PDA

Vis full versjon : Montering av Grom BT3 HU-803



Tommytea
15/12/16, 21:35
Hei, driver å skal montere en grom BT3 på v70n 2002mod.

Lest litt på andre topic's her inne, men finner ikke helt de svarene jeg leter etter.

Jordingen, hvor er det smart å feste den? (Er en kabelsko på den)

Funker det bra å ta strøm fra ledningen på spilleren med den medfølgende "tjuven" eller burde jeg lage det litt annerledes?



Sent from my iPhone using Tapatalk

aarnes
16/12/16, 00:04
Sett på den brune tykke ledningen inn til HU. da slipper du dynamostøy :-)
Regner med at du fikk med "Positap" - bare å skru fast :)

Tommytea
16/12/16, 00:39
Takker for svar, har montert den, men var kun med én positap, og den gikk med til å få festet constant power, så festet jordinga til spiller ramma.

Er litt susing, kanskje det har noe med hvor jeg festet jordingen, har ikke testen den med bilen igang enda[emoji28]

Den vil også bare virke innimellom, noen ganger når jeg skrur på tenninga så driver grom boksen å skrur seg av og på så iphonen kobler seg til og så går det ett sekund og så kobler den fra seg igjen... har det også med jordingen å gjøre?( når den kobler av og på, kommer det ikke opp mulighet til å velge cdchanger heller)


Sent from my iPhone using Tapatalk

aarnes
16/12/16, 00:57
Takker for svar, har montert den, men var kun med én positap, og den gikk med til å få festet constant power, så festet jordinga til spiller ramma.

Er litt susing, kanskje det har noe med hvor jeg festet jordingen, har ikke testen den med bilen igang enda[emoji28]

Den vil også bare virke innimellom, noen ganger når jeg skrur på tenninga så driver grom boksen å skrur seg av og på så iphonen kobler seg til og så går det ett sekund og så kobler den fra seg igjen... har det også med jordingen å gjøre?( når den kobler av og på, kommer det ikke opp mulighet til å velge cdchanger heller)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan være dårlig jording. jeg har hatt min i 3 eller 4 år nå - sjeldent noen problemer.
Send meg en PM med navn og adresse så skal jeg sende deg en Positap til slik at du får koblet det skikkelig :-)

FroBe
16/12/16, 07:27
Kobler den seg av og på med tenningen så er det muligens ikke konstant +12V du har koblet deg på, men via tenningen?

Synes å huske at jeg brukte den røde lederen da jeg koblet min noname BT/AUX-boks til HU.

Tommytea
16/12/16, 13:09
Ikke med tenningen, for tlfen blir ladet selv om tenningen er av og nøkkelen fjernet fra tenningen.
Men den kobler seg av og på fort kobler seg inn, i et halvt sekund og så av i et halvt sekund og så på igjen. Dette skjer når hu'n ikke klarer å registrere "cd changer", hvis den registrerer "cd changer" så kobler den seg til og ikke er noe problem, men den "lagger" litt til tider og har litt støy, så skal prøve å flytte jordinga til et annet sted først.

Koblet på "positap" på den røde litt tjukke kabelen som går inn i pluggen til hu'n. (Øverste til venstre)



Sent from my iPhone using Tapatalk