PDA

Vis full versjon : DAB i 2002 XC70



xcrookie
03/12/16, 15:40
Hei, noen som har gode forslag til Dab radio i denne? (Originalt har den både CD og kassettspiller).

jerognal
05/12/16, 07:27
Vi har kjøpt ny Pioneer-spiller og ny ramme. Hiver hele orginal-sjiten ut. Så få du muligheten å koble til alt du vil.
Pioneer leverer og can-bus adapter så rattkontroll virker.
Har kjøpt denne: https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/1-din/deh-x7800dab

Leverer bilen inn i romjulen og får alt koblet.

aarnes
12/12/16, 23:01
Flere av oss har GROM-adapter montert på det originale, og har bestilt GROM sin DAB-adapter. Min forventes å ankomme i morgen, kan melde tilbake hvordan det fungerer

xcrookie
13/12/16, 17:35
Har du bilde av hvordan spiller ser ut i rammen? Rammen er vel ganske stor så vidt jeg husker?

Voc Anders
01/01/17, 18:12
Enkleste er en dab adapter, men da får du en enhet i dasjbordet og den sender til radioen via fm nettet til bilen din. Funker bra men har noen baksider som at du må lete litt etter ledige frekvenser når du flytter på deg og du må bytte kanal på enheten istedet for radioen

Sent fra min SM-T800 via Tapatalk

FroBe
01/01/17, 19:50
Man må ha mange tommeltotter for å kun bruke DAB via FM.
Spanderer man kr 320 ekstra (inkludert frakt) får man en MP3-adapter for Volvo bilstereo (HU-x03/x50) med standard AUX-inngang som man kan bruke for å få bedre lyd fra DAB:
http://www.ebay.com/itm/361707474730
Denne boksen kobles i kontakten for CD-skifter bak på spilleren, og er en simplere og billigere versjon enn de boksene Grom leverer.
Som en bonus kan man også bruke USB minnepinne eller et SD-kort med MP3 musikk der DAB-dekningen er dårlig...

Alternativt kan man spandere litt mer og få Blåtann + AUX-adapter, eller adaptre fra Grom/iMIV.

6008

64PV
01/01/17, 21:21
Har en 2001 S60.
Byttet ut orginalspilleren med en 2-din Pioneer med dvd, dab+ og navigasjon.
Har aldri angret på det.
Kjøpte orginal ramme hos Volvo:
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/12/463.jpg

FroBe
01/01/17, 22:24
Har man en HU-803 med Dolby ProLogic Surround og High Performance / Premium forsterker og høyttalere så må man investere mer enn en tusenlapp eller to for å klare å få bedre lyd i bilen.
Det er nedtur å måtte betale penger for en ny spiller som ser ut som en designmessig kvise i dashbordet, og samtidig få dårligere lyd...

(Nå skal jeg ikke påstå at en DAB-adapter ser bra ut i en Volvo, og for noen vil sikkert synet av en bilstereo med stor skjerm være viktigere enn lydbildet i bilen).

64PV
02/01/17, 22:22
Har ikke erfaring med HU-803.
Men forhold til HU-603 som sto i min bil, så er Pioneeren på bildet et framskritt lydmessig.
Regner med det er HU-603 trådstarter også har, i og med han har kassettspiller.

Morgis
03/01/17, 04:57
Bluepower sin siste ARM versjon er DAB "klar".
Her er alt 90% plug'nplay og rattkontrollere og ryggesensorer fungerer som normalt.
Dab-enheten blir å få bestilt til våren.
http://www.bluepower.se/sv/produkter/ljud-bild/bilstereo/modellanpassad/volvo-s60v70-00-04-anpassad-bilstereo-arm-2016-version.html

http://forum.vccn.no/showthread.php?75081-Bluepower-BLP-840-ARM&p=1033834#post1033834

Raskall
03/01/17, 16:15
Jeg har gitt opp hele DAB-greia og streamer radio fra telefonen i stedet. Har en 2.0T fra 2001 og har installert boksen FroBe linker til. Fungerer helt gull. Også har jeg kjøpt en dings fra Clas Ohlsson som jeg har koblet inn i aux-inngangen på denne boksen. Vips, så har jeg blåtann-løsning som fungerer bedre enn den jeg har i Leafen.

Clas-dings: http://www.clasohlson.com/no/Bluetooth-mottaker-med-NFC-for-bil/Pr386818000

Og med appen Drive Mode på android-telefon og radio-appen tune-in har jeg en knallbra "head unit" i telefonen som overfører via bluetooth til HU-603. Drive Mode starter automatisk når jeg kobler meg på blåtann-profilen i bilen, så det er 100% plug and play. kontroll-enheten (som også er handsfree med god mikrofon på) har jeg festet på dashbordet bak spyler-spaken. Nesten like bra som ratt-kontrollene.

Hadde bare start-motoren min funka skikkelig nå, så hadde det vært bra. :)

Kan ta noen bilder hvis forklaringa mi var dårlig. :)

Daniel V
03/01/17, 16:37
Blir nok streaming på meg også en stund enda på P2. Har enda ikke hørt om noen som har en DAB-løsning de er fornøyd med, som ikke har ekstern skjerm.

Kiboerre
04/01/17, 00:37
Ville satset på en 2din spiller. Koster litt mere men syns det ser bedre ut en 1din. Blir montert 2din i min snart. Blir fra pioneer.

Daniel V
04/01/17, 02:20
Foreløpig finnes det ingen 2-dinramme som har plass til telefon osv, og da blir det litt meningsløst. Jeg har HU-801 i S80en, med navi og alt, og da er det kjedelig å fjerne største stereoen og telefonen for å dytte inn en uoriginal spiller.

Per Turbo
04/01/17, 08:08
Har man Premium Sound /Dolby og eller telefon originalt, så er nok adapter den beste løsningen, enten GROM eller slike mini apparater man kobler til eksisterende anlegg.
Ellers er ny ramme og annen spiller definitivt å anbefale da originalspillere er gått ut på dato for evigheter siden hva det gjelder valg og tilkoblingsmuligheter. Jeg oppgraderte med ny DAB radio og høytallere.

skullerud
07/01/17, 01:45
Flere av oss har GROM-adapter montert på det originale, og har bestilt GROM sin DAB-adapter. Min forventes å ankomme i morgen, kan melde tilbake hvordan det fungerer
Har du fått grom adapteret?
Hvordan funker det?


Sent fra min E6653 via Tapatalk

aarnes
07/01/17, 10:55
Har du fått grom adapteret?
Hvordan funker det?


Sent fra min E6653 via Tapatalk

Mottatt ja, men GROM har ikke lansert riktig firmware enda. så jeg venter på det til BT3

Kiboerre
10/01/17, 01:02
Har orginal tlf på min. Og den er absolutt ingen ting å skryte av. Så den forsvinner med glede i min bil.

hgnubel
11/01/17, 18:36
Har orginal tlf på min. Og den er absolutt ingen ting å skryte av. Så den forsvinner med glede i min bil.
Hva er galt med den?

stephan
14/02/17, 15:53
Kaster mæ på hær.knappene på rattet fungerer ikke etter at batteri har vært frakoblet grunnet service.har dobbel din Pioneer spiller i bilen.knappene funket før service.noen tips?