PDA

Vis full versjon : Ole94: '07 V70N 2.4d



ole94
17/12/16, 14:28
Nå som jeg har blitt betalende medlem tenkte jeg det var greit å lage en egen tråd her. Er helt ny på forumet, så hvis jeg gjør noe feil må dere gjerne si ifra!

Kort om meg: Fra Hønefoss, 22 år, student. Jobber som fotograf i mitt eget enkeltmannsforetak Tangen Foto og i Bilfoto (Lik oss gjerne her (https://www.facebook.com/bilfoto.no/))

Bilen:
2007 modell, kjøpt av meg i august 2016. Kun en eier før meg, bra fulgt opp med servicer. Gått ca. 225' per dags dato:) Har ikke planer om å gjøre voldsomt mye, det aller viktigste er at den går og at feil blir utbedret fortløpende.

- "Limited Edition"
- 126 hk
- Manuell
- HU-650 stereo
- Lyst interiør

Gjort i mitt eie:
- Byttet virvelspjeld
- Byttet dieselvarmer
- Chip
- EU-godkjent mars 2017 (og mars 2019)
- Andre sommerfelger, 17" Cassiopeia
- GROM-adapter med Bluetooth
- Montert spoiler

Bilder:
5946
5948
5949
5950

mrstfu
17/12/16, 22:39
Vil anbefale deg å bruke en bildetjeneste som Photobucket eller lignende. Problemfritt å laste opp og dele, og med en fin mobilapp;)

ole94
18/12/16, 15:30
Vil anbefale deg å bruke en bildetjeneste som Photobucket eller lignende. Problemfritt å laste opp og dele, og med en fin mobilapp;)

Takk! :D Førstepost oppdatert med bilder.

ole94
18/12/16, 21:33
Bestilt USB3-kit + DAB-adapter fra GROM :)

Per Turbo
19/12/16, 08:27
Fint eksemplar! Grattis og velkommen :)

vangsfreaken
19/12/16, 11:34
Jobber som fotograf

det synes! deilig med en tråd med så fine bilder :)

mrstfu
19/12/16, 11:56
det synes! deilig med en tråd med så fine bilder :)

Ey! Mener du bildene mine suger?

ole94
19/12/16, 12:19
det synes! deilig med en tråd med så fine bilder :)

Takk! :D Kommer nok ikke til å legge lista veldig høyt her inne, men greit å starte med litt ordentlige bilder. Tar for tiden bilder hos Bilia Hønefoss og Gol, så alle bilene som ligger på Finn fra de to er tatt av meg.

Utenom det er jeg frilanser som jobber mest med nyhetsbilder av type bilulykker, branner og annet politi og brannvesen er med på.


Ey! Mener du bildene mine suger?

Har lest mye i tråden din både før og etter jeg ble medlem, og synes du har fine bilder! :D

mrstfu
19/12/16, 12:30
Har lest mye i tråden din både før og etter jeg ble medlem, og synes du har fine bilder! :D

Heh, var mer rettet mot vangsfreaken, aldri gitt meg et slikt kompliment;)

Det bør uansett være forskjell mellom oss, en som jobber med å ta bilder bør ta bedre bilder enn en som bare gjør det for hobby;)

vangsfreaken
19/12/16, 13:35
Ey! Mener du bildene mine suger?

ble du nevnt? :) nei da, bildene dine er fine de, men det er alt for mange tråder her på forumet med mørke, kornete bilder, lite detaljer, også videre... derfor er det verdt å legge merke til når noen legger litt ekstra flid i bildene sine ;) forventer selvfølgelig ikke at alle skal holde en sånn standard da både interesse og kunnskap rundt fotografi er veldig varierende rundt om, men det er nå likevel godt når det dukker opp noe sånt innimellom :p

ole94
19/12/16, 13:45
Den observante leser la merke til at en pære har gått i midtkonsollen, de fire knappene med setevarme++. Er det en kurrant greie å få byttet denne, og vet noen hvordan pære det er? Da kan jeg ta det sammen med installering av grom :)

mrstfu
19/12/16, 13:51
ble du nevnt? :) nei da, bildene dine er fine de, men det er alt for mange tråder her på forumet med mørke, kornete bilder, lite detaljer, også videre... derfor er det verdt å legge merke til når noen legger litt ekstra flid i bildene sine ;) forventer selvfølgelig ikke at alle skal holde en sånn standard da både interesse og kunnskap rundt fotografi er veldig varierende rundt om, men det er nå likevel godt når det dukker opp noe sånt innimellom :p

Da er vi tilbake på sakens kjerne, du har aldri sagt noe sånt om bildene mine, følgelig må jeg anta de er fæle og kornete. Snufs.

mrstfu
19/12/16, 13:52
Den observante leser la merke til at en pære har gått i midtkonsollen, de fire knappene med setevarme++. Er det en kurrant greie å få byttet denne, og vet noen hvordan pære det er? Da kan jeg ta det sammen med installering av grom :)

Akkurat den vet jeg ikke, ennå. Skal inn der snart ifm med pærebytte selv, kan prøve å huske på å ta litt bilder;)

Svirre
19/12/16, 14:24
Du som kjører denne, ja [emoji1] Lagt merke til den et par ganger.

Pæren i CCM er null stress å bytte. Trenger ikke koble fra noe for å bytte denne, men kan være lurt å ta ut hele modulen slik at du kan få en oversikt over alle pærene.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

vangsfreaken
19/12/16, 16:11
Da er vi tilbake på sakens kjerne, du har aldri sagt noe sånt om bildene mine, følgelig må jeg anta de er fæle og kornete. Snufs.
Si ifra neste gang du legger ut et ordentlig bilde, så kan du få både ris og ros ;)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ole94
25/12/16, 07:29
Hadde bilen vært ren, pen og med noe annet enn hjulkapsler på felgene hadde jeg gjort mer for å lyse den opp :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/12/770.jpg

Svirre
25/12/16, 09:39
Trengs ikke ;) Ble bra dette bildet!

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Per Turbo
25/12/16, 12:32
Superkult bilde! [emoji1362][emoji1362][emoji1362]


Sent from my iPhone using Tapatalk

ole94
16/01/17, 15:14
Satt på nytt speil i dag da det andre hadde løsnet. Godt å bli kvitt gaffateipen!

Er veldig usikker på vingen jeg har liggende. Den er fra Troll tuning, og ser at flere her inne ikke er så begeistret for utseende på den. Jeg kjøpte den i god tro selvfølgelig, burde nok sjekket opp bedre først.

Har brukt en del penger både på kjøp og lakkering av den nå, men er redd jeg angrer meg etter den er limt fast :p Noen som har innspill?

Per Turbo
16/01/17, 15:24
Er vel det at det ikke er så god passform som har vært temaet med de




| Per Turbo |
| '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Recue |
| Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
| Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
Instagram: perturbo

mrstfu
16/01/17, 15:49
Hadde bilen vært ren, pen og med noe annet enn hjulkapsler på felgene hadde jeg gjort mer for å lyse den opp :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/12/770.jpg

Hva brukte du av objektiv og settings her? Har prøvd meg med stjerner og bil, men sliter med å få med begge deler uten å over- eller undereksponere.

ole94
16/01/17, 16:11
Hva brukte du av objektiv og settings her? Har prøvd meg med stjerner og bil, men sliter med å få med begge deler uten å over- eller undereksponere.

Canon 5D III (som takler ISO ganske bra) og sigma 24mm f/1.4 Art. Settings: 15 sekund lukkertid, blender 2 og ISO 2000. Tar bilder i RAW / råfil.

Lysene hadde blitt voldsomt overeksponert om jeg hadde hatt dem på i 15 sekund, så derfor var utgangspunktet en helt mørk bil. Setter kamera på 10 sekunder timer, slik at jeg rekker å sette meg inn i bilen. Når bildet tas så vrir jeg lys-knappen til parklys i ca. et halvt sekund, før jeg skrur dem av. Samtidig blinker jeg en gang med fjernlysene. Hvis du ser på bildet så ser du at det er et mørkt felt mellom fjernlys og parklys der nærlysene skulle vært. Bilen kan ikke startes da vibrasjonene ville gjort den veldig uskarp.

En del photoshop inne i bildet også, men det må til :)

Bare å spørre hvis noe var uklart!

Svirre
16/01/17, 16:17
Det må prøves! Vi kan jo i vårt tilfelle bruke fjernkontrollen også til å aktivere parklyset for et kort øyeblikk, men det kan fort risikere å bli overeksponert. Kan sikkert redigeres litt også :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

mrstfu
16/01/17, 16:56
Kameraet mitt takler ikke ISO like godt som ditt, og har ikke mer lyssterkt objektiv enn et nifty fifty ennå (50mm-f/1.8), så jeg har landa på lengre lukkertider. Har grådig sterke skiltlyspærer og, sikkert litt av problemet;)

ole94
16/01/17, 20:01
Kameraet mitt takler ikke ISO like godt som ditt, og har ikke mer lyssterkt objektiv enn et nifty fifty ennå (50mm-f/1.8), så jeg har landa på lengre lukkertider. Har grådig sterke skiltlyspærer og, sikkert litt av problemet;)

Jeg brukte jo f/2, som du kan med ditt også :) ISO 2000 er ikke sinnsykt høyt, men det blir jo en del støy / korn i bildene på kamera med mindre sensor. Tror du klarer et sånt bilde greit med det utstyret du har.

Eller så kan du jo prøve deg på min nye favoritt startrails! 50 bilder a 25s som er lagt oppå hverandre :) En fjernkontroll med timelapse-funksjon er et must her.

6072

mrstfu
16/01/17, 20:10
Har forsøkt meg litt på startrails ja, dessverre før jeg ble godt kjent med Photoshop. Kan hende jeg har råfilene liggende et sted.

ole94
18/01/17, 15:34
Er vel det at det ikke er så god passform som har vært temaet med de

Svaret ditt ble borte når mrstfu begynte å spørre om foto :D Men nei, jeg er ikke sikker på hva jeg bør gjøre. Vanskelig for meg å si om passformen er god eller dårlig før jeg har montert den, og da er jeg redd det er for sent hvis det er lim involvert. Det fulgte ikke med noe form for festemidler, men er to skruehull under. Derfor er jeg usikker på hvordan jeg i det hele tatt skal få montert den. Det er vel to merker i bakluka, men om de stemmer overens med spoileren er ikke godt å si.

vangsfreaken
18/01/17, 16:01
Kan vel bare få noen til å holde den på plass så du får se passformen? Er du fornøyd er det bare å sause på rutelim/tec7/sikaflex [emoji14]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ole94
18/01/17, 19:18
Kan vel bare få noen til å holde den på plass så du får se passformen? Er du fornøyd er det bare å sause på rutelim/tec7/sikaflex [emoji14]

Ja, jeg får prøve å teipe den på og ta noen bilder en dag :)

vangsfreaken
18/01/17, 19:56
Bare vær litt forsiktig med lakk og sterk teip... Fatter'n mente han kunne henge på vingen på 940'n min med gaffa, så jeg har en flekk uten klarlakk på bakluka [emoji14]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ole94
18/01/17, 19:57
Bare vær litt forsiktig med lakk og sterk teip... Fatter'n mente han kunne henge på vingen på 940'n min med gaffa, så jeg har en flekk uten klarlakk på bakluka [emoji14]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Haha! Skal være forsiktig :)

OleD5Drageide
20/01/17, 21:16
Satt på nytt speil i dag da det andre hadde løsnet. Godt å bli kvitt gaffateipen!

Er veldig usikker på vingen jeg har liggende. Den er fra Troll tuning, og ser at flere her inne ikke er så begeistret for utseende på den. Jeg kjøpte den i god tro selvfølgelig, burde nok sjekket opp bedre først.

Har brukt en del penger både på kjøp og lakkering av den nå, men er redd jeg angrer meg etter den er limt fast :p Noen som har innspill?


Har du bilde av vingen ?
Jeg borret hull i bakluken og tapet den fast (brukte tapen for å unngå unødvendig vibrasjon mellom vingen og bakluken).

ole94
21/01/17, 02:43
Har du bilde av vingen ?
Jeg borret hull i bakluken og tapet den fast (brukte tapen for å unngå unødvendig vibrasjon mellom vingen og bakluken).

Skal prøve å ta et bilde når jeg får teipet den fast :)

ole94
26/01/17, 19:38
Teipet fast vingen i dag og tok noen bilder :) Vil gjerne ha innspill på hva dere synes om passformen og utseende! Bryr meg ikke om funksjonen til ryggelyset på den originale...

1. En fotomontasje der jeg bare holdt fast på den ene siden, for deretter å fjerne meg selv i photoshop.
6096

2. Rett fra siden
6097

3. Tettere på
6098

4. Litt ovenfra
6099

5. Bakfra
6100

mrstfu
26/01/17, 19:43
Ser helt riktig ut det.

OleD5Drageide
26/01/17, 19:50
Ser bra ut det dær! [emoji1360]


Sent from my iPhone using Tapatalk
-Volvo V70 D5 03 mod

Jimbojama
26/01/17, 20:16
Ingen klager herfra heller.. Kjør på!

vangsfreaken
26/01/17, 21:39
Bare å finne tec7 med en gang ;)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

JK91
27/01/17, 12:03
Ikke noe å lure på! Bare å få festa så fort det lar seg gjøre :D

Per Turbo
30/01/17, 11:43
Man spør ikke om V70 skal ha vinge, det er ikke V70 før den har vinge!

ole94
30/01/17, 12:11
Man spør ikke om V70 skal ha vinge, det er ikke V70 før den har vinge!

Haha[emoji23] Var bare i tvil på passformen (siden du nevnte det), men synes ikke den var så verst. Nå må jeg bare få rotet meg til å montere den på et vis.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
30/01/17, 13:19
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/1158.jpg

ole94
30/01/17, 14:29
Hahaha! :D Venter egentlig på han her, siden jeg ikke har peiling selv.

6115

mrstfu
30/01/17, 14:51
Det er såre enkelt. Mål ut at den sitter midt på og likt på begge sider, dæsj på litt Tec7, la sitte stille i et par døgn.

Limte vingen på 850en min, kjørte rundt i et par dager med masse strips over luka mens det tørka. Blei perfekt.

jensen
30/01/17, 21:07
det er jo en selfølge at v70 må ha den vingen der, kan ikke skjønne at de har produsert biler uten..

ole94
01/02/17, 15:57
Kjøpte svart tec7 i går, så da skal det ihvertfall ikke stå på det.

Fant ut at jeg kunne ta EU-kontroll tidligst i går (frist 31.03), så bestilte time i dag. Fikk bare to 2-er feil :D Fryktet at det skulle være verre ettersom jeg har skiftet minimalt med slitedeler etter at jeg kjøpte den i høst, så jeg ble veldig positivt overrasket!

De to feilene var en bulk i stålfelgen og et litt slapt eksosfeste.

ole94
03/03/17, 16:41
Skjer ikke mye her om dagen. Lurer litt på hvorfor bilen er så lav, og jeg vet mange senker disse i tillegg... Det er rikelig med plass i hjulbuene, men skal ikke mye spor i veien til for at det subber. Opplevd det flere ganger nå, til og med på steder der alle 5 i bilen ble overrasket over at bilen tok nedi. Kjøre på typisk traktorvei der gresset gror igjen i midten på sommerstid er helt uaktuelt. I dag subba det når det var såvidt litt issvuller mellom sporene (alene i bilen).

Er det noen andre som har vært borti dette? Slitte fjører / dempere?

mrstfu
03/03/17, 16:52
Med fem personer i bilen har man lett 300kg ekstra vekt i bilen, så at den ligger litt lavere er å forvente. At den ligger lavere ved slitte understellsdeler er også naturlig, men hvorvidt den er senket eller slitt er vanskelig å spekulere i sånn på papiret, men... Om det er like stor plass i hjulbuen som før, men at den slår lettere nedi enn før, er drt nok slitt understell, ja.

ole94
03/03/17, 18:39
Takk :) Må forvente at den ligger litt lavere ja, men den subbet på såpass flatmark at ingen skjønte hva som skjedde :P Er kun en voksen mann som har hatt den før meg, så jeg tviler på at den er senket. Er det noen deler som er kjent for å bli slitne som jeg kan sjekke ut først? Har ikke mye peiling selv.

Svirre
04/03/17, 01:06
Kan være dynamisk chassi du har, men hvis du vil kan vi sikkert sammenligne en dag før jeg senker min :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

mrstfu
04/03/17, 13:45
Hvis bilen subber på flat vei er det enten dekka som subber i hjulbuen, eller fullstendig understellskollaps. Antar det var noe i veien, typ fartsdump eller noe?

Svirre
04/03/17, 14:38
Hvis bilen subber på flat vei er det enten dekka som subber i hjulbuen, eller fullstendig understellskollaps. Antar det var noe i veien, typ fartsdump eller noe?
Hønefoss omeng er ikke kjent for å ha det beste veidekket i Norge, så tror ikke det er noe direkte feil med bilen til Ole.
4 passasjerer på standard understell er som du sier, lett 300kg ekstra + førers vekt.
Har selv hatt 5 stk i bilen min, og enkelte steder var det ubehagelig å kjøre over.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

mrstfu
04/03/17, 15:31
Hønefoss omeng er ikke kjent for å ha det beste veidekket i Norge, så tror ikke det er noe direkte feil med bilen til Ole.
4 passasjerer på standard understell er som du sier, lett 300kg ekstra + førers vekt.
Har selv hatt 5 stk i bilen min, og enkelte steder var det ubehagelig å kjøre over.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Ja, men på flat vei subber ikke en bil før du er medlem i stance-gjengen.

Svirre
04/03/17, 15:31
Ja, men på flat vei subber ikke en bil før du er medlem i stance-gjengen.
Du sier noe..

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ole94
04/03/17, 17:40
Den gangen med full bil så var det på en grusvei i slak nedoverbakke, men det var så lite spor at jeg ikke tenkte tanken på at jeg kom til å slå nedi. Det hadde jeg ikke gjort med nesten hvilken som helst annen bil heller.

Vi kan gjerne møtes en dag du er innom Hønefoss Svirre! Deli på Hvervenkastet eller noe.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ole94
04/03/17, 17:42
Kanskje jeg bare skal slanke meg. 195 og xxx kilo må være hardt for det stakkars understellet


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
04/03/17, 19:20
Ofte i Hønefoss, og Deli på kastet fungerer fint det.

Er 197 over bakken og vekta ligger på rett over tre siffere, så tror ikke det skal påvirke så mye [emoji85]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ole94
06/03/17, 22:23
Hyggelig lite møte med Svirre i dag :D

Oppsummering: Jeg har et rart interiør.

6189

mrstfu
06/03/17, 22:29
Kanskje jeg bare skal slanke meg. 195 og xxx kilo må være hardt for det stakkars understellet


Sent from my iPhone using Tapatalk

Støtter Svirre her, like høy og bikka tresifra for noen år siden, subber ikke med mindre jeg har med meg folk, og da er de braketten under eksosen som skraper nedi høye fartsdumper, ikke noe annet. Dvs, etter senken, med lavere bil enn deg by far, hender det traversen og aluplata under motor skraper nedi grusveier med ugress i midten, men det er bare rengjøring av understellet.

Bilen din ser jo mye høyere ut enn Svirre, når du tar nedi med bilen full av folk er det nettopp derfor; bileb full av folk.

ole94
06/03/17, 22:34
Støtter Svirre her, like høy og bikka tresifra for noen år siden, subber ikke med mindre jeg har med meg folk, og da er de braketten under eksosen som skraper nedi høye fartsdumper, ikke noe annet. Dvs, etter senken, med lavere bil enn deg by far, hender det traversen og aluplata under motor skraper nedi grusveier med ugress i midten, men det er bare rengjøring av understellet.

Bilen din ser jo mye høyere ut enn Svirre, når du tar nedi med bilen full av folk er det nettopp derfor; bileb full av folk.

Vi er noen svære slasker hele gjengen, skjønner jeg :D Må nok bare lære meg å leve med litt skraping her og der, og kjøre litt penere over fartsdumper. Har vurdert å skaffe meg en aluplate under motor jeg også. Hyggelig å møte folk fra forumet da!

Svirre
06/03/17, 22:36
Takker for praten! Og ja, du hadde en grom sammensetting av interiøret :p

Målte 15mm høydeforskjell foran, og er nok tilsvarende eller mer bak. Høyden taler til min fordel ;)

mrstfu
06/03/17, 22:49
Vi er noen svære slasker hele gjengen, skjønner jeg :D Må nok bare lære meg å leve med litt skraping her og der, og kjøre litt penere over fartsdumper. Har vurdert å skaffe meg en aluplate under motor jeg også. Hyggelig å møte folk fra forumet da!

Det er en tung bil, og kommer du dundrende inn i en fartsdump kommer du til å ha dårlig samvittighet en stund. Jeg kan gjøre sånt med firmabilen, men ikke med Dunfrid <3

Faktisk, jeg vil anbefale deg å senke bilen, gjerne med stivere dempere. Det tvinger deg inn i et kjøremønster som er mye bedre for felger, dempere og lagere, med mindre du har lyst på skiveutglidning.

Svirre
06/03/17, 23:19
Hyggelig lite møte med Svirre i dag :D

Oppsummering: Jeg har et rart interiør.


Når det er sagt; alt kan kjøpes for den rette sum ;) :rolleyes:

ole94
06/03/17, 23:29
Når det er sagt; alt kan kjøpes for den rette sum ;) :rolleyes:

Liker det jeg:cool:

ole94
11/03/17, 20:05
I dag fikk jeg chippet bilen. Var egentlig ikke veldig høyt prioritert, men så en annonse på Facebook at et firma var på Østlands-turné nå så da skjedde det fort og gæli.

Har trivdes greit med 126hk, men håper litt mer power gjør at jeg slipper trøbbel med partikkelfilter. Fjernet EGR i software samtidig :)

Svirre
11/03/17, 20:16
Og da ble det noen flere gamp på deg også :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ole94
30/03/17, 18:16
Nye felger og dekk i dag. Skulle egentlig ikke bruke penger på felger, men hadde lyst på noe litt større. Fant disse på Finn i går og etter litt prat med Svirre kastet jeg meg i bilen:cool:

http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/1057.jpg

JK91
30/03/17, 18:27
Grattis! Ble bra dette :)
Bare venter på å møte deg etter veien nå :p

Svirre
30/03/17, 18:52
Ble bra dette! Lavere bil, skvettlapper og vinge så blir det knall [emoji108] [emoji85]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Per Turbo
30/03/17, 19:52
Fine originale felger de der [emoji1362]

Har H&R senkefjører liggende om du vil ha den ned ca 25-30mm


| Per Turbo |
| '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Rescue |
| Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
| Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
Instagram: perturbo

ole94
30/03/17, 20:21
Fine originale felger de der [emoji1362]

Har H&R senkefjører liggende om du vil ha den ned ca 25-30mm

| Per Turbo |

Takk! Har slitt litt med subbing, så tenker jeg prøver litt og ser om disse felgene har noe innvirkning på det. Du kan sende meg en PM med hvor mye du skal ha for dem :)

ole94
25/07/17, 19:41
Omtrent 4 måneder siden sist. Selv om jeg er ofte innom forumet er det ikke så mye å oppdatere på min egen tråd :)

Hadde en service på bilen 20. mai der jeg og en kamerat byttet olje/oljefilter og kupe- og luftfilter.
6497

I midten av juni ville jeg gjøre noe med de stygge setene. Lånte meg en rensemaskin og satte i gang. Veldig fornøyd med resultatet, og sparte ca 1300 kr.
6498

På torsdag var det tid for årets roadtrip. Målet var Bergen (fra Hønefoss), men svingte innom Geiranger for turen sin skyld. 1350 kilometer tilbakelagt og bilen klaget ikke en eneste gang :D Noen bilder fra turen:
6499
6500
6501

Skulle gjerne vist mer, men vedleggene har nådd maks størrelse. Mulig bildene er i overkant store :) Neste prosjekt er å få montert spoileren, det tar sin tid...

Svirre
30/07/17, 12:11
Interiøret ble som nytt det! La merke til siste jeg var innom ;)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ole94
05/08/17, 14:12
Sliter litt med at det drypper fra dieselfilteret. Blir stygge merker på asfalten... Har sjekket filteret og pakningen, begge deler ser fint ut og det er heller ikke lenge siden det ble byttet. Det rare er at hele den svarte boksen filteret sitter i er fuktig (av diesel regner jeg med) utvendig. Har noen vært borti dette før, og vet noen om det går an å kjøpe den filterboksen noe sted?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
07/08/17, 09:28
Sliter litt med at det drypper fra dieselfilteret. Blir stygge merker på asfalten... Har sjekket filteret og pakningen, begge deler ser fint ut og det er heller ikke lenge siden det ble byttet. Det rare er at hele den svarte boksen filteret sitter i er fuktig (av diesel regner jeg med) utvendig. Har noen vært borti dette før, og vet noen om det går an å kjøpe den filterboksen noe sted?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du får kjøpt hele filterboksen, men dette er noe jobb. Hvis lokket ikke tetter helt, eller hvis det er noe utett i koblingene på toppen, vil det nok kunne gi en liten lekkasje.
Ville ha startet med å sjekke ut dette først.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ole94
25/03/19, 15:29
Lenge siden sist. Bilen blir EU-godkjent denne uken, men har dessverre fått konstatert en feil på CEM (radio og 12v er dødt). Tilbud på 12 500 for ny enhet. Ganske kjedelig å kjøre bil med passasjerer uten musikk.

Jeg lurer derfor på hva dere andre ville gjort i min situasjon:
Bilen har rullet 302'. Chippet fra 126 til 185hk med ny clutch i oktober 18. Ikke rust, ingen store feil foruten CEM. Noe småplukk er det sikkert.

Alternativer:
1. Fortsette å ha bilen. Kjøpe ny CEM, eller sette inn annen radio med strøm fra et eller annet sted.
2. Selge bilen som den er og kjøpe ny bil.

Hvor enkelt er det å selge en slik bil med defekt CEM?

Øygard
26/03/19, 20:55
Kor lett det er å selga kjem vel an på prisen :)

Per Turbo
27/03/19, 20:38
Kjøpe en brukt CEM?





Per Turbo

2005 V70 2.0T Police Edition - Gatebil Rescue
2016 FH500 #poophunters (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=poophunters) krokbil

Svirre
29/03/19, 16:28
Spørs vel hva hvor lenge du har tenkt til å ha bilen. Slik jeg ser det så er det verdt å selge bilen med en fungerende CEM uansett. Selger du bilen uten fungerende CEM, så tror jeg nok du taper det CEM er verdt i å få byttet hvis du går for å selge bilen med fungerende CEM.
Du kan ta å sende en e-post til http://www.innosund.com. De reparerer alt av elektronikk, særlig til bil. Kanskje du kommer unna med bare 2-3000kr i reparasjonskostnader :cool: Ulempen er jo at bilen vil få en nedetid en liten periode..

En brukt CEM er av det jeg kjenner til, ikke mulig. Det er sikkert noen som har fått det til å funke med samme oppsett på bil, men all elektonikk i disse bilene er koblet opp mot hverandre med chassinr. og serienr. på elektronikkene.

ole94
01/04/19, 00:29
Takk :) Brukt cem fikk jeg beskjed om ikke er mulig, var mulig før 2005. Jeg kan selvfølgelig betale de 12,5k og ha en fin bil en stund til, men samtidig begynner den å dra på både år og kilometer.

Har sendt mail til innosound!

mrstfu
01/04/19, 00:47
Alternativt, med fungerende CEM blir bilen nesten garantert vært mer på bruktmarkedet enn hva CEM koster. I kroner og øre er det verdt det, i mine øyne.

ole94
09/04/19, 00:16
Bilen ble solgt som den var.

Til info reparerer ikke Innosound Cem av denne typen.

Takk for følget!

Jeg beklager: Har kjøpt meg Mondeo '15 mod.