PDA

Vis full versjon : RTI DVD-ROM 2002 V70 D5



Tommytea
04/12/16, 07:36
Hei

Bilen jeg nylig har kjøpt har innebygget navi i dashbordet. Prøvd det litt, men synes det er så udetaljert og lite brukevennlig.

Noen mulighet til å oppdatere kartet til nyere?
Eventuelt om det er mulig å laste ned fra nettet og brenne dvd?
(Tror ikke det har vært oppdatert tidligere, fant kun dvd med 2001 kartet)

Vil navigasjonen bli mer brukervennlig og detaljert ved å oppdatere den?

Finnes det en løsning for å få ryggekamera som går på RTI-skjermen uten for mye ball?

Takker for alle svar på forhånd! :)

Jimbojama
05/12/16, 03:40
Kom ny oppdatering i år, kartdata fra 2015. Usikker på hva den koster, men mener det var i nabolaget 3000,-
Må ikke kjøpes hos Volvo, kan kjøpes på nett, men husker dessverre ikke leverandør i farta. Navitech eller lignende.

Det blir ingen forskjell i programmet da, får kun oppdaterte kart, så om man synes det er verdt det, er jeg ikke så sikker på.

Ryggekamera på skjermen kan ordnes med en VIR-1 fra Volvotech.eu.

FroBe
05/12/16, 07:47
Hadde jeg hatt RTI ville jeg vurdert å demontere den originale innmaten og montere en standard GPS-navigator inni det motoriserte huset:
http://www.nasab.com/Volvo/NAV%20for%20RTI%20Volvo.pdf

Selv er jeg litt lei av at moderne TomTom-GPS er litt i overkant kreativ med å omdirigere fra hovedveier inn på smale/dårlige veier, begynner å bli usikker på om TT klarer å komme med en oppdatering som fikser dette. En annen ulempe med TT er at endringer på veiene kan ta et år å komme på kartene, selv om man installerer nye kartoppdateringer 4 ganger i året.

Vurderer derfor å prøve å lære meg brukergrensesnittet til Google Maps Navigation. Kø/trafikkvarsler ser ut til å være like gode som TT, og kartene ligger nesten et år foran i å være oppdatert. Ulempen er vanskeligere betjening.