PDA

Vis full versjon : kenta68: volvo 945 tdic -96



kenta68
20/12/16, 20:22
volvo 945 tdic 96
motor d24 tdic
m90
grått skinn
belgien import
färg grå met
hel skinn
Ps svirre ej dubbel kolla färgen
en grå en vin röd

kenta68
20/12/16, 20:27
Til svirre jag har 2st 96 en vinröd o en grå

kenta68
20/12/16, 20:33
Håller på att byta topp packning på den .Köpte den som reservdels bil . i belgien .Den var för fräsch för att skrota i delar
Jag sökte en m90 låda till den andra 96 jag har .Den är knas i växel på 3 funkar ibland sen ej

Jan-Einar Jenssen
26/12/16, 15:15
Må få ut bilder av denne og :)

kenta68
27/12/16, 00:22
Må få ut bilder av denne og :)

Jag tänkte jag skulle få ihop den . väntar på toppen ska bli planad

kenta68
29/12/16, 19:34
Nu har toppen kommit till baka 0.6 mm skev .
Blir lite mer komp ;)

kenta68
31/12/16, 19:12
gott nytt år till alla
Med vänlig hälsning kenta

In The White
01/01/17, 23:43
Var det längs eller tvärs den var 0,6 skev?

Gott nytt år!

kenta68
02/01/17, 10:19
det var på längden . men jag fick den ej att gå runt .Nåt tog i .Typ ventiler i kolv
Jag har aldrig varit med om det

In The White
02/01/17, 16:47
Hmm... Vet faktiskt inte hur det är på dieslarna?

kenta68
10/01/17, 12:12
Nu går bilen igen efter mycket om o men .Sista var att det hade rostat håll i frost plugg på toppen .Men nu ska den vara okej hoppas jag

kenta68
13/01/17, 08:22
sliter med denna bil än .Nu är det nog nåt fel på spridare . ska ta ett ryck under helgen .Har kollat komp o allt .
blir kanske skrota den :)

Stian745
13/01/17, 17:12
Ingen bilder av bilen ? :)

kenta68
14/01/17, 19:57
Ingen bilder av bilen ? :)
Hej jag får ordna det då
Med vänlig hälsning kenta

kenta68
16/01/17, 20:13
Nu går bilen efter måmga timmar krångel o fundering .Men man ger inte upp så lätt

In The White
16/01/17, 20:28
Kanon det ju! :)

kenta68
16/01/17, 21:40
Kanon det ju! :)
Är det bättre här än garaget.org
Det tycker jag .För jag bor nära Norge.
Har mycket med Norge att göra.
Plus att dem i Norge är mycket trevligare att göra affärer méd.Dem ska inte ha bild på allt som i sverige

kenta68
20/01/17, 18:06
http://rs1326.pbsrc.com/albums/u641/kenta68/SAM_3175_zpsbwdxcjv7.jpg?w=280&h=210&fit=crop

kenta68
22/01/17, 18:15
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/862.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/SAM_3182_zpsox4bi6d0.jpg.html)

kenta68
22/01/17, 18:16
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/863.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/SAM_3180_zpsicpilbwh.jpg.html)

kenta68
22/01/17, 18:19
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/864.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/SAM_3189_zpsmqei5seu.jpg.html)
motor tvätt vore ej fel

kenta68
22/01/17, 18:21
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/865.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/SAM_3183_zpsyo0hla9q.jpg.html)

kenta68
22/01/17, 18:22
Ingen bilder av bilen ? :)

Hej nu bild

kenta68
22/01/17, 18:23
Må få ut bilder av denne og :)

Nu får du kolla på den

Jan-Einar Jenssen
22/01/17, 18:39
Nu får du kolla på den

Se der ja. Ser ut til å være bra lik min bortsett fra interiør

kenta68
22/01/17, 21:11
Se der ja. Ser ut til å være bra lik min bortsett fra interiør
Hade du en 96 Dem är ju lika förutom låda:D

Jan-Einar Jenssen
23/01/17, 00:42
Hade du en 96 Dem är ju lika förutom låda:D

Nei 93/94 min

kenta68
24/01/17, 09:59
Nei 93/94 min

Då är det låda o skylt belysning som skiljer

kenta68
24/01/17, 10:01
Håller p med lite små pill
batteri fäste skruv av . Instrument belysning bakspegel dörr .

Jan-Einar Jenssen
25/01/17, 10:58
Då är det låda o skylt belysning som skiljer

håndtak til baggasjeluke har jeg, bare ikke fått montert enda

kenta68
25/01/17, 20:25
¨Då har du lika bil vi då ;)

kenta68
13/05/17, 22:36
Hej ny d24 igen en 95 med motor ras
Mvh

Julie G
13/05/17, 23:05
Hei,
Gratulerer med en ny bil i hvert fall :)
Jeg forstår det slik at du har erfaring med disse motorene, og da er det interessant å spørre - hvordan disse er hvis en sammenligner dem med for eksempel B230**? Så klart det er ikke fornuftig å sammenligne en diesel motor med en bensin motor på mange måter, men det jeg lurer på at om de er solide, det vil si, om er det trygt å kjøpe en bil med en slik motor som er gått over 300 000 km.? Jeg har ingen erfaring med VW-motor; med det spørs da hvor mye av VW er egentlig i denne...

P.S. Bestiller en bilde av den omtalte motoren med ras :)

kenta68
14/05/17, 12:04
Hei,
Gratulerer med en ny bil i hvert fall :)
Jeg forstår det slik at du har erfaring med disse motorene, og da er det interessant å spørre - hvordan disse er hvis en sammenligner dem med for eksempel B230**? Så klart det er ikke fornuftig å sammenligne en diesel motor med en bensin motor på mange måter, men det jeg lurer på at om de er solide, det vil si, om er det trygt å kjøpe en bil med en slik motor som er gått over 300 000 km.? Jeg har ingen erfaring med VW-motor; med det spørs da hvor mye av VW er egentlig i denne...

P.S. Bestiller en bilde av den omtalte motoren med ras :)
Hej du .Det blev bara så att jag köpte den i skåne .Eftersom jag bor i Värmland Åmotfors .men har cirka 1.5 mil till Norge .blev det en biltur på 130 mil fram å tillbaka.
Plus ´jag var i väg 60 mil tur o retur hämta ny bil med motor . Fick igång den igår efter motor byte.
Vad ska man säga om den motor d24 .Under del är ju vw. sen har ju volvo en del egna delar .jag har haft en del genom åren typ många bilar
Jag vill inte ha nån annan diesel .Mb har jag haft . Jag tycker ej om mb .Dumma lösningar på allt .
Jag får ta ett kort på motor .Jag tror haveri blev pga av fel olja .Man byter ej olja på en verkstad . eller folk som jobbar med sådana ej kan nåt.
Dem hade bytt olja hällt i hel syntet . Motor 40000 mil.
Jag har ju hellre d24 än bensin b230 fk
Med vänlig hälsning kenta

In The White
14/05/17, 12:54
Najs med ny kärra!:cool:

kenta68
14/05/17, 13:18
Najs med ny kärra!:cool:
Ja det blev det .var till Skurup skåne hämta den
synd den var så misshandla i kaross.
Jag är ingen för valsa eller bortskurna skärm kanter.

In The White
14/05/17, 13:22
Ja det blev det .var till Skurup skåne hämta den
synd den var så misshandla i kaross.
Jag är ingen för valsa eller bortskurna skärm kanter.

Nere i mina hemtrakter då! :)

Nej det är inte jag heller mycket för!:confused:

kenta68
14/05/17, 13:24
photbucket funka ej lägger in förra ägare på garaget.
https://www.garaget.org/?car=389020

kenta68
15/05/17, 15:46
Hei,
Gratulerer med en ny bil i hvert fall :)
Jeg forstår det slik at du har erfaring med disse motorene, og da er det interessant å spørre - hvordan disse er hvis en sammenligner dem med for eksempel B230**? Så klart det er ikke fornuftig å sammenligne en diesel motor med en bensin motor på mange måter, men det jeg lurer på at om de er solide, det vil si, om er det trygt å kjøpe en bil med en slik motor som er gått over 300 000 km.? Jeg har ingen erfaring med VW-motor; med det spørs da hvor mye av VW er egentlig i denne...

P.S. Bestiller en bilde av den omtalte motoren med ras :) jag läste om Du fråga hur dem är .D24 motor beror nog mycket på ägare.
Jag för min del tycker om dem motorer . har aldrig haft nåt större problem med nån .Har aldrig haft ett block packnings haveri.
Men jag vet ju en del om dem . Har säkert haft 100 st 945 med d24. plus alla 240 740 765 . byggde en 140 med d24 byte ut halva bil Men jag har insett att den bilar jag söker finns inte .
får väl prova få tid bygga mej en
åker nu en 945 95 d24 tdic som jag impotera från tyskland 2012 reg den 2014 sålde den en sväng kopte den tillbaka kört80000 km utan nåt problem ,
Jag åker lite hit o dit jag .det är mitt nöje . Desto längre bort jag finner en bil desto bätttre :D
Är du sugen på en d24 så köp dej en .Men finns 2 alternativ med d24 .Nån skaffar en säger aldrig mer sen andra vill ej nåt annat .
finns få på detta forum d24 :D
Med vänlig hälsning kenta

kenta68
16/05/17, 07:54
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/544.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/large_389020-3676583_zpsnl1fhtom.jpg.html)
bild från första ägare Sverige import 2015 sen 2 till
mvh

kenta68
16/05/17, 08:01
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/545.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/397844-3759160_zpslvmqqagg.jpg.html)
Denna har jag också haft
för nåt år sen 945 tdic årsmodell 94

In The White
16/05/17, 18:18
Snygga bilar om än lite för låga för min del. ;)

kenta68
16/05/17, 21:31
Snygga bilar om än lite för låga för min del. ;)
Det är dem allt för min smak också .Man ska kunna bruka bilen

Julie G
17/05/17, 01:51
jag läste om Du fråga hur dem är .D24 motor beror nog mycket på ägare.
Jag för min del tycker om dem motorer . har aldrig haft nåt större problem med nån .Har aldrig haft ett block packnings haveri.
Men jag vet ju en del om dem . Har säkert haft 100 st 945 med d24. plus alla 240 740 765 . byggde en 140 med d24 byte ut halva bil Men jag har insett att den bilar jag söker finns inte .
får väl prova få tid bygga mej en
åker nu en 945 95 d24 tdic som jag impotera från tyskland 2012 reg den 2014 sålde den en sväng kopte den tillbaka kört80000 km utan nåt problem ,
Jag åker lite hit o dit jag .det är mitt nöje . Desto längre bort jag finner en bil desto bätttre :D
Är du sugen på en d24 så köp dej en .Men finns 2 alternativ med d24 .Nån skaffar en säger aldrig mer sen andra vill ej nåt annat .
finns få på detta forum d24 :D
Med vänlig hälsning kenta

Takker for et godt svar :) Jeg har ingen erfaring med dieselmotor på Volvo, men er egentlig ganske nysgjerrig for dem, for at de andre bruksbilene jeg hadde og har (ikke Volvo) var det ofte noe med. Toyota Land Cruiser hadde en tendens å "fryse" på gasspjelden når det var over - 20C, og på Ford Ranger med turbodiesel har turbo en tendens til ikke å slå på før du kjørte ca 10 km når det er over -15C. Men men det er jo småtterier; det er flere folk som sier at turbo-tuning hører egentlig til en dieselmotor-tuning bedre enn til bensinmotor (folkens, ber om å ikke kaste råtne tomater i meg - noe av dette kan leses i Dieselboken til Per Gretland; argumenteres med kompresjonsegenskaper til diesel).
Jeg har full forståelse for at bilen du vil ha finnes ikke, det skjer kanskje oftere enn vi tror - det er derfor bruker vi så mye tid på å styre med dem, se bare på alle de prosjektrådene her på forumet. Men jeg følger med på den her - dieselmotor er jo interessant, og som du sier, det er ikke så mange som gjør noe med dem. Håper du fortsetter tråden.
Å kjøre lange turer det er absolutt det beste som finnes :) Kjørte i dag 157 km etter jobben bare for å nyte kjøring, med B230FD motoren, jeg.

P.S. Du store Gud - hva slag felg og dekkdimensjoner har du på den nye bilen din?...

kenta68
17/05/17, 08:36
Takker for et godt svar :) Jeg har ingen erfaring med dieselmotor på Volvo, men er egentlig ganske nysgjerrig for dem, for at de andre bruksbilene jeg hadde og har (ikke Volvo) var det ofte noe med. Toyota Land Cruiser hadde en tendens å "fryse" på gasspjelden når det var over - 20C, og på Ford Ranger med turbodiesel har turbo en tendens til ikke å slå på før du kjørte ca 10 km når det er over -15C. Men men det er jo småtterier; det er flere folk som sier at turbo-tuning hører egentlig til en dieselmotor-tuning bedre enn til bensinmotor (folkens, ber om å ikke kaste råtne tomater i meg - noe av dette kan leses i Dieselboken til Per Gretland; argumenteres med kompresjonsegenskaper til diesel).
Jeg har full forståelse for at bilen du vil ha finnes ikke, det skjer kanskje oftere enn vi tror - det er derfor bruker vi så mye tid på å styre med dem, se bare på alle de prosjektrådene her på forumet. Men jeg følger med på den her - dieselmotor er jo interessant, og som du sier, det er ikke så mange som gjør noe med dem. Håper du fortsetter tråden.
Å kjøre lange turer det er absolutt det beste som finnes :) Kjørte i dag 157 km etter jobben bare for å nyte kjøring, med B230FD motoren, jeg.

P.S. Du store Gud - hva slag felg og dekkdimensjoner har du på den nye bilen din?...
Hej du .Jag har ingen erfarenhet av varken toyota eller ford .
Men enda som jag kan säga är ju att man behöver motor värmare om det blir kallt för motor skull.
Det är inte så bra starta diesel 20 -,
Du får till skriva joonor också .Han har också d24 .
ska du ha en bruks bil då ska du ha d24&#128514
Jag har haft många d 24 .Har även köpt nån i tyskland .
Men som det ser ut får jag göra mej ett ¨projekt göra i ordning en kaross o motor .
Ja det är kul att åka lite bil .
På bild det är första ägare det är 215/35 på däcken .
jag har vinter däck på den nu .får väl prova få på fälgar på den .
Jag hoppas du slår till på d24 &#128514

kenta68
18/05/17, 15:00
Var inne kolla på finn .Vad dyra d24 är i Norge .

kimove
18/05/17, 19:03
Var inne kolla på finn .Vad dyra d24 är i Norge .

Det er på grunn av at kidsa synes det er så rått med svartrøyk :eek:

kenta68
18/05/17, 21:05
Det er på grunn av at kidsa synes det er så rått med svartrøyk :eek:

Det kan ligga nåt i det. Samma i sverige .Men i Sverige är dem mesta ihjäl körda.'
Plus många har blivit a traktor

Julie G
18/05/17, 22:31
Hei,
Du oppfatter riktig, de D24 er dyre her, og ganske ofte er skrudd i hjel, misbrukt, feiltunet osv. Hadde kjørt bak en slik bil selv (945), som røykte svart og det luktet virkelig med ubrent diesel; syntes meget synd på den bilen. Men, det er ikke alle som er så sentimentale. EPA ja... denne klassen finnes ikke i Norge (tar jeg feil, så får folk rette på meg).
Til bilen din da - er det noe prosjektplan for denne?...
Dette nedenfor var hjelpemidlene til min agenda for i dag:
6327
Det var motorromoppvask på den ene bilen, og reparasjon av mindre lakkskader på den andre.
En liten morsom opplevelse fra i dag: På Biltema i Hamar fikk jeg tilfeldigvis høre at en dame kjøpte en Ford Anglia fra 1961 og har planer om å renovere denne. Jeg tenkte da at muligens her kan jeg få en kamerat for kjøreturer, prate bil osv.? Jeg visste hvem damen er og hvor hun bor; da tok jeg ut min nyvasket bil (ikke noe vrakkasse, jeg tar vare på bilen min), pene klær på meg og avla besøk. Jeg ble avvist uten videre :( Hun klarte ikke å huske å ha sett Volvo 940 GL i Harry Potter Movie. Sånn kan det gå :(
Men du Kenta, jeg håper at du sier i fra hvis det ikke er OK å prate om andre ting enn bilen din i din tråd; det er jo din tråd tross alt!

kenta68
18/05/17, 23:21
Hei,
Du oppfatter riktig, de D24 er dyre her, og ganske ofte er skrudd i hjel, misbrukt, feiltunet osv. Hadde kjørt bak en slik bil selv (945), som røykte svart og det luktet virkelig med ubrent diesel; syntes meget synd på den bilen. Men, det er ikke alle som er så sentimentale. EPA ja... denne klassen finnes ikke i Norge (tar jeg feil, så får folk rette på meg).
Til bilen din da - er det noe prosjektplan for denne?...
Dette nedenfor var hjelpemidlene til min agenda for i dag:
6327
Det var motorromoppvask på den ene bilen, og reparasjon av mindre lakkskader på den andre.
En liten morsom opplevelse fra i dag: På Biltema i Hamar fikk jeg tilfeldigvis høre at en dame kjøpte en Ford Anglia fra 1961 og har planer om å renovere denne. Jeg tenkte da at muligens her kan jeg få en kamerat for kjøreturer, prate bil osv.? Jeg visste hvem damen er og hvor hun bor; da tok jeg ut min nyvasket bil (ikke noe vrakkasse, jeg tar vare på bilen min), pene klær på meg og avla besøk. Jeg ble avvist uten videre :( Hun klarte ikke å huske å ha sett Volvo 940 GL i Harry Potter Movie. Sånn kan det gå :(
Men du Kenta, jeg håper at du sier i fra hvis det ikke er OK å prate om andre ting enn bilen din i din tråd; det er jo din tråd tross alt!
Hej .Jag har kollat lite priser på d24 i Norge.
det är att nån som har haft d24 på forum dosk från Stavanger har varit hälsa på mej sen har vi bernt på forum .Han också typ från stavanger .sen har vi joonor från skarnes. Han hjälpet jag att skruva lite på hans d24.emil winjum har varit till mej hämta lite delar till d24. Det synd inte folk är rädda om bilar. Ska du bruka allt du har i påsarna på bilen .Det är bra att ha välja på . Epa finns nog bara i Sverige tror jag
Den är populär de får ju köras i Sverige från 15 år .Det blir ju mer som är intresserad av bilar .Men polis jagar dem .
Jag hjälpt en pojk i samhälle här .Först åkte han dit .Så han fick om reg . Det satt en d24 .den var reg med bensin .Men när den var reg tog polisen han en timme efteråt .
Den dam med ford lät lite roligt .Synd när du såg framemot det möte prata ford angelia.
Du det är alltid kul prata med folk om bilar.Så det är helt okej du .Jag är alltid prat sjuk ;) .Bor du i hamar eller elverum . Jag var i elverum en kväll polis tog mej .Hade varit ute på en bil tur kolla shoppingcenter långflon . Körd Norge hem .blev en liten tur ;).
Har en här som bor i samma ställe som är från hamar :)
Har sett nån från Norge på garaget .Nån som hade sån landcruiser du nämde .Men det var nog inte du .Kallas sej linda 89 ?.
Du får allt skaffa dej en d24 tycker jag
Med vänlig hälsning kenta

kenta68
19/05/17, 21:56
Hej angående d24 kom det ut en på blocket Sverige idag 284 mil pris 75000 kr mycket pengar för en volvo
Med vänlig hälsning kenta

Julie G
19/05/17, 23:08
Hej .Jag har kollat lite priser på d24 i Norge.
det är att nån som har haft d24 på forum dosk från Stavanger har varit hälsa på mej sen har vi bernt på forum .Han också typ från stavanger .sen har vi joonor från skarnes. Han hjälpet jag att skruva lite på hans d24.emil winjum har varit till mej hämta lite delar till d24. Det synd inte folk är rädda om bilar. Ska du bruka allt du har i påsarna på bilen .Det är bra att ha välja på . Epa finns nog bara i Sverige tror jag
Den är populär de får ju köras i Sverige från 15 år .Det blir ju mer som är intresserad av bilar .Men polis jagar dem .
Jag hjälpt en pojk i samhälle här .Först åkte han dit .Så han fick om reg . Det satt en d24 .den var reg med bensin .Men när den var reg tog polisen han en timme efteråt .
Den dam med ford lät lite roligt .Synd när du såg framemot det möte prata ford angelia.
Du det är alltid kul prata med folk om bilar.Så det är helt okej du .Jag är alltid prat sjuk ;) .Bor du i hamar eller elverum . Jag var i elverum en kväll polis tog mej .Hade varit ute på en bil tur kolla shoppingcenter långflon . Körd Norge hem .blev en liten tur ;).
Har en här som bor i samma ställe som är från hamar :)
Har sett nån från Norge på garaget .Nån som hade sån landcruiser du nämde .Men det var nog inte du .Kallas sej linda 89 ?.
Du får allt skaffa dej en d24 tycker jag
Med vänlig hälsning kenta[/QUOTE]

Hei. Jeg er dessverre ikke kjent med medlemmene du nevner, men jeg ser de skriver ofte her på forumet, og innleggene er ganske interessante. Får eller senere får jeg hilse på dem, tenker jeg, det er bare at møtene klubben avholder klarer ikke jeg å rekke etter arbeidsdagen. Det var et treff på Gjøvik om ikke så lenge, men så måtte jeg jobbe denne dagen - årsoppgjør, om du vet hva det er, det er en ting for seg :)
Jeg alltid synes det var noe morsomt med disse EPA'ene - her må du faktisk kjøre traktor (eller moped), hvis du er såpass ung. Apropos polisen - det er ikke godt å si hvorfor de prioriterer noen ting fremfor de andre. Hvorfor prioriterte de deg i Elverum - kjørte du litt for fort?:)
Jeg bor ikke i Hamar, men jobber der, og tar ofte en kjøretur rundt der etter jobben (kollegaene sagt om posten min ar her er det feil - den Biltema'en jeg nevnte ligger i Olrud, og ikke i Hamar). Jeg liker sånne kjøreturer du beskriver; men i dag kjørte jeg ikke en eneste kilometer, faktisk - i går begynte jeg med små lakkskader på 740'tien min i motorrommet. Og hvorfor ikke å fikse noen større ting da, når en er først i gang? :) Nå ligger nesten hele fronten og halve motorrommet inne i "bilrommet" mitt, og motorrommet er behandlet for overflaterust, og skal lakkeres i morgen. Da er også dagen i morgen er bortbestilt :) Jeg har brukt en syremiddel i dag, og det står på den at den ikke skal brukes uten hansker. Ja-ja, jeg leste det på mange flasker før, jeg... men denne anbefalingen FAKSTISK stemte - jeg tror ikke jeg får rust på denne hånden i neste 5 år :)
6329
Dette med Anglia - jeg er egentlig ikke noe Ford eller Toyota entusiast (for min del er det Volvo som gjelder), men jeg syntes det er interessant at damen tenkte å renovere en såpass eldre bil, og denne har jo en rally - historikk. Men når alt kommer til alt, vil en ikke ha med en Volvo-entusiast å gjøre, så får en rett til det. Var det ikke en Volvo 940 GL (eller noen andre Volvoer) med i noen av Harry Potter filmer, så var den ikke det (folk får rette på meg hvis dette ikke stemmer, har ikke sett alle filmer i denne serien). Noen entusiaster er strenge.
Land Cruiser hadde en dieselmotor; bilen var ment for vinterkjøring, den er solgt i 2016. Nå bruker jeg Ranger med dieselmotor om vinteren. Har ikke noe vont å si om disse foruten noen småtterier; greie bruksbiler for min del. Så nei vel, jeg ville ikke postert disse på Garaget, og atter nei, jeg har ikke penger til slike briller som de der:)

Men hva med bilen din da - er det noe spesielt du tenker å gjøre med denne?

kenta68
20/05/17, 18:31
Svar till julie Hej ,Dem skriver en del på forum . Då får kolla lite på emil w bil. Det är väl så att det är inte lätt att åka på träffar. Jag var på eda träffen förr men inte nu . Jag tror jag vet det du mena du måste göra den dag då träffen va . ja det är så i Norge vanlig traktor eller moped .
Nej polisen hade bara rutin kontroll .Jag hade ju inget vagns kort .Jag visa bes papper lika som eu kontroll . Dom tänkte väl dum svensk åk :o. Dem är alltid trevliga i Norge polis . Fort går det inte åker ju d24 .
Det med rost är noga .Sen är det bra få nåt på så det blir tät typ epoxy . Men rost är tragiskt hålla på med .Men men har man tur får man bort det Du verkar ha brukt starka saker .Ser dina fingrar .eller har du ömtåligt skinn (skämta Nu) .Man ska bruka det som föreskrivet på det man brukar.
Synd med den tant du inte fick kolla på ford angelia.
Jag har prova många bilar men kommer alltid tillbaka till volvo .
Får väl se på vad det blir med Den säljer den kanske ringde på den 945 tdic 284 mil men dyr 75000kr

Julie G
20/05/17, 21:18
Svar til Kenta Hei,
Det går mye bedre med hendene mine i dag, takk :) Er ikke vant til å følge instruksene til punkt og prikke når det gjelder i hvert fall bruk av hansker :)
Hvilken type epoxy er du fornøyd med - kan du anbefale noe?
Jeg klarer ikke å finne annonsen du nevner på Blocket - har du lenken? Det blir selvfølgelig ikke aktuelt å kjøpe den og importere hit (kr. 75 000 + 25 % MVA ++ mye mer tull), men jeg er bare meget nysgjerrig på bilannonser.
P.S. Hurra - det blir en biltur på meg i morgen; slår meg til Volvo Classic på deres søndagstur:)

kenta68
20/05/17, 21:24
https://www.blocket.se/halland/VOLVO_945_DIESEL_endast_284_MIL_73355210.htm?aw=1

kenta68
20/05/17, 21:30
Svar til Kenta Hei,
Det går mye bedre med hendene mine i dag, takk :) Er ikke vant til å følge instruksene til punkt og prikke når det gjelder i hvert fall bruk av hansker :)
Hvilken type epoxy er du fornøyd med - kan du anbefale noe?
Jeg klarer ikke å finne annonsen du nevner på Blocket - har du lenken? Det blir selvfølgelig ikke aktuelt å kjøpe den og importere hit (kr. 75 000 + 25 % MVA ++ mye mer tull), men jeg er bare meget nysgjerrig på bilannonser.
P.S. Hurra - det blir en biltur på meg i morgen; slår meg til Volvo Classic på deres søndagstur:)
Hej julie .Det låt bra att du är bättre i handen .Du Får bruka handskar .
Jag har prova flera de ber är ett färg märke i Sverige.
Den har jag målat med biltemas också.fin att lägga. skicka dej länken ovan till den volvo .
Jaså du ska ut på bil tur du då .Jag ska prova skruva lite i morgon jag :)
fixa srs på 945 diesel det var det fel på den när jag köpte sen

Julie G
21/05/17, 19:36
Hei Kenta. Det har ikke blitt noen tur på meg i dag likevel - når jeg våknet, var været fint, og da var det bare å bruke denne sjansen for å gå videre med 740'tien min.
Slik den var tidlig om morgen etter behandling med syre på fredag:
6330
Og slik er den i ettermiddag :)
6331

Har du fått se på srs'en, eller noe annet for den saks skyld?...

Julie G
21/05/17, 19:49
https://www.blocket.se/halland/VOLVO_945_DIESEL_endast_284_MIL_73355210.htm?aw=1

Har skikket på annonsen... inntrykket er noe blandet. Hvis bilen er gått kun 2 840 km, hvorfor måtte den omlakkeres? Virker litt merkelig, for at omlakkering henger ofte sammen med kollisjonsskadde, eller rustskade, eller høy antall kilometer på veien - men selvsagt, ikke alltid :) Eller teller jeg milene feil - 284 * 10 = 2 840 km. Nei, dette nummeret ville jeg ringt bare for nysgjerrighetens skyld :)
Er ikke det dessverre ofte slik at lav km stand kan ikke eieren dokumentere, men mye penger skal de ha?

kenta68
21/05/17, 19:54
Hej julie .Det ser bra ut det du har gjort med bilen .Har du målat med vit färg också .Det ser kanon ut .
Jaså det blev ingen tur för dej .Det har varit fint väder.Jag skulle ha skruvat lite på den gröna 945 tdic.
Men fick byta ett broms rör på en v70.Som hade brustit .sen städa jag ur ett garage .Sen städa jag ur ett annat garage .Knske man finner nåt när man ska ha det :).
Det finns alltid nåt hitta på .Har gått tänkt lite på den 284 mil bil men men 75000kr .
Kom du in på annons när jag skicka länk .

kenta68
21/05/17, 20:00
Har skikket på annonsen... inntrykket er noe blandet. Hvis bilen er gått kun 2 840 km, hvorfor måtte den omlakkeres? Virker litt merkelig, for at omlakkering henger ofte sammen med kollisjonsskadde, eller rustskade, eller høy antall kilometer på veien - men selvsagt, ikke alltid :) Eller teller jeg milene feil - 284 * 10 = 2 840 km. Nei, dette nummeret ville jeg ringt bare for nysgjerrighetens skyld :)
Er ikke det dessverre ofte slik at lav km stand kan ikke eieren dokumentere, men mye penger skal de ha?

Du såg den .Ja det är lite mil på¨.Den var krockad .Han som köpt den gjorde i ordning den sen blev den stående.
Var tänkt hans pappa skulle ha den men han var nu 94 år ,Sen är det väl alltid skumt köpa en krock skadad bil .
vore kul åka titta på den .men det är typ 40 mil från mej Åmotfors -varberg.
Jag prata med han på fredag då skule det komma en igår .skulle ringa honom idag .Men är lite kluven .Varför köpte han inte den som var titta på den .
Har ej kolla nu om annons är borta .

kenta68
21/05/17, 20:08
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/746.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/large_371586-3514136_zpsctrc9usl.jpg.html)
Denna köpte jag krockad gjorde i ordning hela bilen en 945 tdic årsmodell 1995 hade gått 22500 mil

kenta68
21/05/17, 20:11
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/747.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/007_zpshs2qgd43.jpg.html)
Denna köpte jag från tyskland .blev ej nöjd för mycket små fel

Julie G
22/05/17, 07:54
Hej julie .Det ser bra ut det du har gjort med bilen .Har du målat med vit färg också .Det ser kanon ut .
Jaså det blev ingen tur för dej .Det har varit fint väder.Jag skulle ha skruvat lite på den gröna 945 tdic.
Men fick byta ett broms rör på en v70.Som hade brustit .sen städa jag ur ett garage .Sen städa jag ur ett annat garage .Knske man finner nåt när man ska ha det :).
Det finns alltid nåt hitta på .Har gått tänkt lite på den 284 mil bil men men 75000kr .
Kom du in på annons när jag skicka länk .

Hei Kenta,
Ja, jeg brukte samme farge i motorrommet som er på resten av bilen. Får se om jeg rekker å legge klarlakken etter jobben i dag.
75 000 kr for bilen som er gått så lite er muligens ikke så verst, men at den var skadet før er verre. Hvor godt reparasjonene er utført, hvem vet?... Det er en viss sjanse å få rust på skadestedene etter første dag med regnvær dersom den som gjort jobben slurvet... Og så stått bilen så lenge - kan hende at alt gummi i understellet må byttes ut.
Så klart alt dette er overkommelig hvis en vil. Muligens det er også lurt å vente på neste sjanse. Det er sannsynlig at det blir en neste sjanse - her i Norge så jeg to annonser for 940 i strøken stand med meget lav antall km for siste tre år. En kostet 95 000 NOK (gått lenge), og en 135 000 (gått 32 000 km). Jeg antar at det er faktisk flere sjanser i Sverige?

Julie G
22/05/17, 07:55
Denna köpte jag krockad gjorde i ordning hela bilen en 945 tdic årsmodell 1995 hade gått 22500 mil[/QUOTE]

Bilen er råkull, rett og slett!

kenta68
22/05/17, 08:08
Hei Kenta,
Ja, jeg brukte samme farge i motorrommet som er på resten av bilen. Får se om jeg rekker å legge klarlakken etter jobben i dag.
75 000 kr for bilen som er gått så lite er muligens ikke så verst, men at den var skadet før er verre. Hvor godt reparasjonene er utført, hvem vet?... Det er en viss sjanse å få rust på skadestedene etter første dag med regnvær dersom den som gjort jobben slurvet... Og så stått bilen så lenge - kan hende at alt gummi i understellet må byttes ut.
Så klart alt dette er overkommelig hvis en vil. Muligens det er også lurt å vente på neste sjanse. Det er sannsynlig at det blir en neste sjanse - her i Norge så jeg to annonser for 940 i strøken stand med meget lav antall km for siste tre år. En kostet 95 000 NOK (gått lenge), og en 135 000 (gått 32 000 km). Jeg antar at det er faktisk flere sjanser i Sverige?
Hej julie
Det ser bra ut .Målar du med burk eller spruta ?. det är bra med klarlack finns ju nu 2 komp på burk också.
Det är så med köpa krocka bilar som är upp lagade. Den blå jag gjorde i ordning var krockad båda sidor .Tror mer på att den hade haft dålig chafför .Som körde i här o där.
Bytt 3 dorrar plus skärmar .
Sen är det nog inte lätt sälja en bil för 75 000 kr ej reg i Sverige sen om det ska på lampor a allt det där intecooler kylare .
Då kostar det lite till .
Jaså du hat sett lite lågmilare i Norge Sverige händer det ibland

kenta68
22/05/17, 08:10
Denna köpte jag krockad gjorde i ordning hela bilen en 945 tdic årsmodell 1995 hade gått 22500 mil

Bilen er råkull, rett og slett![/QUOTE]
Synd var jag sålde den .Dem skötte den men körde av vägen blev skrot .

kenta68
22/05/17, 15:41
Hej julie .Nu har jag fixa srs lampa .Nu är den klar för bes .Hoppas det inte var nåt mer fel på den .
Har inget papper på den .Men svåraste var att radera fel kod i diagnos .Jag har inte gjort det förut bara på nya .Då brukar jag autocom data som jag införskaffa 2011 (dyrt)
Jag fick byta ut rulle i ratten .Dem har väl haft sport ratt i :o
Nu är det bes 13.20.
Håller på med en saab 9.3 diesel hemska bilar dyrt .Jag håller volvo med motor åt rätt håll som bästa bilen .
fick ett byte på volvo 945 tdic om jag ville d5 2004 v70 33000 mil .Då sa jag nej tack .

Julie G
23/05/17, 07:44
Hei Kenta,
Når du spør om lakkering - i motorrommet sprutet jeg. Jeg er enig at 2K er bedre, men så er det litt synd å kjøpe en hel boks og så bruke kun en tredjepart av den. Når 2K boksen er først åpnet, står den vel ikke mange dager før den er tørr?

Leste ditt innlegg om Det hjelper å ha et godt diagnosemiddel i all fall. Siste gang begynte lambdasondelampe å skinne på bilen min etter vinterlagring. Jeg hadde en mistanke om at det egentlig ikke er lambdasond som er problemet, men byttet den ut likevel for å ha en ny. Lampa fortsatt å skinne (en fort får en mangel på periodisk kjørekontroll på det). Da gikk jeg gjennom alle ledninger med kontakter i motorrommet og vedlikehold dem, og det hjalp. Men tenker at det er bra at det ikke var noe verre enn det, for at jeg har altfor lite erfaring til å kunne feilsøke kun med øyene og ørene.

Lykke til med beskjeftigelsen :)

kenta68
23/05/17, 08:12
Hej julie .Då har du starka lack . För det i flaskor är bara lite färg lösnings medel .Men bas lack är ju inget annat det helller då .finns klarlack på 2komp .Men flaska med färg har jag inte sett .
Sen vanlig färg flaska håller ju i flera år.
Sen angående att labalampa tänder sej 940 o 740 .
Många gånger är det insug packning eller luft masse mätare.Men du fann felet Deet är väldigt bra det med diagnos.. Jag har brukat det många gånger .Men med abs o det till motor brukar gå nolla med att lyfta batteri pol . Men ej det till srs .Då fick jag nolla eller ta bort kod på diagnos.Men jag har hört man kan söka det med dator också .Men har inte den sladd.
Jag hoppas det går bra bes idag ,Sen blir det nog sälja den .
För dem har knackat in skärm kanter bak . å jag vil ha bilen original .Sen är jag ej så nöjd med rost .För det kommer ju där för eller senare .
Jag har en kaross stående 94 945 sen vet jag om en helt ny d24 som var inköp 1988 är en d24 td .
Det finns tänka på

kenta68
23/05/17, 20:58
Hej julie .
Bilen är nu bes
Allt gick kanon :)

Julie G
24/05/17, 07:17
Hei kenta,
Det er godt at bilen gikk gjennom kontrollen:) Da kan bilen vel kjøres hele neste år, hvis du ikke selger den :)
Jeg klarte nok ikke å beskrive på en od måte hva som er gjort med bilen for de siste tre dagene - etter å ha slipt rosten vekk, brukte jeg syre, som var i flasken. Hva slags syre dette var, vet jeg faktisk ikke - jeg fikk den fra det lokale verkstedet, som driver med vedlikehold av traktorer og snøploger, mot at jeg hjelper dem med regnskapsavleggelse på slutten av året. De bare skjenket meg ca. 1 liter fra 50 L tønne, og sa at jeg er velkommen tilbake hvis jeg trenger mer :) Hvor godt syret er, time will show... Etterpå brukte jeg sprayboksene både for grunning, lakk og klarlakk. Det er disse mener jeg tørker om ca. 3 dager etter å ha blitt brukt først, hvis det er 2K...
Så nå - det blir en lang helg på meg, og jeg får se om jeg klarer å montere alle ting tilbake på fronten :)
Det er med lambdasonden på 940'tien min jeg kranglet med. Skal sjekke innsugpakning og luftmåleren, takk for råd :)

Hva mener du er gjort med skjermkantene på bilen din - har du et bilde?...

kenta68
24/05/17, 07:39
Hej julie .det gick bra .Men den ska in på bes i oktober -feb.
satte ut annons på den igår får väl inget napp satte högt pris .
Får väl fixa till den .Det är lite dåligt lack jobb gjorda på den .Jag är inget proffs på det .Målar lite nu för tid mer för nåt år sen .
Det är bra det du gjort .Men du måla klarlack dagen efter hoppas inte färg under torka .För då får klarlack dåligt fäste.
Vet att bas kan stå öppen i 2 dagar för att få grepp.
Du jobbar med bokföring som vi säger i Sverige. det är ju bra du får lite dricks av dem :)
Det med lack på burk är ok ibland .det finns firmor som blandar bil lack på burk .men brukar vara bara färg o lösnings medel .blir väldigt tunt.
.
Då har du lite göra .
Har du kolla diagnos .Fel koder du stoppar sladd i stift 2 kan vara 6 också .sätt på tändning nyckel .
Tryck ner knapp blinkar det 1-1-1 är det inget fel
Kolla insug kan du göra med startgas .då får du reda på dålig packning :).
Idag ska jag skruva fin bil 744 årsmodell 1989 en ägare 20000 mil fin bil .

Julie G
24/05/17, 22:19
Hei kenta,
Jeg håper klarlakken festet seg godt, for at jeg holdt motorrommet dekket med fabrikk, som jeg håper klarte å beholde det kjøligt etter natten, så det forble kjølig og tørr før jeg skulle bruke klarlakk. Om jeg klarte det, tiden vil vise igjen... :) Skulle vært gjort i et egnet lokale, men den muligheten hadde ikke jeg.
Dette med dricks tror jeg er en spøk - jeg har ansvaret for hele regnskapet der jeg jobber (det får jeg lønn for), pluss jeg er regnskapsfører for noen foreninger og stiftelser, det alt er basert på frivillighet (det får jeg ingen betaling for = dugnad). Flasken med syre for behandling av rust var ingen dricks, men et takk fra et sted der jeg hjalp en gang med regnskapet. For evt. dricks må jeg betale selv:)

Det stemmer nok at jeg har noe å gjøre - delene fra fronten ligger nå slik:
6333
+deler på gulvet som ikke fått plass i bilde, og deler som ligger på gulvet i baderom. Når jeg observerer alt dette, er jeg nesten enig men en bilentusiast som har sagt at Opel Record er en greietse bil å ha, for at denne ikke hadde noe utstyr utover det som er absolut nødvendig for å kjøre. Men men, jeg fortsetter med min bil da :)

P.S. Jeg kommer tilbake til diagnosen; jeg skal prøve det du anbefaler.

In The White
25/05/17, 08:51
Hej julie .
Bilen är nu bes
Allt gick kanon :)
Grattis till lyckad besiktning då!:D

kenta68
25/05/17, 09:39
Hej julie .Det går nog kanon med det du målade .Det blir nog grepp .Annars brukar man måla våt i våt Å du hade du en 2 komp då blir den torr .Även om man målar över.
Har man problem å få tork .då kan jag bruka varmluft pistol.
Det med dricks var lite på skoj .Det är alltid kul om folk värdesätter en som person :).
Du är snäll som hjälper förening o klubbar du .
Det är lite delar du ska tillbaka med .Men du kommer bli nöjd när du är klar.
Ni i Norge är mer rädd om bilar än dem i Sverige .Inte alla i Sverige då .Men det ska ihjäl köras å då tänker jag på d24.
Sen kom vi till den opel ja .Den är simpel att skruva på .
Det är inte mycket finnes .Jag gillar volvo 142 jag .Det är o en enkel bil .
Med vänlig hälsning kenta

Julie G
25/05/17, 18:47
Hei kenta,
Du jobber i dag også. Jeg har det fri i dag, og har brukt mesteparten av dagen for motorrommet i 740, og opprydding i huset. Nå mener jeg at jeg er ferdig med den høyre siden av motorrommet; og lakkerte den delen av karosseriet som støtter radiator + en matte jeg ligget på + brillene mine :) Det er vanskelig å lakkere under bilen :) Så er det den venstre siden igjen, ++ andre ting...
Men det er sånn som du sier, en dag blir jeg fornøyd. Jeg har vært borti dette før, med 940'tien min. Det gikk mye frem og tilbake, og sakte og vanskelig gikk det; men så en vakker dag plutselig stod bilen min der og skinte, og jeg satt i lenestolen med kald drikk og nøt bilens vakre linjer når solen gikk ned :)
Det er litt morsomt å lese at du mener at vi i Norge er mer påpasselig med bilene enn dere i Sverige, for at hver gang jeg var på tur i Sverige, beundret jeg de fine og vedlikeholdte Volvo'er jeg så på gatene. Det var rett og slett nydelig å se en god voksen herre kjørende en strøken og original 740 fra 1985, som antakelig er i daglig bruk siden han kjøpte den. Det skjer i Norge, men jeg tror jeg har observert mer av det i Sverige. Sist når jeg var i Arvika og handlet delene, kom en meget voksen herre til en selger ved siden av meg, hørte litt på hva jeg bestiller til bilen min, og lurte på om han kan bestille delene for bilen hans. "Hvilen modell har du?" - spurte selgeren. Og da kastet herre'n en blikk på meg som lignet ganske meget på den som Cæsar kastet over Gallia, og svarte:
- 97 modell, med turbo.
Slike opplevelser liker jeg godt :)
Vet ikke riktig enda hva er planen for i morgen...

kenta68
25/05/17, 19:23
Hej julie.
När man väl är klar då ,Är man nöjd .Men sen blir det mer för man vet att då ska resten var klar .Eller samma skick . Du verkar ha lite roligt .Du menar balk under kylare .Ja det kan vara lit svårt komma åt.
Jag har gjort en del idag ja . Har du nåt starkt i den drink eller bara läsk .Når du satt i stolen inpesktera ditt jobb:o .
Jaså åker du ända till Arvika du handlar delar .Det är väl en del äldre också som sköter bilar .Finns några fina här jag bor .
en som har en 98 945 6000 mil den har jag serva .Sen har jag en som är extrem .Han bara öser pengar på bilen .Jag tror säkert han köpt delar för snart 100 tusen Plus att han byter delar som inte behövs
Jaså du träffa på en farbror du på volvo .
Jaså du vet inte planen i morgon .Jag vet inte heller vad jag ska börja med . Är sugen på fälgar jag konkava fem ekrade
Blev lite paff igår kväll fick nåt runt 24 :) Det var trevligt .Nu skriver jag inget mer .Hoppas du förstår

Julie G
25/05/17, 21:41
Hei kenta,
Nei-nei, du prøver vel ikke å si at drinken påvirket vurderingsevner?:) Hadde det vært så enkel som så, da er det bare å kjøpe en skittent og rusten vrak av en bil, og så hvis du ikke ser at den skinner i solen og er kul, da betyr det at du må bytte din leskedrikk med noe annet :)
Har du sett denne
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94387416
Hva synes du om den?

kenta68
25/05/17, 22:34
Hej julie .
Jaså var det en kall dricka .Det är nog bäst det .För annars kan man se det på annat vis. Det är bra man nöjd med bil det arbete man gör:o.
Jag har sett den bil .Tror det är bernt bil gamla alltså. Han hade den en sväng sen sålde han .Tror det är hans bil .
Han bytte motor i den vet jag satte även skinn i den

kenta68
25/05/17, 22:38
Hej julie igen
Kolla lite på bilder .
Det är nog ingen bil jag skulle köpa.men det finns köpare till det mesta:o
Mycket jobb på den för en kräsen .Det är hans gamla

kenta68
25/05/17, 23:24
Hej julie .
Jaså var det en kall dricka .Det är nog bäst det .För annars kan man se det på annat vis. Det är bra man nöjd med bil det arbete man gör:o.
Jag har sett den bil .Tror det är bernt bil gamla alltså. Han hade den en sväng sen sålde han .Tror det är hans bil .
Han bytte motor i den vet jag satte även skinn i denhttps://www.autoscout24.com/offers/volvo-940-2-4tdic-gle-youtube-diesel-grey-3dbfca11-b629-4331-93a6-0a328845f298?cldtidx=7
Kolla denna du

Julie G
26/05/17, 10:21
Hei kenta,
Ja vel, så det er gamle bilen til bernt. Den ligger der en stund, så det er sannsynligvis riktig som du sier, at det er mye arbeid med denne.
Jeg skikket på lenken; det er en fin bil - lav km, en eier or er gått kun i Nederland, prisen er heller ikke så urimelig... Hvordan er det med import til Sverige - må man betale MVA (VAT), eller andre utgifter?
Sitter og småtenker på å ta en sving til Gatebil på Vålerbanen i dag :)...

kenta68
26/05/17, 16:31
Hei kenta,
Ja vel, så det er gamle bilen til bernt. Den ligger der en stund, så det er sannsynligvis riktig som du sier, at det er mye arbeid med denne.
Jeg skikket på lenken; det er en fin bil - lav km, en eier or er gått kun i Nederland, prisen er heller ikke så urimelig... Hvordan er det med import til Sverige - må man betale MVA (VAT), eller andre utgifter?
Sitter og småtenker på å ta en sving til Gatebil på Vålerbanen i dag :)...
Hej julie
Det ligger nog lite i det att det finns mycket att göra på bilen .För att få den i bra skick
Det är lättare till Sverige efetsom det är eu Sverige tyskland o belgien o Holland.
Det är bara att betala reg o ursprungs kontroll
Jaså sitter du tänker på att åka eller åkt dit.

Julie G
26/05/17, 19:16
Hei kenta,
Nei, jeg har ikke kjørt dit likevel. Brukte tid på å rydde opp i huset, vasket 940'tien min utvendig, og begynt med rustflekker på venstre siden av motorrommet på 740'tien min. Det er utrolig hvor fort tiden går. Tenker å prøve å ta en tur til Gatebil i morgen.
Du kenta, vet du hva er det for noe på bildet mitt? Den sitter på høyere side av motorrommet bak hovedlys, ved siden av tanken for spylervæske. Fant ikke noe i bøkene mine for denne... Når jeg tok den ut, visste det seg at den lokken nede på den var ikke tett, så det kom noe støv inni denne; inne ser den ut som en slags filter. Jeg børstet støvet vekk, men siden jeg ikke klarte å finne ut hva delen står for, lurer jeg på om den kan brukes igjen, eller er det bare å kjøpe en ny (hvis jeg finner den ny :))
6345

kenta68
26/05/17, 19:43
Hej julie .
Du har att göra . tror det kallas typ kolkanister eller nåt sånt typ i Sverige. Tror det hr nåt med ångor från insug .
det finns allt att göra med allt .Jaså har du städat hus också.'
Du kommer få en pärla när du är klar med allt du;).
du verkar inte vara sysslolös i alla fall:o

Julie G
26/05/17, 21:22
Hei kenta, takker for hjelpen! Da er det ikke så farlig med å kjøpe en ny straks, tenker jeg, da kan den jeg har virke for en stund til :)
Jeg er ikke så sikker om jeg klarer å få en perle ut av bilen min, det er fortsatt mye jobb. Det er tålmodighet som gjelder, det vet jeg fra før.

I dag har jeg fått vite om en merkelig ting - en Volvo klubb her i Hedmark jeg har småtenkt å slå meg til, avholder årsmøter slik at damene sitter i et eget rom, men ikke i det rommet formannen snakker. Etterpå blir de invitert til bli sammen med menn under middag. Jeg får se litt først, hvorfor det er slik.

Ellers har det vært rett og slett en fin dag - det er rent i huset, 940'tien skinner, og alt av flekker i 740's motorrommet er borte (vi får se for hvor lenge, men men:)) Jeg får se hva dagen i morgen bringer - blir det å sitte under et paraply og drikke cocktailer på Vålerbanen, eller å begynne å lakkere høyre side av motorrommet :)

kenta68
26/05/17, 22:47
Hai julie .
DET är nog inget du behöver köpa direkt du .
Angående den klubb lät konstigt med att sitta i olika rum du
Jaså ska du dit titta du :o

Julie G
27/05/17, 19:53
Hei kenta,
Jeg var på Vålerbanen og skikket på Gatebil. Det som overrasket meg mest at de fleste bilene var ikke noe "show-car". Det var mye lapper på lapper på en skittent og sprukken karosseri med spontant lakkering - rett og slett en vanlig racing-car. Det er av praktiske årsaker, så det er greit, det koster mye penger, og pengene brukes på andre deler av bilen og dekk. Jeg forventet litt at bilene med såpass mange hestekrefter skulle kunne gå, men det er ikke skjedd, det gikk ikke så fort på banen. Nei da, jeg har nok misforstått arrangementet. Hva synes du om Gatebil?
Det var flere fine Volvoer på parkeringsplassen med VCCN dekaler.
Ellers har jeg fått kjøpe noe fra Autoglym for interiør (plast og vinyl) på rabatt, skal prøve hvordan denne virker. Pleier å bruke Chemical Guys...

kenta68
28/05/17, 06:12
Hei kenta,
Jeg var på Vålerbanen og skikket på Gatebil. Det som overrasket meg mest at de fleste bilene var ikke noe "show-car". Det var mye lapper på lapper på en skittent og sprukken karosseri med spontant lakkering - rett og slett en vanlig racing-car. Det er av praktiske årsaker, så det er greit, det koster mye penger, og pengene brukes på andre deler av bilen og dekk. Jeg forventet litt at bilene med såpass mange hestekrefter skulle kunne gå, men det er ikke skjedd, det gikk ikke så fort på banen. Nei da, jeg har nok misforstått arrangementet. Hva synes du om Gatebil?
Det var flere fine Volvoer på parkeringsplassen med VCCN dekaler.
Ellers har jeg fått kjøpe noe fra Autoglym for interiør (plast og vinyl) på rabatt, skal prøve hvordan denne virker. Pleier å bruke Chemical Guys...
Hej julie
Jaså du tyckte dem inte var så fina .Det är väl lite dyrt kanske att ha fina bilar .Jaså du tyckte det inte gick nåt fort .Jag har aldrig varit intresserad av motor sport .Typ rally eller folkrace.
Tycker det är mest att skruva . tur ej att alla tycker lika .
Det är säkert mycket folk som tycker om det .
Det är nog stort intresse för att titta på .
Jaså du köpte dej polish du .Då fick du göra nåt på turen dit i alla fall.:D

kenta68
28/05/17, 17:26
Hej julie .Här får du lite kort på vad har hänt med motor
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/1117.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/SAM_3214_zps4sze4ktn.jpg.html)

kenta68
28/05/17, 17:28
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/1118.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/SAM_3204_zpsts8lqlxr.jpg.html)
Trä i dörrar .är nog nåt från volvo tror jag

kenta68
28/05/17, 17:29
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/1119.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/SAM_3206_zpszne0qj8g.jpg.html)
motor d24 tdic

Julie G
28/05/17, 18:37
Hej julie .Här får du lite kort på vad har hänt med motor

Hei kenta, jeg synes det er en kjedelig kostbar reparasjon du får; tror du det skjedde på grunn av at motoren har gått lenge på altfor høye rpm?... På bilde nummer tre er det også noen flekker på toppdeksel - skal det gjøres noe også der, eller er det bare søl?...
Det treet i dørene er nok fra Volvo - det er jo tross alt en Volvo dør den sitter i :) :)
Det er meget interessant med bildene fra en bil som ikke er så vanlig her!

Jeg liker rally meget godt selv; men må innrømme at jeg følger med VOC'en; det sies at det ikke går så fort der heller, men der er moro å se på så mangle fine Volvoer der. Gruppe H er også interessant; det er det mye avansert tuning med innsug.

kenta68
28/05/17, 19:49
hej du julie .det som blev med motor var att det blev servad .sen skedde det efter 50 mil körning .det är en motor som gått en del .Så servar dem den med 5-40 helsyntet .
det sitter en ny motor i bilen .Jag ska allt sätta ihop en motor .har ett block på borrning 0.30 överdimision.
Det stämmer att den läcker lite i skarv på insug .Det är ju så att det ska sitta en packning där den brukar bli borta .Plus diesel olja kryper .
Får ta göra i ordning det .Jaså du gillar rally du .
voc är jju också en klass

kenta68
29/05/17, 07:47
Hej julie .vad tycker du om denna fälghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/1133.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/hero_zpsusyeni6h.jpg.html)

Julie G
29/05/17, 09:59
Hei Kenta,
Det er fine felger :) Skal du bruke dem på bilen din?

kenta68
29/05/17, 11:44
Hej julie jag fann dessa på nätet men är fel bult mönster 5/100 :)

Julie G
30/05/17, 06:47
Hei kenta,
Det er kjedelig. Jeg husker ikke hva 5\100 kan passe til, jeg hadde en tabell for felgstørrelse før, men ikke lenger. Da er det bare fortsette å lete etter det du liker, og som vil passe :)
Jeg drev med sliping av rust på andre siden i motorrommet i går. Det er utrolig hvor mange vanskelige kroker fronten på 740'tien har; et par steder går det ikke an å nå med Dremel selv med den lengste børste jeg har. Jeg får se hvordan angriper jeg dette.
Har du noen gode råd hvordan en vedlikeholder ledninger - isolasjonen ser ut ganske tørr, og det ser ikke ut at de tar til seg noe olje?

kenta68
30/05/17, 08:01
Hej julie .Tror det är till opel 5//100 .Men ju måste ju spacers ändå.
Det är inte lätt komma åt alla ställe det är svårt du .
Det med ledningar är nog svårt det blir hårda av värme o torra

Julie G
31/05/17, 06:17
Hei kenta,
Jeg prøver med Ballistol først, tenker jeg, og så får jeg se. Slanger går selvfølgelig an å skifte, og det er ledninger og, i verste fall. Bare tenkte at det er litt drastisk å skifte ut ting som fungerer enda, men jeg får se, kanskje setter det på arbeidsliste til neste år :)
Og det høres ut som om du skal skifte motoren?

kenta68
31/05/17, 07:37
Hei kenta,
Jeg prøver med Ballistol først, tenker jeg, og så får jeg se. Slanger går selvfølgelig an å skifte, og det er ledninger og, i verste fall. Bare tenkte at det er litt drastisk å skifte ut ting som fungerer enda, men jeg får se, kanskje setter det på arbeidsliste til neste år :)
Og det høres ut som om du skal skifte motoren?.
Hej julie .det är väl kanske svårt att få dem mjuka igen .Men det finns ju medel till det mesta ju . Men är det lätt få tag i kabelmatta då .
Nu med motor var jag inte med riktigt du mena .Är den med vevstake du tänker på är det redan ny motor i

Julie G
01/06/17, 07:10
Hei kenta,
Nei, det er vel slik at det begynner mer og mer vanskelig å få tak i noe som helst til bilene mine, hvis en skal ha noe nytt, og ikke brukt. Også brukbare brukte deler begynner å være vanskelig med - jeg pleier å besøke en bilhøggeri i nærheten av meg, og det er ikke så ofte det dykker opp en 940 eller en 740 (gamle fronten) som det ikke er herjekjørt med. Siste høst kom det en forholdvis fin 940 96 eller 97 mod., og jeg var faktisk første mann på den bilen. Det ble flyttet mye fra den til garasjen min, med også de som kom etter meg fikk ganske mye. Den bilen faktisk fortsatt står der og ikke skrytet, for at folk fortsetter å plukke fra den... Tror at til slutt blir det kun et par bolter som vil gå under press :)
Men jeg regner med at å få tak i reservedeler for Volvo er ingen kjent problematikk i Sverige? :)

Her kommer en morsom off-topic historie fra bilhøggeriet selvfølgelig med :) En gang var jeg der på utskikk etter vinduslistene og noen plastpaneler til motorrommet, eller småtterier, med andre ord. Så fant jeg bilen (denne gangen var det kun en 940 STV der, og standen på denne var ikke bra i det hele tatt), og begynte å plukke fra den. Men så kom konkurrentene fra Trysil, bare observerte hva jeg driver med på, gikk og kom tilbake med en trøkkløft, og bare løftet bilen ca. 2 m opp! Jeg nevnte at det blir vanskelig for meg å nå motorrommet, og da svarte de at ja, det er riktig, "småplukkere" får vente til ordentlig folk er ferdig :)

Ja, det var denne jeg tenkte med vevstange jeg tenkte på. Bra at du hadde en ny :)

kenta68
01/06/17, 09:27
[QUOTE=Julie G;1051030]Hei kenta,
Nei, det er vel slik at det begynner mer og mer vanskelig å få tak i noe som helst til bilene mine, hvis en skal ha noe nytt, og ikke brukt. Også brukbare brukte deler begynner å være vanskelig med
Hej julie
Det börja bli mindre med bilar även i Sverige . Det blir svårare o svårare. Jaså du fann en fin bil på huggaren fick delar till din 940.
Men 740 är väl värre .
den historia var ju lite fräck . det finns mycket roliga folk du
Jag ska kolla blocket på den motor med skev stake måste ju byta vev också

SirKim
01/06/17, 15:17
Kenta, du må slette litt PM :)

kenta68
01/06/17, 20:27
Kenta, du må slette litt PM :)
Jag har sleta nu

Julie G
02/06/17, 20:21
Hei kenta,
Off-top fortsetter i full fart - er det vrakpant på biler i Sverige?

kenta68
02/06/17, 20:46
Hej julie .Jaså fortsätter det .
Nej ingen skrot premie i Sverige .
Dem vill ej ha bort de dåliga bilar

Julie G
02/06/17, 21:15
Så klart fortsetter det - vi kjører på :) W. Somerset Maugham (en ganske kontroversiell forfatter, men - men) mente at hele livet kan bli til en off-top :)
Hva skjer med bilene som ingen vil lenge ha - det er jo pent lite med bilskrot på svenske veier.

kenta68
03/06/17, 06:58
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/55.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/SAM_3215_zpsem0ti2mp.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/56.jpg (http://s1326.photobucket.com/user/kenta68/media/SAM_3217_zpsjgpgerdr.jpg.html)

kenta68
03/06/17, 20:28
Så klart fortsetter det - vi kjører på :) W. Somerset Maugham (en ganske kontroversiell forfatter, men - men) mente at hele livet kan bli til en off-top :)
Hva skjer med bilene som ingen vil lenge ha - det er jo pent lite med bilskrot på svenske veier.
x
Julie det har du rätt i du .
då brukar folk bara ställa ner dem . ja det är det du

Julie G
03/06/17, 21:08
Kenta,
Det er en fin vogn du har!
Det stereoanlegget - hva slags anlegg dette er?

kenta68
03/06/17, 21:26
julie
Det finns att göra på den .
Det är en 12 tum bas .Märke är lite teflon minne idag steg spl om jag inte minns fel .Ska kolla i morgon

In The White
04/06/17, 11:54
Snygg!:cool:

Gillar ditt slutrör!:o

Julie G
04/06/17, 20:23
Kenta,
Er det noe du ikke er fornøyd med denne bilen?

kenta68
05/06/17, 21:35
Kenta,
Er det noe du ikke er fornøyd med denne bilen?
Nej inte direkt kan jag säga det är en hel del jobb om man ska få en i det skick jag vill .
Det är väl bara inse man aldrig finner den bil man söker .
Så ä det bara julie
Köper snart en d24 rollar den matt svart :)

Julie G
06/06/17, 06:36
Hei Kenta,
Da får du presentere den ny som kommer når den kommer. Jeg følger med :)

kenta68
06/06/17, 14:33
Hei Kenta,
Da får du presentere den ny som kommer når den kommer. Jeg følger med :)
Hej julie det ska jag göra :D