen så kommer de varm luft fra varmeappartet. Webastoen vart ettermontert på Bilia da bilen var 3 år gammel. Noken tips?

holter
01/01/17, 22:10
Hva bil har du ?

lhsolvaag
01/01/17, 22:18
Har en 2009 Volvo xc60:)

Sent fra min SM-A310F via Tapatalk

holter
01/01/17, 22:38
ok - da har du samme varmer som meg -samme bil også . Så lenge vifta virker ellers og varmeren går normalt ville jeg tippet på en sw feil eller feil på styreenheten til varmeren - beste er og få lest ut feilkoder -og kjørt test program på varmeren hos volvo . Om du starter varmeren med direktestart uten at motoren går - vil du tydelig høre at vifta i bilen går så fort vannet blir varmt nok , men regner med at programvaren til varmeren styrer dette .

lhsolvaag
02/01/17, 21:53
Takk for svar.
spørs om ikkje eg må til med en diagnose:-/
Har de noken betydning om varmeapparatet står i auto eller man?

Sent fra min SM-A310F via Tapatalk

holter
02/01/17, 22:05
Ja si det du :) Har nå hatt min bil i 1.5 år men den står altid på auto så det har jeg ikke prøvd - men er nå bare og sette den på auto og for og være ekstra sikker la vifta stå på så den ikke viser av i info display , starter du da varmeren med direktestart skal den blåse luft ganske så fort . Koster ikke sånn veldig mye en utlesing av feilkoder -men gjør det hos volvo da dem er eneste verksted som har utstyr laget spesielt for og lese ut feil på volvo :)