PDA

Vis full versjon : Lyd fra bakaksel. Trolig ikke hjullager. Hva?



Belia
29/12/16, 20:49
Har en plagsom lyd som kan minne om hjullagerstøy. Kommer med økende hastighet. Byttet ene lageret for to-tre år siden og det andre nettopp. Høres ut som det er midt under bilen bak. Også litt rar lukt bak bilen etter kjøretur.
Hvilke alternative problem som minner om hjullagerstøy kan dukke opp?


Sent fra min E6553 via Tapatalk

MadAss
29/12/16, 21:30
Kan vere pinjon langer i differensial. Ikke akkurat vanlig på P2 bilene, men har vært bort i det.
Ville dobbeltsjekket at det ikke er noe galt med hjullageret som ble skiftet tidligere.

Belia
29/12/16, 21:46
Ok.
Ingen temp på noen av skivene etter kjøring. Burde vel være det?
Da jeg nettopp byttet skiver slet jeg med å få de gamle av og knakk fjæra som står midt på bremsebånd til brekket, de ble ikke erstattet. Kan det ha noe med saken å gjøre?

Sent fra min E6553 via Tapatalk

MadAss
29/12/16, 22:30
Parbrems som ligger på eller bånd som ligger å vibrerer kan også lage lyd ja.
Fjørene er jo en billig start. Hadde begynt der for å utelukke det iallefall.

Sent frå S7 Edge

Belia
23/02/17, 09:50
Litt treg her..
Da har jeg montert fjørene som holder bremsebånd til brekket på plass. Lite forskjell. Fortsatt tiltakende ulyd fra 60 km/t og oppover. Vanskelig å høre hvor det kommer fra, men trolig bra bakvognen. Skal ta en dobbeltsjekk at alt sitter som det skal, men usikker på hva jeg skal gjøre.
Mener hjullager er ok, ikke noe varmgang, og ikke noe mer/mindre lyd når ved store rattutslag.
Forslag?

Bjarte

jerognal
24/02/17, 20:00
Spørsmål? Ikke Biltema-lager vel? Da er det sikkert kaputt det du skiftet først eller kan til og med være det siste. Holder ikke lenge de lagrene....