Vis full versjon : Oppgradere luftfilter? (D5)
Bilen er tunet til 197 hk. Har det noe for seg å sette i ett mer åpent luftfilter?
Eller er det bare å lunke rundt på det originale? Fuktighet i lufta hjelper jo også. Kjerra har gått som ett uvær i tåka i det siste. Men så fort det er tørr luft så syntes jeg den er slapp.
Et innsatsfilter er innafor og kan være en fornuftig oppgradering, er også vaskbart så slipper å bytte de. Ett åpent konfilter vil bare gi deg masse støy og mest sannsynlig mindre filterareale.
Sent fra min S30 via Tapatalk
vangsfreaken
25/12/16, 23:14
er verdt å nevne at en kamerat fikk feilkode på lmm etter å ha kjørt med oljet konfilter, så det kan være verdt å se etter et som ikke må oljes :) det går sikkert oftest bra, men irriterende om man er blant de som får problemer...
Sett inn nytt papirfilter. De tåler vesentlig mer enn 200hk. I tillegg gir det korrekt flyt på luftstrømmen ift hva som er orginalt :)
Bilen er tunet til 197 hk. Har det noe for seg å sette i ett mer åpent luftfilter?Overhodet ikkje, det er fullstendig bortkasta pengar. Min har 240 og går akkurat like godt på det orginale filteret.
Fuktighet i lufta hjelper jo også. Kjerra har gått som ett uvær i tåka i det siste. Men så fort det er tørr luft så syntes jeg den er slapp.Det har med virkningsgrada på intercooleren å gjere.
Ok, da blir det papirfilter. Så det er normalt at kjerra skal gå såpass mye bedre i fuktig vær?
Ok, da blir det papirfilter. Så det er normalt at kjerra skal gå såpass mye bedre i fuktig vær?
Kaldt og fuktig vær gir mer effektiv kjøling av lufta i IC enn tørt vær. Fukten legger seg jo på og kjøler den mer ytterligere :)
Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Volvo har brukt ganske mange millioner på å finne det beste filteret til motoren, du skal trimme MYE før det originale gir for lite luft
sportsfilter som må oljes er drepens for luftmengdemåleren.
Grunnen til dette er at mange av disse filtrene "svetter" og legger igjen et belegg på LMM sensoren.
Jepp. Ren min ble helt mongo etter forrige eier hadde satt i konfilter. Stoppa i tide og utide, og var umulig å starte til tider. Med original boks, originalt filter og ny Bosch LMM ble den helt 100 igjen :)
Opplevde ingen slike utfordringer med k&n sitt innsatsfilter som må renses og oljes. Men gikk tilbake til papirfilter i sommer da det er enklere her i tidsklemma...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.