PDA

Vis full versjon : Dekktrykk overvåkning XC70 2015



runepv50
31/12/16, 12:06
XC70 2015.

Da den var ny ble den levert med vinterdekk. Da fungerte dekktrykk varslingen. Så ble det satt på sommerhjul. Også da fungerte alt.

Men nå i høst når en satte på vinterhjulene, så fungerer ikke dekktrykk varslingen.

Noen som vet om dette sitter i ventilene eller i navet?

sandal
31/12/16, 12:07
XC70 2015.

Da den var ny ble den levert med vinterdekk. Da fungerte dekktrykk varslingen. Så ble det satt på sommerhjul. Også da fungerte alt.

Men nå i høst når en satte på vinterhjulene, så fungerer ikke dekktrykk varslingen.

Noen som vet om dette sitter i ventilene eller i navet?

Er vinterfelgen dine originale ?
Vet du om du har TPMS ventil ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

runepv50
31/12/16, 12:12
Er vinterfelgen dine originale ?
Vet du om du har TPMS ventil ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vinterfelgene er Originale. Og alt fungerte da den var ny. Vet ikke hvordan ventil som står på. (min fars bil). Noen kjenne tegn slik at jeg kan sjekke?

sandal
31/12/16, 12:13
Vis du får tak i bilde av ventilen så kan eg svare deg på det :) har han fått nye dekk no i det siste ? :)0


Sent from my iPhone using Tapatalk

runepv50
31/12/16, 12:28
Vis du får tak i bilde av ventilen så kan eg svare deg på det :) har han fått nye dekk no i det siste ? :)0


Sent from my iPhone using Tapatalk

Her er bilde (litt uklart):
https://goo.gl/photos/XHNaQgZLwP6hAJ689

Ikke byttet dekk nei. Er det mulighet for å slå av den feil mld. ?

sandal
31/12/16, 12:30
Kan se ut som du har TPMS ventil, det du kan prøver er å restarte den dekktrykk måling innpå "my Volvo"

Om det ikkje går må du til det dekk verksted og spøre om de kan kontrollere TPMS ventilene :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

runepv50
31/12/16, 12:33
Kan se ut som du har TPMS ventil, det du kan prøver er å restarte den dekktrykk måling innpå "my Volvo"

Om det ikkje går må du til det dekk verksted og spøre om de kan kontrollere TPMS ventilene :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, takker :) Skal videreformidle og prøve :)

SagaPer
31/12/16, 13:55
Kontrollspørsmål: Når var det alle nye biler skulle ha TPMS som standard i Europa? Leverte Volvo dette fra MY2014 eller MY2015?

Nytt standard system for TMPS er måling av hastighet på ABS-kransen.

Jeg har hatt det "gamle" TMPS-systemet på sommerfelgene på min XC70 D5 AWD 2009 og dette har fungert fint. Systemet gir kun beskjed om for lite luft men ikke om hvilket dekk som mangler luft (man må sjekke alle dekkene).

Har aldri rekalibrert systemet men kun deaktivert dette ved bruk av vinterdekk uten TPMS.

sandal
31/12/16, 13:55
TPMS kom allerede i 2014 :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

SagaPer
31/12/16, 14:07
TPMS kom allerede i 2014 :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ser på jagrullar.se at Volvo MY2015 kom med standard TPMS (biler bygget fra tidlig sommer 2014).

Link: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=70&t=109479

sandal
31/12/16, 14:14
Ja Okei :) vet at andre merker er det noen 2014 biler med TPMS


Sent from my iPhone using Tapatalk

Arnt
01/01/17, 06:31
Glem det,aldri hørt om en Volvo med TPMS ventil. Volvo V70 benytter ABS følerene til å overvåke dekktrykk. Det du gjør er å sjekke lufttrykket i hjulene,når det er i hht oppgitt trykk så går du inn i menyen på "My Volvo" og dekk overvåkning i menyen på dashbordet. Deretter "kalibrer dekktrykk". Kjør sakte 200-300 meter så skal lampa slukke og alt er såre vel. Det den gjør i praksis er å sjekke omkretsen på hjulet,om trykket synker i ett dekk så registrer bilen det og gir melding på dashbordet.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SagaPer
01/01/17, 12:17
Glem det,aldri hørt om en Volvo med TPMS ventil. Volvo V70 benytter ABS følerene til å overvåke dekktrykk. Det du gjør er å sjekke lufttrykket i hjulene,når det er i hht oppgitt trykk så går du inn i menyen på "My Volvo" og dekk overvåkning i menyen på dashbordet. Deretter "kalibrer dekktrykk". Kjør sakte 200-300 meter så skal lampa slukke og alt er såre vel. Det den gjør i praksis er å sjekke omkretsen på hjulet,om trykket synker i ett dekk så registrer bilen det og gir melding på dashbordet.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Som jeg har skrevet over så har jeg ettermontert original Volvo TPMS-modul med følere i sommerhjul i min XC70 2009. Da får man opp meny i radiodisplay der man kan aktivere/deaktivere og kalibrere systemet.

sandal
01/01/17, 12:19
Glem det,aldri hørt om en Volvo med TPMS ventil. Volvo V70 benytter ABS følerene til å overvåke dekktrykk. Det du gjør er å sjekke lufttrykket i hjulene,når det er i hht oppgitt trykk så går du inn i menyen på "My Volvo" og dekk overvåkning i menyen på dashbordet. Deretter "kalibrer dekktrykk". Kjør sakte 200-300 meter så skal lampa slukke og alt er såre vel. Det den gjør i praksis er å sjekke omkretsen på hjulet,om trykket synker i ett dekk så registrer bilen det og gir melding på dashbordet.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Rart! Eg jobber med dekk og felger, og har sett flere Volvo med TPMS ventil, har til og med kalibrert ventiler på Volvo,


Sent from my iPhone using Tapatalk