PDA

Vis full versjon : Hjelp til vurdering av S60 -01



provolone
13/12/16, 10:09
Hei

Jeg har en 2001 S60, denne: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=34338563

Da jeg snart skal bytte bil, trenger jeg litt hjelp til hva jeg skal gjøre med denne. Pr dags dato er den kjørt 140000 km, og litt greier har sluttet å virke mens jeg har hatt den. Det er følgende saker:
-Motorlampe lyser gult, en sensor som bør byttes i følge verksted
-Lås til bagasjerom virker ikke lengre, må trolig byttes
-Viskere til frontlykter visker ikke skikkelig, sklir ut fra lykten under bruk
-Litt smågreier elektrisk, knapp for å felle inn speil virker ikke, man kan ikke justere speil på høyre side med innvendig kontroll.
-Ac lager en litt høy "durelyd" til tider, følger turtall opp og ned

Ellers har bilen fått litt service, byttet reg.reim og den slags. Den skal på Eu-kontroll i Mars.

Burde jeg prøve å selge den som den er, og hva kan jeg evt forvente å få igjen for den? Ser ikke for meg at det er noe lønnsomt å fikse bilen for og så prøve å selge den.

Hva tenker dere?

På forhånd takk for tilbakemeldinger

Svirre
13/12/16, 10:55
Jeg tror ikke 30-35 000kr er en avskrekkende sum. Det beste er å sammenlikne tilsvarende biler og legge seg noe rundt der.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

FroBe
13/12/16, 11:14
Gul motorlampe trekker prisen ned og hindrer EU-kontroll, resten er bagateller.
Har du feilkoden? (Helst fra VIDA, men vanlig verkstedskodeleser eller OBD-Blåtann med mobiltelefon kan også gi relevante feilkoder fra motoren).

provolone
13/12/16, 11:47
Jeg har sett litt på tilsvarende biler på finn.no, men fant det vanskeligt å sette en ca pris. Jeg får fikse den sensoren før eu og salg da tenker jeg, så får vi se om det er noen som vil ha en bil å mekke litt på.
Bilen er forresten tyskimportert, så feilmeldingene kommer opp på tysk. Det meste er lett å oversette, men denne er forkortet, og lar seg ikke direkte oversette.
Takk for tilbakemeldingene:)

Svirre
13/12/16, 13:50
Det er bare generelle feilmeldinger som vises i DIM. Slik som "motorsystem service erfordras" som det vises i våre med svensk tekst.

En runde med OBD-leser henter du hva slags feilkoder som er satt.

Selv til å være godt utstyrt, så er det fremdeles bare en sugemotor i bilen. Effektmessig yter denne omtrent like mye som en 2.0lt, men det er dessverre mange som fokuserer det det.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

lilleulv
16/12/16, 21:41
Kan være int i å kjøpe den slik den står
Ta kontakt om dette er av interesse.

provolone
17/12/16, 11:55
Jaha. Sendte deg en melding, tror jeg

provolone
08/01/17, 11:31
Da har jeg fått feilsøkt motorlampen, fremre lambdasensor er gåen.

Men over til noe annet, hvor får man lettest tak i nytt lokk til bremsevæske beholderen i motorrommet?

Svirre
08/01/17, 12:30
Da har jeg fått feilsøkt motorlampen, fremre lambdasensor er gåen.

Men over til noe annet, hvor får man lettest tak i nytt lokk til bremsevæske beholderen i motorrommet?
Sjekket hos Volvo? Hvis de har kan jeg neppe tenke meg at de skal ha gull og grønne skoger for det

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

provolone
08/01/17, 18:32
Sendte en epost til de, så får vi se.