PDA

Vis full versjon : Volvo V70 2002 modell 2.0 l 180 hk



Kjartan
03/12/16, 20:10
Jeg har noen spørsmål angående min Volvo V70.
1. Jeg har en lekkasje i bensinpåfyllinga, når jeg fyller tanken drypper det under bilen. Lekkasjen er rett ved tanken, men jeg har ikke kommet til og sett akkurat hvor. Er det noen som har en formening om det er mye arbeid å bytte påfyllingsrøret?
2. Bilen har snart gått 390.000 km og har begynnt å bruke noe olje, det ryker endel av eksosen. Er det verdt pengene å gjøre noe med dette?
3. Opplevde noe snodig da jeg installerte et ekstra ryggelys på bilen. Jeg hadde identifisert riktig kabel for ryggelys og kobla fra batteriet som beskrevet i boka. Kobla lyset via ledning til venstre ryggelys og jordingskontakt i bagasjerom fra batteriet. Koblet batteriet igjen og skrudde på tenning, satte bilen i revers for å teste, og lyset fungerte. Men da jeg skulle starte motoren ville den ikke starte. Måtte kinne lenge og pumpe med gassen for å få motoren igang. Da den startet lyste denne varsellampa for avgass systemet. Jeg syntese også motoren gikk litt ujevnt. Jeg rygga bilen på plass i garasjen og stoppa den. Noen timer senere sjekket jeg instruksjonsboka for om diverse sikringer, drog ut og sjekket x antall sikringer i motorrommet, men fant ingen ting galt. Prøvde så å starte bilen, den startet med en gang akkurat som vanlig - og varsellyset var borte. Er det noen som har noe fornuftig svar på hva dette var for noe?
4. Et annet problem jeg har er at kun bremselys oppe virker. Når jeg trykker på bremsepedalen kommer det opp "Sjekk bremselys". Jeg hadde bilen på verksted for en tid tilbake, men de fant ingen feil. Alle pærer var ok, og det fant ingen problemer med relèer - skal visst nok være 2 til bremselysa. Jeg kjørte en tur med tilhenger, og da forsvant varselet enkelte ganger. Så jeg tenkte at det var kontakten for tilhenger, skiftet denne - og det hjalp ingen ting.
5. Og så har jeg ett snodig fenomen som oppstår av og til med piping når jeg slipper bremsepedalen, og av og til også gasspedalen. Har funnet ut at hvis trykker og slipper fort på bremsepedalen så forsvinner det. Er det noen vet hva dette kommer av, eventuelt om det går ann få slutt på.

Roy nilsen
04/12/16, 15:58
Prøv Omega sin oljelekkasjestopp, har brukt den både i motor og servostyring med god erfaring

FroBe
04/12/16, 17:16
4. Det er et bremselys i luken, og to karroserimonterte bremselys på sidene av luken.
Det midterste styres direkte av bryteren ved bremsepedalen, de to på sidene styres indirekte via to rele montert i REM.
De to lysene som går via REM overvåkes og vil gi varsellys i dashbord hvis en eller begge ikke virker når bryteren ved bremsepedalen er aktiv.

Det originale bremselysreleet fra 2001-2002 ble tilbakekalt på grunn av mye feil i USA, men det var ikke blitt byttet på min:
http://www.volvoxc.com/0/resources/how-to/pdf/recall-brake-light-relay-replacement.pdf

Jeg hadde problem med periodisk juksing i bremselysene i fjor, og erstattet det dårlige doble releet med to enkle.
Måtte også bytte et annet rele foran da parkeringslysene hengte seg opp periodisk og lyste selv når bilen var låst.

lilleulv
04/12/16, 17:41
Prøv Qmi behandling på motoren din. Har kjørt dette på en del eldre lastebiler og annlegs maskiner med bra resultat.

Kjartan
04/12/16, 21:41
"Prøv Omega sin oljelekkasjestopp, har brukt den både i motor og servostyring med god erfaring"
Hvor får jeg tak i dette? Og det helles i oljepåfyllinga da?

Roy nilsen
04/12/16, 22:30
"Prøv Omega sin oljelekkasjestopp, har brukt den både i motor og servostyring med god erfaring"
Hvor får jeg tak i dette? Og det helles i oljepåfyllinga da?

Finnes på bilrekvisitaforhandlere, helles rett i oljepåfyllingen, spør deg litt rundt, er verdt hver en krone

Lasse R
04/12/16, 22:37
Du sier det ryker litt og motoren bruker olje, har du sjekket tilstanden på turboen din?

Kjartan
05/12/16, 23:35
Du sier det ryker litt og motoren bruker olje, har du sjekket tilstanden på turboen din?
Tror turboen skulle være grei, merker ikke noe på motoren unntatt at den ryker. Vet ikke hvordan det ser ut bak der når jeg kjører, men jeg legger merke til det på tomgang, og når begynner å kjøre.

Kjartan
05/12/16, 23:36
Finnes på bilrekvisitaforhandlere, helles rett i oljepåfyllingen, spør deg litt rundt, er verdt hver en krone

http://www.verkstedutstyr.no/80/838/OLJELEKKASJESTOPP.aspx

Er dette noe å bruke?

Kjartan
09/12/16, 19:56
4. Det er et bremselys i luken, og to karroserimonterte bremselys på sidene av luken.
Det midterste styres direkte av bryteren ved bremsepedalen, de to på sidene styres indirekte via to rele montert i REM.
De to lysene som går via REM overvåkes og vil gi varsellys i dashbord hvis en eller begge ikke virker når bryteren ved bremsepedalen er aktiv.

Det originale bremselysreleet fra 2001-2002 ble tilbakekalt på grunn av mye feil i USA, men det var ikke blitt byttet på min:
http://www.volvoxc.com/0/resources/how-to/pdf/recall-brake-light-relay-replacement.pdf

Da har jeg byttet til 2 enkle relèer og dermed forsvant feilen. Nå virker alle bremselysene og ingen varseltekst inne.
Takk for god hjelp. Så nå venter jeg i spenning på oljelekkasjestopp for å teste det.

Jeg hadde problem med periodisk juksing i bremselysene i fjor, og erstattet det dårlige doble releet med to enkle.
Måtte også bytte et annet rele foran da parkeringslysene hengte seg opp periodisk og lyste selv når bilen var låst.

Da har jeg byttet til 2 enkle relèer og dermed forsvant feilen. Nå virker alle bremselysene og ingen varseltekst inne.
Takk for god hjelp. Så nå venter jeg i spenning på oljelekkasjestopp for å teste det.

Kjartan
17/12/16, 12:32
Finnes på bilrekvisitaforhandlere, helles rett i oljepåfyllingen, spør deg litt rundt, er verdt hver en krone

Har fyllt på ei flaske med lekkasjestopp. Ser ut som det er suksess, virker som det ryker mindre av motoren nå. Har ikke kjørt langt nok til å merke noe på oljeforbruket.
Men takk for tips.