Vis full versjon : Automatgiroljeskift / bytte filter v70 2008
Volvo V70 D5 2008 aut.
Har planer om å bytte olje på automatgirkassa og ser at det finnes et filter til denne. På tegningen i MECA deleliste er det bilde av filter og skrulokk.
Mitt spørsmål er da : Er dette filteret standard på alle nyere automater og hvor på bilen/girkassa, sitter dette filteret ?
Er ikke utbyttbart fliter på den girkassa nei. Så der har du nok feil info
Merkelig ? Det står oppført som del når jeg logger inn med reg.nr, så da bør det jo finnes. Ser at filteret også kommer opp på andre web sider for volvodeler. til v 70 2008. Skal sjekke med Volvoverksted.............
Filteret er per definisjon utbyttbart, men meg bekjent sitter det midt inni kassa, altså må kassa demonteres og åpnes.
Filteret er per definisjon utbyttbart, men meg bekjen sitter det midt inni kassa, altså må kassa demonteres og åpnes.
Hmm, det er jo veldig praktisk :-) Merkelig sted å plassere et filter, er du sikker på at det ikke kan byttes fra utsiden, det har jo et slikt plastlokk som ligner det på motoroljefilteret, hvis du ser på bildet på Meca sin web-butikk ?
Nei, er ikke sikker, men meg bekjent, som sagt, har ingen bytta filteret i kassa selv, men Tom K fikk det kanskje gjort på verksted? Regner med du har samme kassa som met (TF80-SC), har ikke lsgt merke til noe plastlokk.
Filteret sitter vel sammen med ventilhuset, slik som på stort sett alle automatkasser? Da er det jo bare å ta ned bunnpanna og bytte
Min ble totaloverhalt først, men det ble ikke bra så det ble satt inn ei byttekasse, så hvis det er noe filter så ble det sikkert byttet,
Børge Vikebø
21/12/16, 21:44
Finnes vel noen D2 med powershift, disse har filter.
Børge Vikebø
21/12/16, 21:49
Filteret du har funnet er til Ford sin Powershift, som også brukes i D2 utfra hva jeg har hørt. (6DCT450-MPS6)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.