PDA

Vis full versjon : v70 Bakluke vil ikke holde seg oppe



paal-andre
19/12/16, 20:45
Hei.
har en 01 v70 hvor bakluka ikke holder seg opp av seg selv. er det gassdempere bak noe plastdeler eller er det et annet system?
spørsmålet er vel hvordan kan jeg få fikset dette ?

bremselys i spoiler virker heller ikke men regner med det er noe kabelbrudd et sted :)

FroBe
19/12/16, 22:02
Gamle gassdemperne mister futten når det blir kaldt ute, at de er blitt for gamle merkes ikke så godt om sommeren når det er varmt.

Per Turbo
19/12/16, 22:02
Så nye vil gjøre susen [emoji847]


Sent from my iPhone using Tapatalk

mstrandbo
19/12/16, 22:35
Heh, merker det samme på min. Slappere i fisken når det er kaldt - men holder seg fint oppe fortsatt, bare merker at den har litt tyngre for seg å komme seg opp.

paal-andre
19/12/16, 22:47
så det er gassdempere :) hvor er det de gjemmer seg hen `?

paal-andre
19/12/16, 22:59
youtube hadde svaret :)
https://www.youtube.com/watch?v=xHBcuzI-4kY&list=PL9uU33GPL4P1O1CytUVXhHLOKulfzUIaJ

Per Turbo
20/12/16, 00:28
Ganske grei fiks [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
20/12/16, 15:29
Merk deg at du skal ha gassdempere og ikke gassfjærer som Vparts, Biltema etc. selger. Da får du kamikaze-luke som jeg hadde en liten stund. Den rakk å klappe til en jeg kjenner under haka, så da ble det orginalvare igjen.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

paal-andre
22/12/16, 23:33
okei- hvor anbefaler du å handle dem? tenkte jeg skulle på biltema i morgen for å kjøpe dempere og noen pærer

Svirre
23/12/16, 09:08
okei- hvor anbefaler du å handle dem? tenkte jeg skulle på biltema i morgen for å kjøpe dempere og noen pærer
Hvis du leste mitt fortige innlegg, så står det at Biltema har gassfjører ikke gassdempere. Om du ønsker å risikere å skrelle bakluka som en makrellboks over på taket, så kjøp på biltema...

Anskaff deg orginale dempere. De koster litt, men du vil takke meg for det. Jeg har prøvd, og som nevnt ble du byttet umiddelbart ut da en jeg kjenner fikk bakluka oppunder haka. Et under at det ikke ble personskade ut av det!

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

paal-andre
23/12/16, 12:59
Hvis du leste mitt fortige innlegg, så står det at Biltema har gassfjører ikke gassdempere. Om du ønsker å risikere å skrelle bakluka som en makrellboks over på taket, så kjøp på biltema...

Anskaff deg orginale dempere. De koster litt, men du vil takke meg for det. Jeg har prøvd, og som nevnt ble du byttet umiddelbart ut da en jeg kjenner fikk bakluka oppunder haka. Et under at det ikke ble personskade ut av det!

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

ja jeg leste det, men formulerte meg nok litt dårlig. var ment som takk for at du sa ifra fordi jeg hadde tenkt til å kjøpe på biltema og ønsket anbefaling på hvor jeg skulle kjøpe isteden :)
men supert, da blir det nok volvo orginaldeler :)

Jimbojama
23/12/16, 14:46
Jeg irriterer meg over luka mi som må hjelpes opp fra start, men den holder seg fint oppe når den først er et stykke oppe. Betyr det at den ikke skal være sånn? =p

Svirre
23/12/16, 15:25
Jeg irriterer meg over luka mi som må hjelpes opp fra start, men den holder seg fint oppe når den først er et stykke oppe. Betyr det at den ikke skal være sånn? =p
Kan tyde på at dine begynner å bli slitne. Jeg kjøpte brukte dempere fra Latvia, og de er nok hakket sprekere enn dine, men til gjengjeld slipper jeg å holde luka oppe på kalde dager :)

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk