PDA

Vis full versjon : Ulyd og knitring i stereoanlegget



kevhans
11/07/10, 10:48
Har nylig kjøpt meg en XC70, 06 modell.
Hittil så er jeg veldig fornøyd, men jeg kjøpte bilen med noen små feil.

Stereoanlegget (HU-850) vil ikke fungere sånn det skal. Når anlegget er slått av eller på, men bilen har tenningen slått på, så får jeg en knitrelyd i høytalerene som kommer og går hele tida, før plutselig jeg får litt musikk, så forsvinner musikken, og knitringen fortsetter. Det skal jo også sies at jeg ikke får justert lyden hverken opp eller ned. Selger sa til meg at det muligens var en kortslutning ett eller annet sted.
Noen som har vært borti dette før og kansje veit hva jeg burde sjekke? Er dette noe man kan finne ut av ved å kjøre feilkodesøk på bilen?

aarnes
12/07/10, 14:49
Hei,

Har du orginal telef0n integrert? evt nokia telefon som er montert inn på systemet?
Isåfall kan dette være noe som gjør det. Hadde samme problem på min V70 med "orginal" nokia telefon montert. altså en ekstern telefon som satt i en holder som var koblet på anlegget.

kevhans
12/07/10, 14:53
hei du.
Ja, har original montert telefon i bilen.
Jeg nappa ut sikringa i bilen som går til AUDIO, og satt den inn igjen, og da fikk jeg litt lyd, før den kutta ut igjen. Så det kan jo kansje være en kortslutning ett eller annet sted kansje.

aarnes
12/07/10, 15:00
Forsøk å skru av telefonen, se om det blir noen forandring

kevhans
12/07/10, 15:06
Ja, telefonen er skrudd av, uten at det er noe forsjell.
Skal ha bilen inn på feilkode søking i kveld, så da får jeg kansje opp en feilkode på bilstereoen håper jeg, så jeg finner ut av det.