PDA

Vis full versjon : Volvo v70 d5 2002 mod med problemer.



janrunestoyva
13/12/16, 15:27
Heisann!
Har store problemer med en v70 d5. Driver og stopper og må la den stå i noen minutter så starter den igjen.
Har hatt den på Frydenbø uten hell. Kommer opp en feilkode i dashen, motor wart erforderl eller noe slikt. Vet intercooler er en liten sprekk i, så turbotrykk forsvinner av og til, men det som har vært mest plagsomt er at den driver og stopper i tider og utider. Har byttet noe trykkregulator framme til diesel, og de prøvde og blende motorfesta på volvo uten hell.
Noen gode tips, noen som har hatt samme problem før? Er veldig lei nå.

Alfs80
13/12/16, 15:57
Frydenbø er vel ikke rette plassen og gå selv om dem er volvo forhandler.dem er bare ute etter penga til folk så beste er få lest ut feilkoder og evt få ordnet det på et seriøst firma noe jeg ikke syntest frydenbø er

janrunestoyva
13/12/16, 19:03
Frydenbø er vel ikke rette plassen og gå selv om dem er volvo forhandler.dem er bare ute etter penga til folk så beste er få lest ut feilkoder og evt få ordnet det på et seriøst firma noe jeg ikke syntest frydenbø er

har lest feilkoder, kom opp feilkode på trykksensoren som er byttet, ellers kom det ikke opp noe. Har du peiling på noe firma eventuelt?

Svirre
13/12/16, 19:21
Volvoverksted er å anbefale i aller høyeste grad. Det koster kanskje litt mer der og da, men du kommer til et sted hvor de har store kunnskaper om nettopp bilen din.

Får du lagt ut feilkodene du fikk lest ut fra bilen?

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

janrunestoyva
13/12/16, 20:26
Volvoverksted er å anbefale i aller høyeste grad. Det koster kanskje litt mer der og da, men du kommer til et sted hvor de har store kunnskaper om nettopp bilen din.

Får du lagt ut feilkodene du fikk lest ut fra bilen?

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Har ikke de forran meg nett nå, men skal se om jeg får lagt ut ja :)
eneste volvo i nærheten her er frydenbø desverre.

Svirre
13/12/16, 20:48
Gjør det, så kan det hende vi kan se på det i plenum [emoji108]

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

janrunestoyva
13/12/16, 20:59
Gjør det, så kan det hende vi kan se på det i plenum [emoji108]

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Finner de desverre ikke igjen nettopp nå, men var hvertfall feilkode på intercooler, og motorfeste og en dieseltrykk regulator hvertfall :) skal sjekke nøyere om vi finner igjen papirene fra verkstedet :)

Svirre
13/12/16, 22:19
Må nesten ha nøyaktige feilkoder ;)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

janrunestoyva
14/12/16, 00:42
Må nesten ha nøyaktige feilkoder ;)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Skal sjekke i morgen, vist ikke får jeg brodern til dama som jobber på frydenbø til og ta ut kopi av det som var :)