PDA

Vis full versjon : Trøbbel når turbotrykk kommer! B21ET



RealT3cH
11/07/10, 03:57
Som topic sier går motor veldig bra frem til turbotrykket kommer, med en gang måleren går over "0" bar så er det akkurat som at motoren ikke får nok bensin, for lite bensin, for mye luft, for lite luft..

Holdt på fra kl 20:00-07:00 natt til lørdag for å prøve å justere frem og tilbake på både bensin og luft men desverre uten hell..

Noen som vet noen grunninnstillinger som jeg kan ha å gå ut ifra?
Eller et eller anna jeg kan prøve?
Har sjekka bensintrykk og bytta bensinfilter, tennledninger, plugger, fordeler lokk, og rotor..
Takker for svar :)

TeamBørnOut
11/07/10, 12:22
høres ut som om den ikke øker bensintrykket når turbotrykket kommer. er alt av slanger koblet på som det skal?

Soulair
11/07/10, 12:37
Hvor mye trykk målte du? Sjekka styretrykksregulatoren?

RealT3cH
11/07/10, 18:49
høres ut som om den ikke øker bensintrykket når turbotrykket kommer. er alt av slanger koblet på som det skal?

Det er faktisk noe jeg har tenkt å skjekke i kveld.. Lånte bilen til en kamerat natt til i dag, og da jeg byttet til min i natt og kjørte hjem nølte den mye mindre, akkurat som at kaldstarten hjalp med bensintilførsel..

Noen spesiell plass jeg burde se som er sannsynlig? Eller kanskje like greit å bare gå over alt?

RealT3cH
11/07/10, 18:51
Hvor mye trykk målte du? Sjekka styretrykksregulatoren?

Den hoppa mellom 8 og 5 bar, syns det var veldig mye da det står i autodata at den ska ligge på rundt 3,3-3,8 hvis ikke jeg husker feil, men virker jo som at den ikke får nok alikevell =/

Så det skal jo ikke stå på trykket mener jeg..

Soulair
11/07/10, 19:00
Aha, du kjører ikke K-jetronic altså? Trodde automatisk det når det sto B21ET:rolleyes: Da har du ikke noen styretrykksregulator å tenke på hvert fall!

RealT3cH
11/07/10, 19:11
Mekanisk innsprut ja :P

Men det står jo en bensintrykksutgjevner eller hva det er ved siden av pumpa bak, men tviler på det kan være denne..

TeamBørnOut
11/07/10, 19:47
Jeg har null kjennskap til disse mekaniske problemene. men de har vell et sted man skal plugge på en ledning fra innsuget så den høyner bensintrykket? er du sikkerpå at den slangen sitterpå?

The Sven
11/07/10, 19:49
Har hatt bil med kjetronic-ET og jeg hadde liknende problem, den buldra bare når turbotrykket kom, (men om en ga litt mindre gass gikk det greit og på høyere turtall og fullgass gikk den rent igjen) der var problemet vakumlekkasjer.

Soulair
11/07/10, 21:09
Mekanisk innsprut ja :P

Men det står jo en bensintrykksutgjevner eller hva det er ved siden av pumpa bak, men tviler på det kan være denne..

Mulig jeg har misforstått her, men K-jet skal vel ha høyere trykk enn 3,3 til 3,8? Mener det skal være rundt 5 bar men nå er det 4-5 år siden jeg hadde en B21ET som jeg prøvde å sette meg inn i:o

The Sven
11/07/10, 22:07
Ja skal vel være 4,9 eller noe sånt mener jeg også å huske.

Bella6
11/07/10, 23:30
Skal minimum vere 4.9 bars bensintrykk, eg kjører uten den trykksregulatoren bak på pumpa, veldig viktig me stor nok pumpe på det her, har prøvd allt nesten, bare wallbro 255 i tank og hovedpumpe som fungerer, du må nok sjekke att alle slanger er rett kobla visst ikk er det trykkregulatoren på v/side bak fordeler som er kukken

RealT3cH
12/07/10, 03:08
Skal minimum vere 4.9 bars bensintrykk, eg kjører uten den trykksregulatoren bak på pumpa, veldig viktig me stor nok pumpe på det her, har prøvd allt nesten, bare wallbro 255 i tank og hovedpumpe som fungerer, du må nok sjekke att alle slanger er rett kobla visst ikk er det trykkregulatoren på v/side bak fordeler som er kukken

Hmmm, har målt bensintrykket helt fremme ved kjetronic boksen, der pendler trykket som sagt mellom 5-8 bar, regner da med at dette er etter at bensinen har gått gjennom trykkregulatoren på v/side bak fordeleren, eller tar jeg feil?

Det rare er bare at ingenting har blitt endra på av bensinslanger siden jeg kjøpte bilen for snart 2 år siden. Og den fuskinga er noe som har kommet helt plutselig.

RealT3cH
12/07/10, 03:09
Har hatt bil med kjetronic-ET og jeg hadde liknende problem, den buldra bare når turbotrykket kom, (men om en ga litt mindre gass gikk det greit og på høyere turtall og fullgass gikk den rent igjen) der var problemet vakumlekkasjer.

Husker du hvor lekkasjen var? Eller hvor jeg bør se?

The Sven
12/07/10, 14:49
Husker bare at det var en slange under innsuget som var løs:P Se over alt av vakumslanger. Bytt også innsugspakning. Feil tenning kan muligens også gi liknende feil.

RealT3cH
12/07/10, 15:05
Husker bare at det var en slange under innsuget som var løs:P Se over alt av vakumslanger. Bytt også innsugspakning. Feil tenning kan muligens også gi liknende feil.

Ska se over vakumslangene ja, tenninga er justert slik som den skal før jeg postet denne tråden, det hjalp veldig mye, men den kødder jo enda.